Εξελίξεις καταγράφονται στους δημόσιους διαγωνισμούς για δύο κτιριακά έργα που προωθούνται μέσω του θεσμού των ΣΔΙΤ, εκτιμώμενης δαπάνης της τάξης των 350 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, μετά την ολοκλήρωση της φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου τον περασμένο Μάρτιο, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Κρήτης, ως αναθέτουσα αρχή για το έργο κατασκευής νέων φοιτητικών εστιών, καλεί όλου όσοι συμμετείχαν στη Β1 φάση του σχετικού διαγωνισμού να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
Συγκεκριμένα, είχαν προκριθεί οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Archirodon, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος - ΑΤΕΣΕ.
Το έργο είναι αρχικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού της τάξης των 207 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και θεωρείται το μεγαλύτερο ανάμεσα σε αντίστοιχα κτιριακά έργα που «τρέχουν» αυτή την περίοδο. Ο ανάδοχος του διαγωνισμού θα αναλάβει, μεταξύ άλλων, τη μελέτη, κατασκευή και 30ετή εκμετάλλευση κτιριακών συγκροτημάτων 3.000 κλινών για φοιτητές (2.000 στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 στο Ηράκλειο) του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία νέου αμφιθεάτρου στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου.
Το έργο πέραν της ιδιωτικής συμμετοχής υποστηρίζεται και από κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ενώ κατ’ εκτίμηση ο οριστικός ανάδοχος του έργου θα έχει επιλεγεί στις αρχές του 2023.
Πέραν αυτού, στη Β1 φάση, που αφορά στη διενέργεια ανταγωνιστικού διαλόγου εισέρχεται ο διαγωνισμός για το κτίριο που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και θα κατασκευαστεί στην οδό Πειραιώς.
Το έργο, με προϋπολογισμό 113 εκατ. ευρώ (139 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ), διεκδικούν πλέον οι Άβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Ιντρακάτ - Redex (όμιλος Κοπελούζου) και η κοινοπραξία Μυτιληναίος - Dimand, καθώς προκρίθηκαν στη β’ φάση του διαγωνισμού, από την οποία εξαιρέθηκαν η Μηχανική και η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-JCC SAL.
Το νέο κτίριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτήριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτήρια, με στόχο και τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων κατά 3 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτηριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο) και μίας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς, που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτίριο.