Τα καταστήματα τροφίμων, μεταξύ αυτών και τα σούπερ μάρκετ, μαζί με τα φαρμακεία, ήταν τα μόνα δίκτυα που παρέμειναν ανοικτά στις Περιφέρειες Αττικής, Βοιωτίας, Ευβοίας, στις Κυκλάδες, Σποράδες, Δωδεκάνησα και στην Κρήτη, τις προηγούμενες ημέρες. Ωστόσο, η αδυναμία των καταναλωτών να προσεγγίσουν τα σημεία πώλησης λόγω του χιονιού, που δεν έχει λιώσει στις περισσότερες περιοχές της πρωτεύουσας, οδήγησε σε καθίζηση του τζίρου.
Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απώλειες 30-35% τις τρεις πρώτες ημέρες της εβδομάδας στον τζίρο της οργανωμένης λιανικής τροφίμων στην Αττική, σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες της περασμένης χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά τα αποθέματα, υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ αναφέρει μιλώντας στο Euro2day.gr πως «τo σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων διάβασε καλά τον καιρό και άκουσε τις προβλέψεις των μετεωρολόγων, εν αντιθέσει με την κρατική μηχανή, και φρόντισε να “κτίσει” αποθέματα στο σύνολο των καταστημάτων του». Κάτι πάντως που δεν συνάδει απαραίτητα με αυτό που είδαν όσοι λίγοι καταναλωτές κατάφεραν να προσεγγίσουν και να ψωνίσουν σε καταστήματα τροφίμων. Προϊόντα όπως το γάλα, τα γιαούρτια και γενικότερα τα προϊόντα ψυγείου ήταν είδος προς εξαφάνιση από τις πρώτες κιόλας ώρες της Δευτέρας.
Οι απώλειες του 30-35% στον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τις πρώτες ημέρες της τελευταίας εβδομάδας του Ιανουαρίου στα καταστήματα της Αττικής, έρχεται σε συνέχεια της χαμηλής διψήφιας πτώσης των πωλήσεων των προηγούμενων τριών πρώτων εβδομάδων στο σύνολο της χώρας.
Μοναδική «ελπίδα» η σημερινή, αυριανή και μεθαυριανή ημέρα, όπου εκτιμάται ότι τα σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές θα καταφέρουν να ανακτήσουν μέρος του χαμένου τζίρου.
Η βαρυχειμωνιά των πωλήσεων και οι προβλέψεις για αύξηση της κατανάλωσης μέχρι το Σάββατο, βάζει στον πάγο τις προωθητικές ενέργειες των αλυσίδων σούπερ μάρκετ μέχρι νεωτέρας. Την ίδια στιγμή, οι τιμές σε βασικά καταναλωτικά αγαθά συνεχίζουν το ράλι ανόδου, με το τρίτο κύμα να βρίσκεται προ των πυλών. Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου για την πορεία των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αναμένουν απώλειες πάνω από 6% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021 και υποχώρηση 1,7% σε αξία και 5% σε όγκο για το σύνολο της χρονιάς.