Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζει το μπαράζ εξαγορών στον κλάδο

Τα τροχαία αυξάνουν καθώς αποκαθίσταται η... κανονικότητα αλλά τα ασφάλιστρα Ι.Χ. παραμένουν καθηλωμένα. Το μπαράζ των εξαγορών στον κλάδο των ασφαλιστικών και ποια είναι τα σενάρια για την επόμενη ημέρα.

Ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζει το μπαράζ εξαγορών στον κλάδο

Σταθεροποιημένα, στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δώδεκα ετών, παραμένουν φέτος τα τιμολόγια στον κλάδο οχημάτων, κόντρα στη μεγάλη αύξηση που παρατηρείται τόσο στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων όσο και στο κόστος των αποζημιώσεων λόγω της ανόδου των τιμών στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Τα στοιχεία που έρχονται κάθε μήνα από την Τροχαία επιβεβαιώνουν τη σημαντική αύξηση στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων από τον Μάιο του 2021, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας (απαγόρευση διανομαρχιακών μετακινήσεων) και προφανώς η κυκλοφοριακή κίνηση κατά το πρώτο φετινό τετράμηνο εξελίσσεται ιδιαίτερα ανοδικά σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Πάντως, τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών δεν περιμένουν τα στοιχεία από την Τροχαία για να αντιληφθούν την κατάσταση, καθώς το βιώνουν νωρίτερα από το ύψος των αποζημιώσεων που καλούνται να καταβάλλουν σε καθημερινή βάση.

Πέρα όμως από την αύξηση της συχνότητας των ατυχημάτων, οι ασφαλιστικές εταιρείες επιβαρύνονται και από τη μεγάλη άνοδο που παρατηρείται στο κόστος των ανταλλακτικών, καθώς τόσο οι τιμές των πρώτων υλών όσο και το μεταφορικό κόστος έχουν εκτοξευθεί κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, λόγω των γνωστών ζητημάτων στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μόνο μία ξένη ασφαλιστική εταιρεία προχώρησε φέτος σε αύξηση των τιμών της στον κλάδο οχημάτων, η οποία όμως προσέφερε ήδη από πέρυσι σαφώς ανταγωνιστικά τιμολόγια. Αντίθετα, οι υπόλοιποι παίκτες, λιγότερο ή περισσότερο, παρακολουθούν τις εξελίξεις και περιμένουν να δουν πώς θα κινηθεί η αγορά για να αντιδράσουν ανάλογα. Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, «οι εταιρείες δίνουν έμφαση στο να διασφαλίσουν τα μερίδια αγοράς τους, θυσιάζοντας πολλές φορές είτε τμήμα είτε και το σύνολο της κερδοφορίας τους στον συγκεκριμένο κλάδο.

Ενδεχομένως, το κλίμα των εξαγορών στον ασφαλιστικό κλάδο να δρα καταλυτικά προς αυτή την κατεύθυνση. Ενώ λοιπόν κάποιοι περίμεναν ότι οι τάσεις συγκέντρωσης (οι επτά πρώτες εταιρείες στον κλάδο ελέγχουν περίπου το 80% της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς) θα μπορούσαν να εξορθολογήσουν την αγορά και να ανεβάσουν τα ασφάλιστρα, υπάρχει και η αντίθετη ανάγνωση. Σύμφωνα με αυτή, μια εταιρεία που πωλείται δεν αποτιμάται μόνο με το κριτήριο της κερδοφορίας της, αλλά και με βάση το μερίδιο αγοράς που κατέχει.

Ενδέχεται λοιπόν να υπάρχουν παίκτες στην ασφαλιστική βιομηχανία που θα ήθελαν να πουληθούν και πιστεύουν πως μέσα από τη διατήρηση και την ενίσχυση των μεριδίων τους θα μπορούσαν να καρπωθούν υψηλότερα τιμήματα. Ίσως έτσι να εξηγούνται ορισμένα πολύ επιθετικά μοντέλα που παρατηρούνται στην αγορά».

Πέρυσι, η συνέχιση της μείωσης των τιμολογίων οδήγησε την παραγωγή στο -1% σύμφωνα με την έκθεση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, με τις πλατφόρμες να αυξάνουν τις επιδόσεις τους με διψήφιο ποσοστό και το πρακτορειακό δίκτυο να υποχρεώνεται σε πτώση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v