«Πάγωσαν» τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου

Η μεγάλη καθυστέρηση στις παραδόσεις εξαιτίας ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, η βασική αιτία. Οι φόβοι των τραπεζών για παρενέργειες, η πληγή της «ανοικτής τιμής» και η σταδιακή περικοπή των δαπανών από τους πελάτες.

«Πάγωσαν» τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου

«Έσβησαν οι μηχανές» στις αιτήσεις για δάνεια αγοράς αυτοκινήτου, γεγονός που έχει φρενάρει σε σημαντικό βαθμό τις χορηγήσεις στην κατηγορία της καταναλωτικής πίστης.

Τραπεζικές πηγές αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι από τον Μάρτιο και μετά έχει παγώσει εντελώς η αγορά δανείων για πωλήσεις αυτοκινήτων, παράμετρος που δύναται να φέρει μια σειρά από αρνητικές παρενέργειες --εφόσον συνεχιστεί επί μακρόν- στις εταιρείες εμπορίας του κλάδου, η πλειονότητα των οποίων φέρει βαρύ δανεισμό. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, αρκετά από τα εν λόγω δάνεια χρειάστηκε να ρυθμιστούν και να επαναρυθμιστούν με την παροχή μεγάλης διάρκειας στην αποπληρωμή, προκειμένου οι επιχειρήσεις να καταστούν ενήμερες και να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους.

«Οι χορηγήσεις, που κατά βάση συνδέονται με ειδικά δανειακά προγράμματα τα οποία συνάπτουν οι τράπεζες με τις εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων, έχουν παγώσει από τον Μάρτιο και μετά και δεν φαίνεται, λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, να ζεσταίνονται εκ νέου, τουλάχιστον άμεσα», τονίζει στο Euro2day.gr αρμόδια τραπεζική πηγή.

Οι αιτίες

Η έλλειψη άμεσα παραδοτέων αυτοκινήτων από τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, εξαιτίας του ντόμινο των παρενεργειών στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκλήθηκαν, αφενός, από τα lockdown της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο, αφετέρου, από την έλλειψη πρώτων υλών εξαιτίας του πολέμου, αποτελεί, σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, τη βασική αιτία για το «πάγωμα» της αγοράς. Βέβαια, στο κάδρο μπαίνει σιγά σιγά και η συντηρητική στροφή των καταναλωτών ως προς τις δαπάνες τους, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων.

«Ο χρόνος παράδοσης ενός αυτοκινήτου, κυρίως μεσαίων, έχει ξεπεράσει τους 7 μήνες και αυτό αποθαρρύνει τους πελάτες. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο αβέβαιη για τον υποψήφιο αγοραστή, καθώς η παραγγελία ενός αυτοκινήτου γίνεται από τους εμπόρους με "ανοικτή τιμή", παράμετρος που προέκυψε μετά το ξέσπασμα του πολέμου και οφείλεται στην έλλειψη πρώτων υλών που σχετίζονται από τα ηλεκτρονικά συστήματα ενός οχήματος μέχρι μια σειρά από εξαρτήματα», επισημαίνει στο Euro2day.gr υψηλόβαθμη τραπεζική πηγή.

Ουσιαστικά, εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων που έχουν προκύψει στην εφοδιαστική αλυσίδα βασικών πρώτων υλών (π.χ. νικέλιο), τη στιγμή που το οικονομικό σκηνικό είναι αβέβαιο όσο διαρκεί ο πόλεμος και εκτοξεύονται οι τιμές, οι έμποροι αυτοκινήτων δεν «κλείνουν» τα συμβόλαια με βάση τις τωρινές τιμές αλλά αφήνουν το ζήτημα ανοικτό και την τιμή να οριστεί με τα δεδομένα που θα ισχύουν στην αγορά τον χρόνο παράδοσης του οχήματος.

Μία ακόμη παράμετρος που συμβάλλει στο φρενάρισμα της εν λόγω αγοράς είναι το γεγονός ότι από το 2021 οι πωλήσεις αυτοκινήτων έτρεξαν με σημαντικό ρυθμό ανόδου καθώς πολλές εταιρείες ανανέωσαν τον στόλο τους (ενοικίασης, ταξιδιών κ.ά.) όπως και αρκετοί καταναλωτές προχώρησαν στην αγορά αυτοκινήτου με δεδομένο ότι εν μέσω πανδημίας, αύξησαν τις αποταμιεύσεις τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v