Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς θα μοιραστούν μπόνους στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ

Η εισήγηση για καταβολή μπόνους στο τμήμα που λειτουργεί ως back office και διεκπεραιώνει τις υποθέσεις που υποδέχεται το τηλεφωνικό κέντρο 1555 καθώς και στο τμήμα που απαντά στα ηλεκτρονικά αιτήματα των ασφαλισμένων.

Πώς θα μοιραστούν μπόνους στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ

Σημαντικά μπόνους, επιπλέον του μισθού, για εργασία όμως πέραν του νόμιμου ωραρίου και εφόσον επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι, προτείνονται στον ΕΦΚΑ.

Τα ποσά, που στην περίπτωση των υπαλλήλων ανέρχονται έως και τα 450 ευρώ μεικτά, επιπλέον του μισθού, ενώ για τους διευθυντές φθάνουν και τα 600 ευρώ, θα δοθούν σύμφωνα με την εισήγηση που θα κατατεθεί σήμερα στο ΔΣ του ΕΦΚΑ, με στόχο την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που καταφεύγουν στην αναζήτηση βοήθειας μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1555.

Το μπόνους αφορά τους εργαζόμενους στο τμήμα Εξυπηρέτησης Τηλεφωνικά που λειτουργεί στον ΕΦΚΑ και που από τον περασμένο Αύγουστο δεν απαντά σε τηλεφωνικές κλήσεις πολιτών, αλλά λειτουργεί ως υπηρεσία back office και απασχολείται με τη διαχείριση και εξυπηρέτηση σύνθετων αιτημάτων και ερωτημάτων, που υποβάλλονται μέσω του 1555.

Αφορά επίσης και τους εργαζόμενους στο τμήμα Εξυπηρέτησης Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και Άλλων Μορφών Επικοινωνίας, που από τον Δεκέμβριο του 2021 διαχειρίζεται αιτήματα που υποβάλλονται στον ΕΦΚΑ μέσω της υπηρεσίας «support.gov.gr» αλλά και μέσω της ιστοσελίδας 1555.gov.gr και της αντίστοιχης εφαρμογής για κινητά.

Βασικό επιχείρημα της διοίκησης είναι ότι ο όγκος των ερωτημάτων των πολιτών που διαβιβάζονται προς απάντηση στη Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών είναι ιδιαίτερα μεγάλος και η εξυπηρέτηση δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο κατά τη διάρκεια του τακτικού ωραρίου υπηρεσίας και στο πλαίσιο της υπερωριακής απασχόλησης, αλλά πρέπει να καλυφθεί με πρόσθετη απασχόληση.

Βέβαια, η χορήγηση του οικονομικού κινήτρου για την εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου και πέραν του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση εξαρτάται και από την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Οργανικής Δομής του e-ΕΦΚΑ. Η διαδικασία εφαρμογής των bonus θα ισχύει για όλο το τρέχον έτος. Το προσωπικό που θα στελεχώνει το τμήμα θα επιλεχθεί από τον διοικητή του Φορέα.

Αναλυτικά και σύμφωνα με την εισήγηση του αρμόδιου τμήματος που σήμερα πρόκειται να λάβει έγκριση από το ΔΣ του ΕΦΚΑ, τα bonus διαβαθμίζονται ως εξής:

  • Για τη Γραμματεία του τμήματος τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, 350 ευρώ τον μήνα.
  • Για τους υπαλλήλους που απασχολούνται ως μέλη των θεματικών κατηγοριών, 450 ευρώ τον μήνα.
  • Για τους επόπτες των τμημάτων, 500 ευρώ τον μήνα.
  • Για τον προϊστάμενο του τμήματος τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, 550 ευρώ τον μήνα.
  • Για τους υπαλλήλους που απασχολούνται στο τμήμα εξυπηρέτησης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλων μορφών επικοινωνίας, 450 ευρώ τον μήνα.
  • Για τον προϊστάμενο του τμήματος εξυπηρέτησης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, 550 ευρώ.
  • Για τον διευθυντή της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης Πολιτών, 600 ευρώ.

Τα ποσά είναι μικτά και αφορούν εργασία 22 ημέρες τον μήνα. Για εργασία λιγότερες μέρες, το bonus θα μειώνεται αναλογικά.

Για να λάβει βέβαια κάποιος εργαζόμενος το επιπλέον αυτό ποσό, που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΕΦΚΑ, θα πρέπει να πετύχει συγκεκριμένους στόχους. Έτσι, για παράδειγμα, η ελάχιστη ημερήσια απόδοση στο τμήμα back office πρέπει να είναι 20 περιπτώσεις, όταν πρόκειται για ερωτήματα-θέματα που αφορούν κύριες και επικουρικές συντάξεις και 22 περιπτώσεις όταν πρόκειται για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα ασφάλισης, παροχών και υγείας.

Για να πετύχει τον ημερήσιο στόχο ο συγκεκριμένος υπάλληλος, θα πρέπει να διεκπεραιώνονται άλλες 10 περιπτώσεις ημερησίως, φθάνοντας συνολικά τις 30 περιπτώσεις συνταξιοδότησης (ή 33 στην περίπτωση που τα ερωτήματα αφορούν άλλα θέματα).

Για να λάβουν το μπόνους οι επόπτες, θα πρέπει να επιτυγχάνεται το 60% του εκάστοτε στόχου της θεματικής κατηγορίας που έχουν αναλάβει. Αντίστοιχα ελέγχεται και η αποδοτικότητα του προϊσταμένου του τμήματος τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, η οποία πρέπει να έχει ως βάση το 70% του στόχου όλων των θεματικών κατηγοριών.

Να σημειωθεί ότι με το υπό κατάρτιση σχέδιο νόμου, για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί και να κατατεθεί στη Βουλή το επόμενο διάστημα, θα υπάρχει μόνιμος μηχανισμός καταβολής πριμ παραγωγικότητας για όλους τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, με βάση τις αρμοδιότητες αλλά και τους στόχους.

Με αφορμή το σχετικό σχέδιο νόμου, ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης επισκέφθηκε τον ΕΦΚΑ στον Άγιο Στέφανο και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη λειτουργία του. «Σ’ αυτόν τον φοβερά προβληματικό Οργανισμό κάτι έχει ξεκινήσει να αλλάζει» επεσήμανε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί, αλλά και τον προσωπικό του στόχο, να λειτουργεί ολόκληρος ο ΕΦΚΑ με αυτόν τον τρόπο.

Μεμονωμένο λάθος

Εν τω μεταξύ, μεμονωμένη περίπτωση θεωρεί ο ΕΦΚΑ το λάθος που προέκυψε από τον επανυπολογισμό των συντάξεων, διαψεύδοντας ότι αφορά πάνω από 600.000 περιπτώσεις, όπως ανάφερε σε ανακοίνωσή του το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων, που αποκάλυψε και το θέμα.

Στελέχη του Φορέα παραδέχονται μεν ότι υπάρχει το έγγραφο, υποστηρίζουν όμως ότι πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση, η οποία κρίθηκε μετά τον απαραίτητο έλεγχο που διενεργήθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ότι χρήζει επανυπολογισμού. Οι ίδιες πηγές γνωστοποιούν ότι υπήρξαν συνολικά 8 τέτοιες περιπτώσεις που το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων απέστειλε στον Φορέα, ώστε να γίνει επανέλεγχος.

Πάντως από το Δίκτυο επιμένουν ότι είναι πολύ μεγαλύτερος ο αριθμός των συντάξεων που χρήζουν επανυπολογισμού, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπάρξουν και νέες προσφυγές στον εισαγγελέα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v