Γ. Καραγιάννης: Με σύγχρονες υποδομές ενισχύουμε τη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα

Στόχος η τόνωση της συνολικής ανταγωνιστικότητας του ΟΛΘ, μέσω της σύνδεσής του με ένα αναβαθμισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Δέσμευση για ολοκλήρωση του μετρό ως το τέλος του 2023. Ποιες επενδύσεις ακολουθούν.

Γ. Καραγιάννης: Με σύγχρονες υποδομές ενισχύουμε τη Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα

Στις προϋποθέσεις που διαμορφώνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να γίνουν εξωστρεφείς, ανταγωνιστικές και να συμμετάσχουν ενεργά στις νέες ισορροπίες που σχηματίζονται παγκοσμίως, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Περιγράφοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «εξωτερικές κρίσεις που, δυστυχώς, τείνουν να γίνουν μία νέα κανονικότητα και ωθούν στην αναζήτηση νέων ισορροπιών».

Ο Υφυπουργός Υποδομών εξήρε τον ρόλο των εξαγωγών την δύσκολη περίοδο των αυστηρών περιορισμών λόγω της πανδημίας, όπου έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατήρηση της δυναμικής της οικονομίας.

Μάλιστα, εκτίμησε ότι θα πρέπει κανείς να αναμένει μία εκρηκτική συνέχεια για το 2022, για την οποία προϊδεάζει, άλλωστε, το ρεκόρ αύξησης στις ελληνικές εξαγωγές που τους πρώτους μήνες του έτους υπερβαίνει το 30%.

Αφού υπογράμμισε την πρωταγωνιστική θέση του ΣΕΒΕ στην εθνική προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι:

«Ο στόχος της τόνωσης της απασχόλησης καθώς και η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων προς όφελος της τοπικής αγοράς εργασίας και της αποτροπής του brain drain, που είναι διακηρυγμένες αρχές του, καθιστούν τον Σύνδεσμο έναν φυσικό σύμμαχο της κυβέρνησης».

Από την πλευρά της «η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τις προσπάθειές σας, δημιουργώντας τις τεχνικές προϋποθέσεις, δημιουργώντας σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές. Το εξαγωγικό προϊόν χρειάζεται γρήγορους δρόμους, συνδυασμένες μεταφορές, για να αξιοποιήσει τη γεωστρατηγική θέση και δυναμική της Θεσσαλονίκης, και της Βόρειας Ελλάδας» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στο πρόγραμμα έργων που υλοποιείται και έχει κάνει και πάλι την Ελλάδα «ένα μεγάλο εργοταξιακό σκάμμα», ενώ πρόσθεσε ότι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας είναι τα μέσα που οδήγησαν στην επίτευξη των διαδικασιών δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων.

Δίνοντας το περίγραμμα των έργων στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε:

«Ο ριζικός εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου “Μακεδονία”, η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού, τα έργα βιώσιμης κινητικότητας εντός της πόλης όπως το Μετρό και το Flyover και οι δεκάδες νέοι οδικοί άξονες και τα σιδηροδρομικά έργα στην περιφέρεια που ευνοούν την κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων, συντείνουν όλα μαζί στη θωράκιση της οικονομίας και της κοινωνίας, στην περιβαλλοντική συνοχή, στην εξωστρεφή αναδίπλωση της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας».

Ειδικά για το Μετρό επανέλαβε ότι παραμένει ενεργή η δέσμευση για ολοκλήρωση στο τέλος του 2023, ενώ μέχρι το τέλος του 2022 θα στηθούν εργοτάξια για το FlyOver.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών σε δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ των οποίων εγκρίθηκαν οι διαγωνισμοί από τη Διυπουργική Επιτροπή.

«Στην ενότητα των έργων ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται και το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, έργο €360 εκατ. και συνολικού μήκους 80χλμ., που θα φέρει κοντύτερα τη Θεσσαλονίκη και τις λιμενικές υποδομές με τις αγροτικές περιοχές και τα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας και εγκρίθηκε μαζί με το έργο του Δράμα-Αμφίπολη από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Επόμενη δέσμευση που υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου που «τις τελευταίες δεκαετίες είχε μείνει πίσω» όπως σχολίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι «αυτή ήταν η διαπίστωση η οποία μας οδήγησε στο να αναπτύξουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, ύψους €4 δισ., το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι στη Βόρεια Ελλάδα».

Απαριθμώντας τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα ανέφερε ότι το μεγαλύτερο είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες συνολικού μήκους 206χλμ, και προϋπολογισμού €1,68 δισ., ενώ προχωρά το κρίσιμο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

«Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα με άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης προσθέτοντας ότι «την ίδια στιγμή η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό έχει ήδη ξεκινήσει μετά από δεκαετίες στασιμότητας».

Χαρακτήρισε και τα δύο έργα στρατηγικής σημασίας καθώς θα αυξήσουν σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της πόλης.

«Για χρόνια, στερεότυπα και ιδεοληψίες ποινικοποιούσαν την επιχειρηματικότητα και έθεταν εμπόδια στη δημιουργική συνεργασία με την Πολιτεία. Αυτό πλέον αποτελεί οριστικά παρελθόν» ξεκαθάρισε ο Υφυπουργός Υποδομών συμπληρώνοντας ότι «προωθούμε τον ανταγωνισμό σε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας, δημιουργούμε συνθήκες που ευνοούν και τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα».

Ταυτόχρονα, κάλεσε τις ελληνικές επιχειρήσεις, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες, να αποτελέσουν παράδειγμα σε αυτή την εθνική προσπάθεια να εξέλθει η χώρα όρθια από αυτή τη μεγάλη κρίση.

«Αυτό αποτελεί το εθνικό σας καθήκον, διευρύνει την κοινωνική και ηθική σας αποδοχή και αποτελεί την καλύτερη και πλέον ηχηρή απάντηση σε όσους επί δεκαετίες στοχοποιούν άδικα την ελληνική επιχειρηματικότητα» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης κλείνοντας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v