Διπλή τρικυμία για την ελληνική ακτοπλοΐα

Η υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ναυτεργατών και οι οφειλές ύψους 60 εκατ. ευρώ για την πραγματοποίηση δρομολογίων σε άγονες γραμμές, τα δύο «καυτά» θέματα του κλάδου.

Διπλή τρικυμία για την ελληνική ακτοπλοΐα

Δύο μέτωπα έχουν να αντιμετωπίσουν μπροστά τους το επόμενο διάστημα οι Ελληνες ακτοπλόοι, οι οποίοι από τη μία βρίσκονται σε συζητήσεις με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) για την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον κλάδο και από την άλλη εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς, όπως επισημαίνουν, οφείλονται στις ακτοπλοϊκές εταιρείες πάνω από 60 εκατ. ευρώ για τη διεξαγωγή δρομολογίων σε «άγονες γραμμές».

Την προηγούμενη εβδομάδα, μάλιστα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αποφάσισε να απέχει από τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) του υπουργείου Ναυτιλίας, στο οποίο αποφασίζονται τα θέματα που αφορούν την ελληνική ακτοπλοΐα, αντιδρώντας στις συσσωρευμένες κρατικές οφειλές.

Όπως τονίζουν οι ακτοπλόοι, τα μισθώματα ύψους άνω των 60 εκατ. ευρώ αφορούν την πραγματοποίηση δρομολογίων στις άγονες γραμμές το 2020 και το 2021. «Δεν υπάρχει σταθερή καταβολή των οφειλόμενων, με αποτέλεσμα το χρέος να αυξάνεται αντί να μειώνεται. Υπάρχει ένα ποσό που αφορά δρομολόγια του 2020 και το μεγαλύτερο ποσοστό των οφειλών αφορά δρομολόγια του 2021. Για το 2021 μόνο ένα 40% των μισθωμάτων έχει καταβληθεί», υποστηρίζουν, εκφράζοντας παράλληλα τον προβληματισμό τους για την προκήρυξη νέων διαγωνισμών (σ.σ.: για το διάστημα από 1/11/2021 έως 31/10/2022), «όταν όπως φαίνεται δεν έχουν εξασφαλιστεί τα αναγκαία κεφάλαια», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.

Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική ακτοπλοΐα παρά την ανοδική πορεία του τουρισμού φέτος εξακολουθεί να μετρά πληγές, κυρίως λόγω του κακού α’ εξαμήνου του τρέχοντος έτους και του σημαντικά αυξημένου σε σύγκριση με πέρυσι κόστους των καυσίμων. Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις, το 2021 αναμένεται να κλείσει για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες με ζημιές περίπου 70 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική «χασούρα» για τα δυο χρόνια της πανδημίας (2020-2021) σε περίπου 170-180 εκατ. ευρώ, με δεδομένο ότι πέρυσι καταγράφηκαν ζημιές πέριξ των 110 εκατ. ευρώ.

Ζυμώσεις για τη νέα ΣΣΕ

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ημέρες και κατά πάσα πιθανότητα πριν από το τέλος της εβδομάδας, ο ΣΕΕΝ αναμένεται να καταθέσει τη νέα του πρόταση προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή σχετικά με την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Υπενθυμίζεται ότι η συνάντηση των δύο πλευρών την προηγούμενη εβδομάδα απέβη άκαρπη. Με βάση την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η πρόταση των ακτοπλόων προέβλεπε μηδενική αύξηση για το 2020, μηδενική αύξηση για τους πρώτους 10 μήνες του 2021, 1% από 1/11/2021 έως το τέλος του Ιουνίου του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο του έτους 2022. Η προηγούμενη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας μεταξύ των δύο πλευρών είχε υπογραφεί το 2019 και προέβλεπε αυξήσεις 2% στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v