Σε φουλ λειτουργία ως τον Αύγουστο ο κλάδος της κρουαζιέρας

Σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης. Ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσο όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας

Σε φουλ λειτουργία ως τον Αύγουστο ο κλάδος της κρουαζιέρας

Tην έκθεσή της για τις προοπτικές του κλάδου της κρουαζιέρας το 2022 δημοσίευσε σήμερα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

Σε αυτή επισημαίνεται η αξία της κρουαζιέρας για τις τοπικές κοινότητες και τις εθνικές οικονομίες σε όλο τον κόσμο αλλά και η σταδιακή επιστροφή του κλάδου μετά την πανδημία, όπου εφαρμόστηκαν με επιτυχία τα πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας.

Σύμφωνα με την έκθεση οι τουρίστες κρουαζιέρας και τα χρήματα που ξοδεύουν, δημιουργούν θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τις τοπικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο.

Όπως αναφέρει η CLIA, σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης. Ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσο όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας, ενώ 6 στα 10 άτομα που συμμετείχαν σε κρουαζιέρα λένε ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω του κρουαζιερόπλοιου.

Το 2020 που ήταν η περίοδος της πανδημίας διακινήθηκαν συνολικά 5,8 εκατ. επιβάτες έναντι 29,7 εκατομμύρια το 2019 -πτώση 81%-, υποστηρίχθηκαν 576.000 θέσεις εργασίας το 2020 έναντι 1.166.213 εκατ. το 2019 -πτώση 51%-, ενώ η συνολική οικονομική συνεισφορά του κλάδου το 2020 ανήλθε σε 63,4 δισ. δολ.έναντι 154 δισ. δολ. το 2019 -πτώση 59%.

Έως το 2027, ο στόλος των εταιρειών-μελών της CLIA θα αντικατοπτρίζει τη σημαντική πρόοδο στην επιδίωξη του κλάδου της κρουαζιέρας για ένα καθαρότερο, πιο αποδοτικό μέλλον. Συνολικά 26 κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG), το 81% του στόλου παγκοσμίως θα χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων, ενώ 174 κρουαζιερόπλοια θα έχουν δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την ξηρά. Μέσα στο 2022 οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA σχεδιάζουν το ντεμπούτο 16 νέων κρουαζιερόπλοιων συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και εννέα εξερευνητικών σκαφών. Η «Τάξη» του 2022 θα είναι 100% εξοπλισμένη με προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων.

Σύμφωνα με την έκθεση η συνεχής συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες στους προορισμούς που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για τον κλάδο της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων του Ντουμπρόβνικ στην Κροατία, των ελληνικών προορισμών της Κέρκυρας και του Ηρακλείου Κρήτης και της πόλης της Πάλμα στα Βαλεαρίδες Νήσους.

Σύμφωνα με την CLIA, τα κορυφαία πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας του κλάδου διευκολύνουν την επανεκκίνηση του τουρισμού κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, φέρνοντας χιλιάδες ανθρώπους πίσω στην εργασία τους και προσφέροντας αναζωογόνηση των τοπικών και εθνικών οικονομιών.

Από τα κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA περισσότερο από το 75% της χωρητικότητας σε κλίνες έχει επιστρέψει σε λειτουργία, ενώ σχεδόν το 100% εκτιμάται πως θα είναι σε λειτουργία έως τον Αύγουστο του 2022.

«Η Έκθεση για τις Προοπτικές του Κλάδου της Κρουαζιέρας το 2022 παρέχει την ευκαιρία να εξετάσουμε όσα έχει πετύχει ο κλάδος μας το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι εταιρείες-μέλη της CLIA έχουν υποδεχθεί περισσότερους από έξι εκατομμύρια επιβάτες στα πλοία τους από την επανέναρξη της λειτουργίας τους τον Ιούλιο του 2020. Και ενώ η υγεία και η ασφάλεια παραμένουν οι απόλυτες προτεραιότητες μας, την ίδια ώρα ο κλάδος οδηγεί τις εξελίξεις στις πολιτικές αειφορίας για το περιβάλλον και τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών», δήλωσε η Kelly Craighead, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA.

«Ο παράκτιος και ναυτικός τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη για την οικονομία και εμείς συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους προορισμούς κρουαζιέρας, έτσι ώστε οι τοπικές κοινότητες να επωφεληθούν από τον υπεύθυνο τουρισμό. Τα μέλη μας επενδύουν, επίσης, σε νέες τεχνολογίες και νέα πλοία, επιδιώκοντας το στόχο της ουδετερότητας του στόλου της κρουαζιέρας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», προσέθεσε η ίδια.

Σύμφωνα με τη Marie-Caroline Laurent, γενική διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη, «και στην Ελλάδα, η επανέναρξη της κρουαζιέρας αποτέλεσε μία ευπρόσδεκτη εξέλιξη που έδωσε ώθηση τόσο στους περισσότερους από 11.000 ανθρώπους που απασχολούνται στον κλάδο, όσο και σε εκείνους που η δουλειά τους εξαρτάται από την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών γραφείων, ξενοδοχείων, τουριστικών οδηγών, λιμανιών και πολλών ακόμα παρόχων υπηρεσιών σε ολόκληρη τη χώρα».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v