Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πού στοχεύει η Delivery Hero με την εξαγορά των Kiosky's

Η μάχη του ανταγωνισμού για dark stores, hubs, μικρή λιανική και αλυσίδες. Το πλεονέκτημα που επιδιώκει η Delivery Hero σε χονδρική και μικρή λιανική, μετά το deal για την εξαγορά της Kiosky's και θυγατρικών του ομίλου Μούχαλη.

Πού στοχεύει η Delivery Hero με την εξαγορά των Kioskys

Η διεθνής τάση εξαγορών στον κλάδο του delivery εισέρχεται και στην τοπική αγορά, καθώς η μεγέθυνσή της μετά την πανδημία, που άλλαξε άρδην τις καταναλωτικές συνήθειες, απαιτεί από τις εταιρείες περισσότερες αποθήκες και «dark stores» για διαχείριση αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο, βέλτιστη διαδικασία συλλογής προϊόντων και ελαχιστοποίηση του χρόνου παράδοσης.

Η Delivery Hero, η οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω του efood, με τη συμφωνία που σύναψε με τον όμιλο Μούχαλη και η οποία τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ανατρέπει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά, καθώς δίνει ισχυρό προβάδισμα στη γερμανική πολυεθνική έναντι του ανταγωνισμού -σε μια αγορά όπου δραστηριοποιούνται από τη φινλανδική Wolt μέχρι την Box και τη νεοεισερχόμενη στην αγορά ουκρανική Rocket.

Εξάλλου, η Wolt, βασικός ανταγωνιστής της efood, μόλις προχθές ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός δεύτερου dark store στο Μαρούσι που ενισχύει τη θέση της Wolt Market στα Βόρεια προάστια της Αττικής και συνεισφέρει στη δέσμευσή της για παράδοση παραγγελιών super market σε 20-30 λεπτά. Ταυτόχρονα έχει συνάψει συνεργασίες με δίκτυο προμηθευτών και χτίζει εμπορικές σχέσεις με αλυσίδες λιανικής όπως ενδεικτικά τα καταστήματα Twenty4Shopen, με είδη περιπτέρου και mini market. Έτσι έχει καταφέρει σε τρία χρόνια παρουσίας στην αγορά να εμφανίζει τζίρο 12,8 εκατ. ευρώ, με ανάπτυξη 324,5% (2020).

Η Delivery Hero επιχειρεί διεθνώς μέσω ενός μπαράζ εξαγορών να γίνει πιο ανταγωνιστική στους παραπάνω τομείς και το ίδιο φαίνεται να επιχειρεί στην Ελλάδα. Εάν η συμφωνία της με τον όμιλο Μούχαλη πάρει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα αποκτήσει άμεσα πρόσβαση σε διανομή χονδρικής μέσω της Αλφα Διανομές (δραστηριότητα στη χονδρική διακίνηση ζαχαρωδών και προϊόντων κάβας στα σημεία μικρής λιανικής) και μέσω της ΙΝΚΑΤ στο δίκτυο της αλυσίδας καταστημάτων Kiosky’s. Το deal, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει την απόκτηση του 100% της Αλφα Διανομές και του 99% της ΙΝΚΑΤ, καθώς και option για απόκτηση της delivery.gr και της e-table, που είναι άλλες θυγατρικές του ομίλου Μούχαλη, οι οποίες ελέγχουν τις ομώνυμες πλατφόρμες παραγγελιών.

Η Delivery Hero δηλαδή αποκτά πρόσβαση σε πάνω από 500 σημεία, από χονδρική και hubs μέχρι περίπτερα, mini market αλλά και στο marketplace e-kiosky’s ενώ σε δεύτερο χρόνο, θα μπορεί να ενοποιήσει ή να αξιοποιήσει συνέργειες της efood με τις πλατφόρμες του ομίλου Μούχαλη.

Τα Dmart και το quick commerce στην Ελλάδα

Ας σημειωθεί ότι στο εξωτερικό, η Delivery Hero έχει λανσάρει εδώ και περίπου ένα χρόνο τα Dmart, που λειτουργούν ως αποθήκες και κέντρα προετοιμασίας παραγγελιών, ενώ στην Ελλάδα ίδρυσε πρόσφατα την Delivery Hero Dmart Greece, η οποία μόλις πριν από λίγες εβδομάδες προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 2 εκατ. ευρώ. Οι κινήσεις προοιωνίζονται δυναμική είσοδο του νέου μοντέλου και στην Ελλάδα, αγορά που υπεραποδίδει για τον γερμανικό όμιλο, καθώς η One Delivery, η θυγατρική της που αναπτύσσει το efood εμφάνισε έσοδα από προμήθειες αυξημένα κατά 41% το 2020, στα 46,14 εκατ. ευρώ, πάνω δηλαδή από το σύνολο του κύκλου εργασιών της το 2019 (43,17 εκατ. ευρώ).

Η εξαγορά των θυγατρικών του ομίλου Μούχαλη θα ενισχύσει τη στρατηγική της efood στον κλάδο του quick commerce και τη δυναμική επέκταση της υπηρεσίας διανομής ειδών super market, δυναμώνοντας έτι περαιτέρω το μερίδιο του efood, στο οποίο θα ενσωματωθούν οι επιχειρησιακές διαδικασίες και το στελεχιακό δυναμικό των εξαγοραζόμενων εταιρειών.

Οι διανομείς

Εν τω μεταξύ, ένα σημαντικό μέρος της δυναμικότητας των εταιρειών delivery είναι το δίκτυο των διανομέων, που αναδείχθηκε πρόσφατα με αφορμή την efood και κακές εργασιακές πρακτικές στον κλάδο. Η εταιρεία συντηρεί 3.700 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 3.000 διανομείς, ενώ σχεδιάζει να δημιουργήσει άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022, εκ των οποίων 7.000 αφορούν διανομείς. Στόχος να εξυπηρετήσει το δίκτυό της, που σήμερα ξεπερνά τις 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις.

Η Wolt, από την πλευρά της, εξυπηρετεί δίκτυο 3.000 καταστημάτων σε 6 πόλεις. Διαθέτει περισσότερους από 3.000 συνεργάτες και ενισχύει σταθερά το δυναμικό της, με πληροφορίες από την εταιρεία να αναφέρουν ότι εκκρεμούν 7.000 αιτήσεις από υποψήφιους συνεργάτες. Επίσης η Rocket, με λίγους μήνες παρουσίας στην αγορά, προσλαμβάνει 500 διανομείς.

Οι συνεργασίες με τις αλυσίδες

Σημειώνεται ότι μερίδιο στην αγορά διεκδικούν και άλλοι παίκτες, όπως η Delivery.gr, η οποία συνεργάζεται μεταξύ άλλων με την ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά και η Box, η οποία συνεργάζεται πέραν των εταιρειών εστίασης και με τα supermarket Κρητικός και Μασούτης. Υπενθυμίζεται επίσης ότι η efood έχει συνεργασία με την Σκλαβενίτης, η οποία πάντως εξυπηρετεί με ίδια μέσα τις παραγγελίες. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με πηγές στο περιβάλλον της εταιρείας, η συνεργασία δεν αναμένεται να επηρεαστεί από την εξαγορά που προωθεί η Delivery Hero. Το ίδιο ισχύει για την ΑΒ, που συνεργάζεται με το delivery.gr του ομίλου Μούχαλη και σύμφωνα με στέλεχος της αλυσίδας, ζητούμενο είναι η εξυπηρέτηση των πελατών, που «συνεχίζεται με την ίδια ταχύτητα και ποιότητα τόσο μέσα από το ΑΒ eshop όσο και μέσα από το delivery.gr».

Πάντως τα μοντέλα συνεργασιών ποικίλλουν, με ενδεικτική την περίπτωση της Box, υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού της Cosmote, η οποία δεν έχει δικούς της διανομείς. Το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων της έχει ξεπεράσει τις 9.000 σε 60 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Στοιχεία της εταιρείας αναφέρουν ότι ήδη από τον περασμένο Ιούνιο ο τζίρος και οι χρήστες του ΒΟΧ υπερδιπλασιάστηκαν, ενώ πολύ ικανοποιητικές χαρακτηρίζονται οι παραγγελίες μέσω της πλατφόρμας για είδη super market από τις αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός, με αύξηση πωλήσεων 50% από την αρχή της χρονιάς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v