Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βαρίδι για τον κλάδο καλλυντικών ο τζίρος του μακιγιάζ

Στα 59,5 εκατ. ευρώ υποχώρησε η κατηγορία το 2020, λόγω περιορισμών. Συγκρατημένη πτώση 9% στο σύνολο του κλάδου καλλυντικών. Βαρόμετρο η πορεία του μεγάλου παίκτη.

Βαρίδι για τον κλάδο καλλυντικών ο τζίρος του μακιγιάζ

Βαρίδι για την αγορά καλλυντικών αποδείχθηκε ο κλάδος των προϊόντων μακιγιάζ, που έγραψε απώλειες 33% εν μέσω πανδημίας.

Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), η κατηγορία εμφάνισε πωλήσεις 59,5 εκατ. ευρώ, με πτώση 33%.

Ανάλογη πτώση σημειώνει ο τομέας και στις τιμές χονδρικής, ως αποτέλεσμα της περιορισμένης ζήτησης ειδών καλλωπισμού σε μια μακρά περίοδο αυστηρών περιορισμών για κοινωνικές συναναστροφές, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Αξιοσημείωτες απώλειες, για τον ίδιο λόγο, έγραψε και ο κλάδος των αρωμάτων, με αξία στα 72,3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ και με πτώση συγκριτικά με το 2019 της τάξης του 10%.

Περιορισμένη πάντως είναι η πτώση σε άλλες κατηγορίες καλλυντικών, όπως για παράδειγμα στις κρέμες και στα είδη περιποίησης δέρματος (skincare), που είναι και ο «σκληρός πυρήνας» της αγοράς, με αξία πωλήσεων που διαμορφώνεται σε 276,5 εκατ. ευρώ το 2020, χαμηλότερα κατά 6,5% συγκριτικά με το 2019. Ανθεκτική αποδείχθηκε και η κατηγορία των ειδών περιποίησης μαλλιών, με 205,6 εκατ. ευρώ και πτώση της τάξης του 6%.

Συνολικά η αξία της αγοράς υπολογίζεται σε 809,6 εκατ. ευρώ και επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω κρίσης, με πτώση περίπου 9%, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ. Σημειώνεται ότι το κανάλι του φαρμακείου αντιπροσωπεύει πλέον μερίδιο 26,5% στην αξία της αγοράς και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κανάλι διανομής καλλυντικών, μετά το κανάλι του supermarket, με το 42%, όπου διατίθενται τα προϊόντα ευρείας διανομής.

Οι προοπτικές και τα μηνύματα από τις επιδόσεις του μεγάλου παίκτη

Για το τρέχον έτος καλλιεργούνται προσδοκίες για επιστροφή στα επίπεδα του 2019 ενώ ανάλογες εκτιμήσεις διατυπώνονται από διεθνείς οίκους για την παγκόσμια βιομηχανία καλλυντικών, που εκτιμάται γύρω στα 400 δισ. δολ.

Βαρόμετρο για τις προοπτικές της βιομηχανίας στην μετά Covid-19 εποχή είναι και τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου L’Oreal. Ο ηγέτης της βιομηχανίας καλλυντικών, που ελέγχει μερικά από τα πιο ισχυρά εμπορικά σήματα της παγκόσμιας αγοράς όπως Maybelline, Lancome και Garnier, επέστρεψε στην ανάπτυξη.

Ειδικότερα στην Ελλάδα, παρά το δυσμενές περιβάλλον που επηρεάζει αρνητικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η L’Oreal Hellas εκτιμά ότι το 2021 θα συνεχίσει να αναπτύσσει τα μερίδιά της διατηρώντας υψηλή κερδοφορία. Το 2020 έκλεισε με πωλήσεις ύψους 152,021 εκατ. ευρώ έναντι 163,765 εκατ. ευρώ στην οικονομική χρήση 2019, καταγράφοντας περιορισμένη πτώση κατά 7,2%. Το καθαρό αποτέλεσμα ανήλθε σε 12,819 εκατ. ευρώ έναντι 6,465 εκατ. ευρώ του 2019, μειωμένο κατά 22,1%. Τα μικτά αποτελέσματα εκμεταλλεύσεως από 14,2% το 2019 ανήλθαν σε 12% το 2020 ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 69,6%.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v