Σούπερ μάρκετ: Οι στρατηγικές άμυνας των καταναλωτών κόντρα στην ακρίβεια

Σκηνές από το παρελθόν των μνημονίων ζουν οι καταναλωτές, που διαπιστώνουν σε συντριπτικό ποσοστό αύξηση του κόστους των αγορών τους ακόμα και από εβδομάδα σε εβδομάδα.

Σούπερ μάρκετ: Οι στρατηγικές άμυνας των καταναλωτών κόντρα στην ακρίβεια

Σκηνές από το πρόσφατο παρελθόν της δεκαετούς οικονομικής κρίσης ζουν από τα μέσα της περασμένης χρονιάς οι Έλληνες καταναλωτές. Η εκτόξευση του πληθωρισμού, η κατακόρυφη αύξηση των πάγιων εξόδων τους (λογαριασμοί κοινής ωφέλειας, ενέργεια, καύσιμα, τρόφιμα κ.ά.) και ο πόλεμος στην Ουκρανία που έχει επιβαρύνει το οικονομικό περιβάλλον τούς κάνει πιο συγκρατημένους στις δαπάνες τους ακόμη και για την αγορά βασικών προϊόντων.

Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen IQ, πάνω από 1 στους 4 καταναλωτές (ποσοστό 27% από 25% που ήταν το 2020) αγόρασε πέρυσι λιγότερα προϊόντα από το σούπερ μάρκετ. Κοντά 1 στους 3 (ποσοστό 28% από 23% το 2020) επέλεξε να βάλει στο καλάθι του φθηνότερα προϊόντα, 4 στους 10 (ποσοστό 43% από 35% το 2020) δήλωσε ότι κυνηγάει τις πρόσφορες, ενώ έχει περιοριστεί σημαντικά το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για να προμηθευτούν πιο ποιοτικά προϊόντα. Το ποσοστό αυτό υποχώρησε πέρυσι στο 44% από 49% το 2020 και 64% το 2019.

Την ίδια στιγμή, στο 60% έχει φτάσει το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι αγοράζει μόνο τα αναγκαία, από 56% που ήταν το 2020 και 51% το 2019, ενώ 1 στους 4 μετακινείται από αλυσίδα σε αλυσίδα για να βρει τις καλύτερες προσφορές.

Το 2021, η μέση μηνιαία δαπάνη διαμορφώθηκε στα 292 ευρώ από 290 ευρώ που ήταν το 2020, με το 46% αυτής ή 135 ευρώ να δαπανάται για την αγορά φρέσκων τροφίμων.

Η ανάγκη για έλεγχο των εξόδων έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να ψωνίζουν με λίστα. Από την έρευνα της Nielsen IQ προέκυψε πως το 57% των καταναλωτών σε μια προσπάθεια να ελέγξει τα έξοδά του αγοράζει με λίστα, ενώ πάνω από 1 στους 4 καταναλωτές (ποσοστό 27%) τηρεί πιστά τη λίστα.

Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι το 99% των Ελλήνων έχει παρατηρήσει αυξήσεις στις τιμές σε τουλάχιστον μία κατηγορία εξόδων, με το 82% να δηλώνει ότι έχει νιώσει την αύξηση στα εβδομαδιαία έξοδά του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v