Ξαφνική βουτιά στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Στο -5,5% κλείδωσε η πτώση των πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ, στο -8,5% φτάνουν οι απώλειες στον όγκο τον Νοέμβριο. Η αγορά βλέπει διατήρηση των πιέσεων και τον Δεκέμβριο και κόβει προωθητικές ενέργειες.

Ξαφνική βουτιά στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Στο -5,5% κλείδωσε η πτώση των πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο και στο -8,5% οι απώλειες στον όγκο πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης.

Για διατήρηση των πιέσεων και τον Δεκέμβριο κάνουν λόγο στο Euro2day.gr στελέχη του λιανεμπορίου, που διακρίνουν συγκράτηση στις δαπάνες του καταναλωτή, η οποία όπως σημειώνουν θα διατηρηθεί και τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους.

Η σημαντική αυτή υποχώρηση στην αξία και στον όγκο πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αποδίδεται από στελέχη της αγοράς που μίλησαν στο Euro2day.gr, αφενός, στο γεγονός ότι η σύγκριση γίνεται με μια περίοδο -την περσινή- όπου η χώρα βρισκόταν σε lockdown και αφετέρου, στο γεγονός ότι η αύξηση στο κόστος ζωής έχει φοβίσει τους καταναλωτές.

Την ίδια στιγμή, «χοντρό μαχαίρι» στις προωθητικές ενέργειες έχουν βάλει προμηθευτές και αλυσίδες σούπερ μάρκετ τους τελευταίους μήνες. Ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2021 το 62,2% των επώνυμων ταχυκίνητων προϊόντων διατέθηκαν σε προσφορά, το ποσοστό αυτό υποχώρησε τον Ιούνιο στο 44,1%, για να πέσει στο 35,2% τον περασμένο Οκτώβριο. (Στοιχεία Nielsen IQ)

Η μείωση της έντασης των προσφορών έχει στρέψει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων στο καλάθι έχει αυξηθεί από 22,4% που ήταν τον Ιούλιο στο 23,2% τον Οκτώβριο και στην αναζήτησή φθηνότερων προϊόντων άλλης μάρκας. Ένας στους δύο καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα, εάν αυτή που επέλεγε πρώτα ακριβύνει. Αντίστοιχο ποσοστό (48%) επιλέγει προϊόντα που δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του, 4 στους 10 (ποσοστό 42%) αγοράζει ό,τι βρίσκεται σε προσφορά ανεξαρτήτως μάρκας και ποσοστό 37% αναζητεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v