Δύο νέες υπηρεσίες προετοιμάζει η διοίκηση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) με στόχο να αλλάξει τον τρόπο εξυπηρέτηση σε παρόχους αλλά και σε παίκτες προσφέροντας άμεση επαφή και δίνοντας λύσεις σε προβλήματα και καταγγελίες σε πραγματικό χρόνο.
Οι δύο νέες υπηρεσίες αφορούν:
- Νέα εφαρμογή, την οποία ήδη έχει προμηθευτεί η Επιτροπή, που θα διαχειρίζεται τις καταγγελίες που φτάνουν στην ΕΕΕΠ με στόχο να γίνεται άμεση αξιολόγηση. Από την αξιολόγηση θα προκύπτει σε ποιες καταγγελίες απαιτείται απάντηση, με στόχο αυτή να δίνεται σε σύντομο χρόνο.
- 24ωρη υπηρεσία για την εποπτεία των παροχών τόσο τους διαδικτυακού τζόγου, όσο και των φυσικών καζίνο. Η νέα υπηρεσία που θα στελεχωθεί με υπάρχον αλλά και νέο προσωπικό θα κάνει το έργο της Επιτροπής για Έλεγχο και Εποπτεία πολύ πιο εύκολο ενώ παράλληλα θα είναι σε θέση να δίνει και λύσεις σε περίπτωση προβλημάτων που θα αντιμετωπίζουν οι πάροχοι σε πραγματικό χρόνο.
Και οι δύο νέες υπηρεσίες έχουν σχεδιαστεί από την Επιτροπή ώστε να μπουν σύντομα σε λειτουργία και να αρχίσει η πιλοτική τους δοκιμή με στόχο να παρέχουν υπηρεσίες μόλις στελεχωθούν.
Τόσο οι καταγγελίες όσο και η παρακολούθηση των παρόχων αυτή τη στιγμή αποτελούν για την Επιτροπή μεγάλο «πονοκέφαλο» καθώς η μείωση του προσωπικού τα τελευταία χρόνια αλλά και η καθυστέρηση του διαγωνισμού για την on line παρακολούθηση των παρόχων διαδικτυακού τζόγου λειτούργησαν ανατρεπτικά στην επίλυση αυτών των θεμάτων.
Οι καταγγελίες
Δεν είναι τυχαίο ότι η έκθεση πεπραγμένων της ΕΕΕΠ για το 2021 αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «η συγκέντρωση, αξιολόγηση, διερεύνηση και διευθέτηση των καταγγελιών/αναφορών, αποτελεί έναν ιδιαίτερα νευραλγικό τομέα για την άσκηση της εποπτείας της διοργάνωσης και διεξαγωγής των παιγνίων και τον εντοπισμό παραβατικής συμπεριφοράς ή περιπτώσεων που χρήζουν διορθωτικών παρεμβάσεων με στόχο τη συμμόρφωση».
Με την εφαρμογή που έχει ήδη παραδοθεί στην Επιτροπή θα είναι άμεση η παρέμβαση όπου αυτή απαιτείται ώστε να σταματήσουν οι παραβατικές συμπεριφορές που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην αγορά τυχερών παιγνίων.
Υπενθυμίζεται ότι το 2021, αξιολογήθηκαν συνολικά 623 καταγγελίες/αναφορές για διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με τη διοργάνωση και διεξαγωγή των παιγνίων με το διαδίκτυο να αποτελεί τον… «πρωταγωνιστή» συγκεντρώνοντας το 84% του συνόλου των καταγγελιών. Με ποσοστό 11% ακολουθεί η κατηγορία που αφορά ιστοτόπους μη αδειοδοτημένης παροχής τυχερών παιγνίων (Blacklist). Tο 12,48% των καταγγελιών αφορούσε την πληρωμή κερδών και το 21,06% την φραγή λογαριασμού του παίκτη, που έχει ως συνέπεια την παρεμπόδιση διενέργειας συναλλαγών με τον πάροχο έως τη διευθέτηση του ζητήματος.
Ο διαγωνισμός που αναμένει η ΕΕΕΠ
Καθυστέρηση παρατηρείται στον διαγωνισμό για την προμήθεια προηγμένου συστήματος που θα παρακολουθεί on line όλους τους παρόχους ηλεκτρονικών παιγνίων που έχουν αδειοδοτηθεί από την ΕΕΕΠ.
Ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού περίπου 1,23 εκατ. ευρώ, αφορά στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη Κεντρικής Αποθήκης Δεδομένων και Πληροφοριακού Συστήματος Αναφορών και Επιχειρηματικής Ευφυΐας.
Η επιλογή του αναδόχου στον διαγωνισμό που έχει ήδη προκηρύξει η Επιτροπή αναμένεται στο τέλος του χρόνου, ώστε το νέο σύστημα να εγκατασταθεί και να προσφέρει on line σύνδεση σε όλα τα δεδομένα των ηλεκτρονικών παρόχων όπως συμβαίνει ήδη με τα φυσικά καζίνο.
Από την αδειοδότησή τους πέρυσι το καλοκαίρι μέχρι και σήμερα οι πάροχοι ηλεκτρονικού τζόγου δεν μένουν χωρίς έλεγχο, καθώς μετά από συμφωνία με την ΕΕΕΠ συντάσσουν μηνιαία report με την ημερήσια δραστηριότητα τους τα οποία και αποστέλλουν στην Επιτροπή.