Μια απεργία στην Ιταλία κόβει τα «πόδια» στους Ελληνες ψαράδες

Η απεργιακή κινητοποίηση των μεταφορέων στην Ιταλία στερεί τη δυνατότητα πρόσβασης στις δυτικές αγορές για τα ελληνικά προϊόντα και ειδικά αυτά της ιχθυοκαλλιέργειας. Πρόβλημα και από την εκτόξευση των τιμών στις τροφές.

Μια απεργία στην Ιταλία κόβει τα «πόδια» στους Ελληνες ψαράδες

Το Ιταλικό σωματείο εμπορευματικών μεταφορών Trasportiunito έχει καλέσει τους οδηγούς φορτηγών να ξεκινήσουν μια πανεθνική απεργία στις 14 Μαρτίου για να καταγγείλουν το υψηλό κόστος των καυσίμων και να απαιτήσουν πρόσθετη κρατική στήριξη. Η απεργία έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 18 Μαρτίου.

Αν δεν υπάρξει κάποια διαφορετική εξέλιξη, οι εμπορευματικές μεταφορές στην Ιταλία θα διακοπούν, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα αφενός στην τροφοδοσία της εσωτερικής αγοράς και αφετέρου σοβαρά προβλήματα στις ελληνικές εξαγωγές προς και μέσω της Ιταλίας στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές αγορές.

Η Ιταλία αποτελεί διαχρονικά τον πρώτο εξαγωγικό προορισμό της Ελλάδος. Το 2020, η αξία των ελληνικών εξαγωγών προς την Ιταλία άγγιξε τα 3,3 δισ. ευρώ -η Γερμανία βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 2,4 δισ. ευρώ-, και η αξία εισαγωγών στα 4,4 δισ. ευρώ.

Ένας από τους κλάδους που θα υποστεί ζημιά είναι ο κλάδος της ιχθυοκαλλιέργειας. Πρόκειται για ένα από τα βασικά προϊόντα που διακινούνται μέσω της Ιταλίας. Η Ιταλία, αποτελεί διαχρονικά τη μεγαλύτερη αγορά για τα ψάρια ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας καθώς απορροφά το 32% της ελληνικής παραγωγής τσιπούρας και λαβρακιού. Μόνο το 2020 εξήχθησαν από την Ελλάδα προς την Ιταλία 37.442 τόνοι. Ποσότητα η οποία εκτιμάται από την Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ) είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω των φορτώσεων που γίνονται στην Ελλάδα από Ιταλούς εμπόρους και ενδεχομένως καταγράφονται ως πωλήσεις στην Ελλάδα.

Η Ιταλία, εκτός από βασική αγορά των ψαριών της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας, αποτελεί και τη βασική οδό για τους Έλληνες ιχθυοκαλλιεργητές προς τη Δύση. Οπότε γίνεται αντιληπτό πως η απεργία των μεταφορικών εταιρειών στην Ιταλία θα οδηγήσει σε διακοπή της μεταφοράς εμπορευμάτων που αποστέλλονται εντός ή μέσω της Ιταλίας οδικώς.

Την ίδια στιγμή σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι ιχθυοκαλλιεργητές από την εκτόξευση των τιμών των πρώτων υλών και συγκεκριμένα των ιχθυοτροφών που αποτελεί το 60% του κόστους παραγωγής. Πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία οι τιμές είχαν αυξηθεί κατά 20% ενώ πλέον η αύξηση των τιμών κινείται με τριψήφιο ποσοστό σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Και το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στην άνοδο των τιμών. Εταιρείες του κλάδου που διαθέτουν και εργοστάσια τροφών αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην εύρεση πρώτων υλών για την παραγωγή ιχθυοτροφών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v