Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κίνδυνος εκτροχιασμού στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών

Εμμένει στους όρους που θέτει, για να δώσει την έγκρισή της η ΡΑΕ. Τι έγινε στο κρίσιμο ραντεβού με την Italgas. Οι κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να αναλάβει διαμεσολαβητικό ρόλο και να μη φτάσει η υπόθεση στα άκρα.

Κίνδυνος εκτροχιασμού στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών

Δεν αναθεωρεί η ΡΑΕ την απόφασή της για την πιστοποίηση ως ανεξάρτητων Διαχειριστών των τριών Εταιρειών Διανομής Αερίου που ελέγχονται από τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Εμμένει στους όρους που θέτει για να δώσει την έγκρισή της, ήτοι, να μην αλλάξει η μετοχική σύνθεση των τριών ΕΔΑ για μία τριετία, από τη στιγμή που θα περάσουν στον έλεγχο της Italgas και παράλληλα να παραμείνει αμετάβλητο στο ίδιο διάστημα το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων σε αυτές.

Αυτό ήταν το σαφές μήνυμα που δόθηκε χθες από την Αρχή στην εκπρόσωπο της Italgas, Barbara Morgante. Η κα Morgante, η οποία φέρεται ως υποψήφια CEO στη ΔΕΠΑ Υποδομών μετά την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης, συναντήθηκε τελικά με υπηρεσιακά στελέχη της ΡΑΕ και όχι με μέλη της Ολομέλειας. Μία κίνηση που έχει τη σημασία της. Ο Ρυθμιστής επέλεξε να καταδείξει έτσι ότι το θέμα με την πιστοποίηση θεωρείται λήξαν, ότι δεν υπάρχει περιθώριο διαπραγμάτευσης με τη διοίκησή του επ’ αυτού, άρα επικοινωνήθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες η αμετακίνητη στάση του: «Ακούμε τα παράπονά σας, αλλά δεν αναθεωρούμε την απόφασή μας».

Μία ακόμη αξιοσημείωτη σημειολογικά κίνηση. Η κα Morgante πλαισιωνόταν στη συνάντηση και από εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, το Ταμείο προτίθεται να αναλάβει διαμεσολαβητικό ρόλο, ώστε να μη φθάσει η υπόθεση στα άκρα. «Δεν γίνεται να χαλάσει η ιδιωτικοποίηση», ανέφεραν με νόημα πηγές του ΤΑΙΠΕΔ.

Διαδικαστικά, το επόμενο βήμα θα είναι η δημοσίευση στο ΦΕΚ της πιστοποίησης των τριών ΕΔΑ, Αττικής, Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας και ΔΕΔΑ, με τη σχετική αιτιολογική έκθεση από τη ΡΑΕ, ώστε να αποκτήσει επίσημο χαρακτήρα. Δέκα ημέρες μετά τη δημοσίευση, η συναλλαγή θεωρείται ολοκληρωμένη και ακολουθεί η μεταβίβαση των μετοχών στην Italgas και αντίστοιχα η πληρωμή του τιμήματος από την τελευταία.

Η Italgas έχει δικαίωμα να αμφισβητήσει την απόφαση της ΡΑΕ μετά τη δημοσίευσή της, ήτοι, να εγείρει νομικές αντιρρήσεις, τις οποίες θα εξετάσει η Αρχή. Μία διαδικασία και χρονοβόρα και με άγνωστη κατάληξη.

Πώς θα αντιδράσει η Italgas, αν ο Ρυθμιστής απορρίψει τις όποιες αιτιάσεις; Αυτές ακριβώς τις εξελίξεις φαίνεται ότι υπάρχουν πλευρές -και όχι μόνο από το ΤΑΙΠΕΔ- που θα προσπαθήσουν να αποθαρρύνουν. Κατ' αρχάς, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, αναγνωρίζεται ότι έχει βάση και λογική η παρέμβαση της ΡΑΕ, προκειμένου να «φρενάρει» ριζοσπαστικές αλλαγές στον όμιλο της ΔΕΠΑ με το «καλημέρα» της εισόδου του νέου αφεντικού της. Άλλωστε, ένα τσουνάμι απολύσεων στις Εταιρείες Διανομής Αερίου θα ήταν το τελευταίο που θα επιθυμούσε να φορτωθεί η κυβέρνηση στην παρούσα δύσκολη ενεργειακή συγκυρία και υπό τη σκιά της άτυπης προεκλογικής περιόδου. Δεν είναι τυχαίο ότι επέλεξε να αναδείξει ως success story την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών σε έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους της Ιταλίας. Ο επενδυτής έρχεται τώρα με απολύσεις στο μανίκι του;

Η προσπάθεια που καταβάλλεται ήδη είναι να μην προχωρήσει η Italgas σε οποιαδήποτε αμφισβήτηση της απόφασης της ΡΑΕ, που θα υπονόμευε την ιδιωτικοποίηση. Αντίθετα, θα επιδιωχθεί να γίνει αποδεκτός ένας ικανός χρόνος για να καταδείξει ο νέος μέτοχος της ΔΕΠΑ Υποδομών τη δυναμική του μάνατζμεντ στην ανάπτυξη του ομίλου. Δηλαδή, πρώτα να αποδείξει ότι έχει έρθει για να κάνει νέες επενδύσεις και όχι απολύσεις. Μία τέτοια εικόνα ενδεχομένως, λένε οι ίδιες πηγές, να επέτρεπε στη ΡΑΕ να επανεξετάσει σε ένα δεύτερο ή τρίτο χρόνο τις ασφαλιστικές δικλίδες που θέτει με την πιστοποίηση.

Σε κάθε περίπτωση, το τι θα συμβεί θα φανεί πολύ σύντομα, ανέφεραν πηγές που μίλησαν στο Euro2day.gr. Θα φανεί, με άλλα λόγια, αν θα ολοκληρωθεί η μοναδική ενεργειακή αποκρατικοποίηση που περιλαμβάνεται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ ή θα πάει για φούντο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v