Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί ο ΔΕΣΦΑ στην προσπάθειά του να λειτουργεί τον Δεκέμβριο ή το αργότερο τον Ιανουάριο του 2023 και πλωτή δεξαμενή LNG στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας.
«Τεχνική λύση υπάρχει, ο χρόνος είναι το ρίσκο», ανέφεραν στο Euro2day.gr αρμόδιες πηγές του Διαχειριστή. Ο λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι λόγω της ουκρανικής κρίσης και της προσπάθειας απεξάρτησης της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο, αυτού του είδους οι μονάδες (Floating Storage Regasification Unit, FSRU) παρουσιάζουν έντονη ζήτηση το τελευταίο διάστημα, η οποία αναμένεται να ενταθεί περισσότερο.
Στην ουσία, πρόκειται για πλοία διαφόρων τύπων και μεγεθών, τα οποία υφίστανται ειδική μετατροπή και στερεώνονται δίπλα σε τερματικούς σταθμούς. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν LNG απευθείας από ειδικά πλοία μεταφοράς, να το αποθηκεύουν, να το επαναεριοποιούν και στη συνέχεια να το διοχετεύουν στο σύστημα μεταφοράς.
Υπό αυτό το πρίσμα, το στοίχημα του ΔΕΣΦΑ έγκειται στο πόσο γρήγορα θα καταφέρει να φέρει στη Ρεβυθούσα το FSRU. «Είναι πάρα πολύ δύσκολο, πρόκειται για υπερπροσπάθεια», επισήμαναν οι ίδιες πηγές.
Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή της κατάλληλης μονάδας καθορίζεται στη μελέτη κόστους-οφέλους που έχει εκπονήσει ήδη ο ΔΕΣΦΑ και έχει παραδώσει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τη ΡΑΕ, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, να είναι επί της αρχής θετικά διακείμενη. Άλλωστε, η λύση αυτή αποφασίσθηκε στην έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων, την περασμένη εβδομάδα, στο ΥΠΕΝ.
Σήμερα, στον τερματικό σταθμό ΥΦΑ του ΔΕΣΦΑ, στη Ρεβυθούσα, που αποτελεί τη μία από τις τέσσερις πύλες εισόδου του φυσικού αερίου στη χώρα μας, λειτουργούν τρεις δεξαμενές, συνολικής χωρητικότητας 225.000 κ.μ. Στόχος είναι το FSRU να έχει δυναμικότητα πάνω από 100.000 κ.μ.
Να σημειωθεί ότι το FSRU στη Ρεβυθούσα θα είναι το πρώτο από τα τρία που σχεδιάζονται να γίνουν στη χώρα μας. Το αντίστοιχο της Gastrade, του ομίλου Κοπελούζου, στην Αλεξανδρούπολη, προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023. Στον ίδιο χώρο σχεδιάζεται και ένα ακόμη FSRU από την εταιρεία. Το τρίτο FSRU θα κατασκευαστεί από τη Διώρυγα Gas, του ομίλου της Motor Oil, στους Αγίους Θεοδώρους, με εκτιμώμενη λειτουργία στις αρχές του 2024.
Η επίτροπος Ενέργειας στη Ρεβυθούσα
Την ερχόμενη Πέμπτη, 7 Απριλίου, η επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον θα πραγματοποιήσει για πρώτη φορά επίσκεψη στη Ρεβυθούσα, συνοδευόμενη από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ.
Η κ. Σίμσον, που έρχεται στη χώρα μας με αφορμή τη συμμετοχή της στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, θα έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στους χώρους του τερματικού σταθμού, να ενημερωθεί για τη λειτουργία και τις δυνατότητές του και τη μελλοντική επέκτασή του. Η επίσκεψη χαρακτηρίζεται συμβολικής σημασίας, εξαιτίας του αναβαθμισμένου ρόλου του LNG για την υποκατάσταση των ρωσικών εισαγωγών αερίου.