Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα πολλά τροχαία φέρνουν υψηλότερα ασφάλιστρα

Η ανοδική τάση των τροχαίων ατυχημάτων σε συνδυασμό με την αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση στους ελληνικούς δρόμους ασκούν πιέσεις προς τις ασφαλιστικές εταιρείες. Αναλυτικός πίνακας.

Τα πολλά τροχαία φέρνουν υψηλότερα ασφάλιστρα

Η ανακοίνωση της πορείας των τροχαίων ατυχημάτων του Αυγούστου από την ΕΛΣΤΑΤ επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς ότι υπάρχει αδήριτη ανάγκη για αύξηση των ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου και ότι κάτι τέτοιο είναι θέμα μηνών να το δούμε να επιβεβαιώνεται στην πράξη (βλέπε σχετικό δημοσίευμα του Euro2day.gr της 9ης Οκτωβρίου).

Ειδικότερα, τον φετινό Αύγουστο, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων εκτινάχθηκε στα 1.030 (έναντι 878 κατά τον αντίστοιχο περυσινό μήνα), υπερβαίνοντας ακόμη και την αντίστοιχη επίδοση του 2019 (969 ατυχήματα).

Μπορεί βέβαια σε ολόκληρο το πρώτο φετινό οκτάμηνο, ο αριθμός των ατυχημάτων να ήταν χαμηλότερος σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2019 (7.108 το 2019, 5.976 πέρυσι και 6.761 φέτος), ωστόσο αυτό οφείλεται στο ότι κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους είχαν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα στην οδική κυκλοφορία, τα οποία φυσικά δεν υπήρχαν το 2019 (βλέπε αναλυτικά στοιχεία παρατιθέμενου πίνακα).

«Από τον Μάιο και μετά, η κίνηση στους δρόμους τείνει να προσεγγίσει τα προ πανδημίας επίπεδα και αυτό επηρεάζει τα τροχαία δυστυχήματα. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται όχι μόνο από την πορεία της κατανάλωσης καυσίμων κίνησης, αλλά και από τα μποτιλιαρίσματα που παρατηρούνται καθημερινά στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων. Αν λοιπόν, εδώ και τρία τουλάχιστον χρόνια, οι παράγοντες του κλάδου έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για αύξηση των τιμολογίων στις καλύψεις οχημάτων, τώρα τι πρέπει να κάνουν, όταν κατά την τελευταία διετία έχει παρατηρηθεί νέα πτώση ασφαλίστρων λόγω της μάχης των εταιρειών και των ΕΠΥ να καρπωθούν μερίδια αγοράς; Και επίσης, πώς πρέπει να αντιδράσουν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις όταν -λόγω και των ζητημάτων που έχουν παρουσιαστεί στην εφοδιαστική αλυσίδα- τα αυξημένα κόστη των ανταλλακτικών -και των υλικών γενικότερα- έχουν επηρεάσει σημαντικά προς τα πάνω το ύψος των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων προς τους πληγέντες οδηγούς;», αναρωτιέται γνωστό στέλεχος της αγοράς.

Από το 2010 έως σήμερα, τα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτων έχουν μειωθεί περίπου κατά 50%, ωστόσο όλοι παραδέχονται πως ένα σημαντικό τμήμα αυτής της μείωσης έπρεπε να γίνει, καθώς είχε παρατηρηθεί μια σημαντική αποκλιμάκωση τόσο στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων όσο και στις επιπτώσεις αυτών. Η συγκεκριμένη αποκλιμάκωση δεν οφειλόταν μόνο στην οικονομική κρίση και στη συνεπακόλουθη μείωση της κυκλοφορίας, αλλά και σε άλλους παράγοντες, όπως οι βελτιώσεις στα οδικά δίκτυα, τα ασφαλέστερα οχήματα που κυκλοφόρησαν, οι περισσότεροι έλεγχοι της Τροχαίας, η σταδιακή βελτίωση στην οδική συμπεριφορά των οδηγών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το έτος 1998 είχαμε στους ελληνικούς δρόμους περίπου 25.000 τροχαία ατυχήματα, ενώ το 2019 γύρω στις 10.200 και πέρυσι περίπου 9.000.

Παράγοντες της αγοράς δέχονται πως μια σειρά παραγόντων όπως οι προαναφερθέντες, αλλά και άλλοι (π.χ. οφέλη από τη σταδιακή ψηφιοποίηση εργασιών, μείωση καταβαλλόμενων προμηθειών στα φυσικά δίκτυα, κ.λπ.) δικαιολογούν μια πτώση στα τιμολόγια του κλάδου οχημάτων, η οποία ωστόσο δεν μπορεί να φτάνει στα τρέχοντα, πολύ χαμηλά ασφάλιστρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v