Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η έξοδος του Πάσχα «πλήγωσε» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Μισοάδειο το καλάθι των αγορών του Πάσχα. Πού οφείλεται η κατάρρευση των πωλήσεων σε μια από τις πιο σημαντικές περιόδους της αγοράς.

Η έξοδος του Πάσχα «πλήγωσε» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Μισοάδειο ήταν το καλάθι των αγορών από τα σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα. Ο συνολικός τζίρος υποχώρησε κατά 5,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο, που ήταν μια εβδομάδα αργότερα από τη φετινή, αλλά ήταν 12,8% υψηλότερος από τις πωλήσεις στην pro-Covid εποχή.

Η σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων μπορεί να αποδοθεί σε δύο λόγους. Αφενός, στη μείωση της αγοραστικής δύναμης λόγω της αύξησης των τιμών, που ανάγκασε τους καταναλωτές να είναι φειδωλοί στις αγορές τους και αφετέρου, στη μεγάλη έξοδο από τα μεγάλα αστικά κέντρα μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού.
Στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 12,7% και 11,1% αντίστοιχα. Αντιθέτως, σημαντική ανάπτυξη σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (+9,3%) αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, οι πωλήσεις προϊόντων bazaar υποχώρησαν κατά 13,5%, ενώ πτώση 10,7% εμφάνισαν οι πωλήσεις προϊόντων για τη φροντίδα του νοικοκυριού. Στα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, καταγράφηκε συνολική μείωση της τάξης του 1,7%.

Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση κατά 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί κατά -2,6% και το κατσίκι κατά -5,7%. Αντιθέτως αύξηση κατά 52,4% σημείωσαν οι πωλήσεις σε πρόβατο, λόγω τιμής. Από τη μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών προκύπτει πως ο καταναλωτής προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε ναι μεν θετικά σε τζίρο, στο +8,3%, αλλά ήταν πτωτικό σε όγκο κατά -4,6%.

Όσον αφορά στις λοιπές κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v