Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνεργεία για τον έλεγχο της ταχυδρομικής αγοράς στήνει η ΕΕΤΤ

Περίπου 250 καταγγελίες κατατίθενται κατά μέσο όρο τον μήνα από τις αρχές του 2021 στην ΕΕΤΤ για ταχυδρομικές υπηρεσίες. Ξεκινούν έλεγχοι για την τήρηση του ρυθμιστικού πλαισίου από τους παρόχους.

Συνεργεία για τον έλεγχο της ταχυδρομικής αγοράς στήνει η ΕΕΤΤ

Η διαπίστωση παραβάσεων της νομοθεσίας και η λήψη άμεσων και επειγόντων μέτρων ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία της ταχυδρομικής αγοράς θα είναι το έργο συνεργείων που συστήνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνίων - Ταχυδρομείων.

Αν και η κατάσταση στον χώρο των ταχυδρομικών υπηρεσιών έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με την περίοδο της πανδημίας, όπου υπήρξε «βροχή» καταγγελιών, η Επιτροπή τονίζει ότι απαιτείται συνεχής έλεγχος της αγοράς, προκειμένου να μην καταπατούνται τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Στο πλαίσιο αυτό, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών - Ταχυδρομείων προχωρά στη Συγκρότηση Συνεργείων για τον έλεγχο της τήρησης του ρυθμιστικού πλαισίου

Οι καταγγελίες σε αριθμούς

Αξιοσημείωτο είναι ότι  το έτος 2019, οι συνολικές καταγγελίες που είχε εξετάσει και επεξεργασθεί η Διεύθυνση Ταχυδρομείων ανέρχονταν συνολικά σε  395. Το 2020, ωστόσο, οι καταγγελίες ανήλθαν 3.370, μία αύξηση περίπου 750%, σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος.

Αναλυτικότερα, κατά το χρονικό διάστημα από 01.01.2020 έως 06.11.2020, υποβλήθηκαν 1.162  καταγγελίες και, κατά το χρονικό διάστημα από 07.11.2020 έως 31.12.2020, οι καταγγελίες έφτασαν τις 2.208 (πάνω από 1.100 καταγγελίες τον μήνα).

Εκτιμάται δε ότι για ένα σύνολο περίπου 2.000 καταγγελιών χρονικού διαστήματος Δεκεμβρίου 2020-Ιανουαρίου 2021 δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατή η επεξεργασία και για τον λόγο αυτό η ΕΕΤΤ είχε προχωρήσει σε σύσταση άλλης επιτροπής για να διεκπεραιώσει την εξέτασή τους.

Πλέον οι καταγγελίες σταδιακά μειώνονται, φτάνοντας κατά μέσο όρο από την αρχή της χρονιάς τις 250 ανά μήνα, με πτωτική τάση το τελευταίο δίμηνο. Ωστόσο, η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας σημαίνει ότι οι ταχυδρομικές υπηρεσίες θα πρέπει να αντεπεξέλθουν χωρίς νέα προβλήματα στο αυξημένο έργο που καλούνται να διαχειριστούν. Σε διαφορετική περίπτωση, θα υπάρξουν επιπτώσεις, όπως διαμηνύεται.

Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί οι «ποινές» των εταιρειών που στη διάρκεια της πανδημίας όχι μόνο καθυστέρησαν σημαντικά τις παραδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων αλλά σταμάτησαν να δέχονται νέες παραλαβές, καταπατώντας τη νομοθεσία και τα δικαιώματα των καταναλωτών.

H απόφαση

Στην απόφαση που υπογράφει ο πρόεδρος της Επιτροπής καθ. Κ. Μασσέλος τονίζεται ότι η ΕΕΤΤ συστήνει τα συνεργεία προκειμένου να ασκήσει τις ελεγκτικές της αρμοδιότητες, διενεργώντας  επιτόπιους ελέγχους στους χώρους λειτουργίας των ταχυδρομικών επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρεται, για τη διενέργεια ελέγχων από κλιμάκια της ΕΕΤΤ, ιδίως σε μία πλήρως απελευθερωμένη ταχυδρομική αγορά, κρίνεται αναγκαία, για την αποτελεσματικότερη εποπτεία της ταχυδρομικής αγοράς και τη διασφάλιση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού και των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Μάλιστα υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΤΤ γίνεται δέκτης καταγγελιών για ελλιπή εξυπηρέτηση από τους κατόχους ειδικής και γενικής άδειας για θέματα που αφορούν ιδίως στον Κώδικα Δεοντολογίας Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών και τον τηρούμενο από τις ταχυδρομικές επιχειρήσεις Χάρτη Υποχρεώσεων Καταναλωτή.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή αποφασίζει:

  1. Εντέλλεται τη διεξαγωγή ελέγχων και εν γένει πράξεων εποπτείας της εφαρμογής του σχετικού με τις υποχρεώσεις των παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών ρυθμιστικού πλαισίου. Οι έλεγχοι αυτοί διενεργούνται, μεταξύ άλλων, και με επιτόπια έρευνα στην έδρα του εκάστοτε ελεγχόμενου ή όπου άλλου αυτό χρειαστεί, προκειμένου να διερευνηθεί εάν η κάθε ελεγχόμενη επιχείρηση συμμορφώνεται με τις κανονιστικές υποχρεώσεις που υπέχει, σύμφωνα με το εν ισχύι νομικό πλαίσιο. Ως αντικείμενο, ορίζεται ο έλεγχος της συμμόρφωσής των ταχυδρομικών επιχειρήσεων με το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, ιδίως δε της τήρησης:
  • των όρων του Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή κάθε ελεγχόμενης επιχείρησης,
  • των διατάξεων της Απόφασης ΕΕΤΤ ΑΠ.: 687/328/2013 «Κώδικας Δεοντολογίας Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών».

Παράλληλα ορίζει ότι:

α. ο γενικός συντονισμός των Συνεργείων Ελέγχου γίνεται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ταχυδρομείων και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εποπτείας και Ελέγχου Ταχυδρομείων,

β. το εκάστοτε συγκροτούμενο Συνεργείο Ελέγχου για τη διεξαγωγή ελέγχων και πράξεων εποπτείας, θα είναι τουλάχιστον διμελές, με μέγιστο αριθμό μελών τα πέντε,

γ. επικεφαλής και τουλάχιστον ένα μέλος του συνεργείου ελέγχου είναι στέλεχος της Διεύθυνσης Ταχυδρομείων,

δ. τα συνεργεία ελέγχου απαρτίζονται από μέλη του προσωπικού της ΕΕΤΤ της Διεύθυνσης Ταχυδρομείων. Μέλη του συνεργείου μπορεί να είναι στελέχη του Νομικού Τμήματος ή/και στελέχη του Τμήματος Εξυπηρέτησης Καταναλωτών, καθώς και στέλεχος της ΕΕΤΤ με ειδικότητα Οδηγού, εφόσον κριθεί σκόπιμο από τον Γενικό Συντονιστή.

Στην απόφαση ορίζεται ως έργο των Συνεργείων Ελέγχου η διεξαγωγή ελέγχων για το χρονικό διάστημα από 01.09.2021 έως και 31.12.2022. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v