ΔΕΠΑ Υποδομών: Αχτίδα φωτός στην πώληση, κάμπτονται οι αντιδράσεις Italgas

Το κείμενο της πιστοποίησης των τριών θυγατρικών Εταιρειών Διανομής Φυσικού Αερίου, το οποίο αποτέλεσε σημείο τριβής, πηγαίνει προς δημοσίευση σε ΦΕΚ. Υιοθετείται πιο ευέλικτη προσέγγιση από την πλευρά της ΡΑΕ.

ΔΕΠΑ Υποδομών: Αχτίδα φωτός στην πώληση, κάμπτονται οι αντιδράσεις Italgas

Προς ολοκλήρωση φαίνεται να οδεύει πλέον η πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas. Το κείμενο της πιστοποίησης των τριών θυγατρικών Εταιρειών Διανομής Φυσικού Αερίου πηγαίνει προς δημοσίευση σε ΦΕΚ, πιθανότατα ως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, με μία πιο ευέλικτη προσέγγιση από πλευράς ΡΑΕ.

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, ως προϋπόθεση για την πιστοποίηση των ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας και ΔΕΔΑ, τίθεται μεν ως μέγιστο διάστημα η 3ετία για τη μη αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης των τριών θυγατρικών, αλλά όχι με τον χαρακτήρα της απαγόρευσης αλλά της ισχυρής σύστασης από την Αρχή. Η λέξη που χρησιμοποιείται, είναι «προσήκει». Και αυτό στη λογική να δοθεί εύλογος χρόνος στον νέο ιδιοκτήτη της ΔΕΠΑ Υποδομών να καταδείξει ότι προτίθεται να υλοποιήσει το επενδυτικό πρόγραμμα των τριών ΕΔΑ, ώστε να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην πράξη, αυτό το διάστημα μπορεί τελικά να αποδειχθεί και μικρότερο, δηλαδή να είναι μήνες. Στο ίδιο πλαίσιο, η ΡΑΕ υποδεικνύει να παραμείνει αμετάβλητο και το οργανόγραμμα των τριών εταιρειών, με άλλα λόγια, να μην υπάρξουν στο ίδιο διάστημα αλλαγές στις εργασιακές συνθήκες των εργαζομένων σε αυτές, πάντα, όμως, με τον χαρακτήρα του «προσήκει».

Τι προσπάθησε να αποτρέψει η ΡΑΕ; Με τροπολογία που είχε καταθέσει το 2020 ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, με την οποία πραγματοποίησε τροποποιήσεις στον Ν.4001/2011, δίνεται η δυνατότητα στον αγοραστή της ΔΕΠΑ Υποδομών, στην περίπτωσή μας, την Italgas, να απορροφήσει τις τρεις ΕΔΑ από τη μητρική εταιρεία, σε μία ενιαία, πλέον νομική οντότητα. Αντίθετα, απαγορεύεται για μία 5ετία από την ημερομηνία απόκτησης των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών από τον αγοραστή να πουλήσει σε τρίτους μέρος ή το σύνολο των μετοχών των τριών ΕΔΑ. Μία ενδεχόμενη, συνεπώς, απορρόφηση των τριών ΕΔΑ από τη ΔΕΠΑ Υποδομών δεν αποκλείεται να συνεπάγεται μείωση του αριθμού του προσωπικού τους. Δηλαδή, απολύσεις. Θα φανεί όταν και εφόσον πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο.

Η στόχευση της τροπολογίας Χατζηδάκη ήταν να μπει φρένο στη μεταπώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών, αν ο αγοραστής ήταν επιθετικό fund. Γι’ αυτό και απαγορεύει στον αγοραστή της ΔΕΠΑ Υποδομών να πουλήσει μετοχές της για μία 5ετία. Μπορεί, όμως, να τις μεταβιβάσει σε θυγατρική της, η οποία θυγατρική επιτρέπεται να διαθέσει μέρος των μετοχών της σε τρίτους.

Τη ΔΕΠΑ Υποδομών θα αποκτήσει η 100% θυγατρική της Italgas SpA, η Italgas NewCo Srl, στην οποία θα μπορεί να αποκτήσει συμμετοχή, όταν κλείσει η πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ, ο όμιλος Κοπελούζου, όπως έχει ήδη διαρρεύσει.

Μετά τις εξελίξεις αυτές φαίνεται να παίρνει τέλος η αναταραχή που είχε δημιουργηθεί, με το ενδεχόμενο να μπλοκαριστεί η ιδιωτικοποίηση καθώς ο αρχικός προσανατολισμός της ΡΑΕ, σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει, εμφανιζόταν αυστηρότερος στην επιβολή προϋποθέσεων για την πιστοποίηση των τριών ΕΔΑ. Η Italgas εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της σε διάφορους τόνους και με πολλούς αποδέκτες, με κυριότερο επιχείρημα ότι οι ρυθμίσεις που προβλέπονταν στο αρχικό κείμενο της πιστοποίησης αντίκεινται στον Ν.4001/2011.

Με τη δημοσίευση της πιστοποίησης στο ΦΕΚ θα απαιτηθούν περίπου δέκα ημέρες για το κλείσιμο της συναλλαγής μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Italgas, με την καταβολή του τιμήματος από την τελευταία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v