Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης τρέχει η αγορά παγωτού που ευνοείται το φετινό καλοκαίρι από τις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και την ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης.
Η χρονιά ξεκίνησε με θετικό πρόσημο ενώ καθώς η ζήτηση κλιμακώνεται, δικαιώνονται οι προσδοκίες για βελτίωση κερδοφορίας των σημάτων της τοπικής αγοράς και επιστροφή των πωλήσεων στα επίπεδα του 2019.
Σημειώνεται ότι τα περιοριστικά μέτρα στέρησαν σημαντικά έσοδα στον κλάδο από τα σημεία μικρής λιανικής και τη ho.re.ca.. Αντίθετα, το κανάλι του supermarket εμφάνισε αύξηση στην κατηγορία σε ποσοστό που έφτανε ακόμη και το 20% τους πρώτους 4-5 μήνες της περσινής χρονιάς. Ειδικά τα οικογενειακά παγωτά πριμοδοτήθηκαν από την αύξηση της εντός σπιτιού κατανάλωσης και ηγήθηκαν της κατηγορίας.
Συνολικά πάντως ο τομέας του παγωτού αποδείχτηκε αρκετά ευάλωτος, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, εξηγώντας ότι το προϊόν συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση και επηρεάζεται από την τουριστική κίνηση. Και τα δύο είναι παράγοντες που διέκοψε η πανδημία. Από την άλλη μεριά το αναπτυσσόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι μέσω του καναλιού των supermarket μετρίασε την πτώση. Για το 2021 η πρόβλεψη των μεγάλων παικτών της αγοράς ανέφερε ισχυρή ανάκαμψη των πωλήσεων παγωτού και εν πολλοίς επιβεβαιώνονται.
Σημειώνεται ότι συνολικά η αξία της αγοράς τυποποιημένου παγωτού σε τιμές λιανικής υπολογίζεται ότι έχει υποχωρήσει κοντά στα 200 εκατ. ευρώ από τα περίπου 223 εκατ. ευρώ το 2019.
Κορυφαίες εταιρείες στην αγορά, με σειρά κατάταξης βάση μεριδίων, είναι η Unilever, η Froneri και η Κρι-Κρι που ελέγχουν πάνω από το 50% αθροιστικά, με ένα επιπλέον περίπου 9-10% να αφορά τα προϊόντα private label.
Σχετικά με τα σήματα, η Unilever διαθέτει τη δημοφιλή σειρά Algida στην Ελλάδα από το 1982 (με μάρκες όπως Magic, Cornetto, Carte D' Or, Solero και Vienetta). Από το 2010 έχει αποκτήσει επίσης το δίκτυο και τα σήματα της ΕΒΓΑ (όπως Status, Scandal, 4Χ4, Karabola, Cream House και Variete). Η Froneri Hellas δημιουργήθηκε από τη Νestlé (η οποία απέκτησε τα παγωτά ΔΕΛΤΑ το 2006) και την R&R το 2016, με αποκλειστική δραστηριότητα την παραγωγή και εμπορία παγωτού. Σήμερα συνεργάζεται και με την Mondelez ενώ διαθέτει και διαχειρίζεται μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες παγκοσμίως (όπως Boss, Nirvana, Magnum κ.α.).
Με ανερχόμενο μερίδιο που κυμαίνεται στο 15,7% ακολουθεί η Κρι-Κρι (με σήματα όπως Master και Rodeo), εισηγμένη ελληνική εταιρεία με πανελλαδικό δίκτυο άνω των 16 χιλ. σημείων πώλησης.
Τη θέση τους στην αγορά ενισχύουν και μικρότεροι παίκτες, με πιο χαρακτηριστική την απόκτηση εν μέσω πανδημίας από την ΚΑΥΑΚ ΑΒΕΕ του δικτύου καταστημάτων frozen yogurt Chillbox και πλειοψηφικής συμμετοχής στην εταιρεία Κρητικά Παγωτά.