Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η ψηφιακή εκδήλωση «Connecting Insurance World» της KPMG στην Ελλάδα την Τρίτη 22 Ιουνίου 2021, η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή την παρουσίαση της Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά, που εκπονεί σε ετήσια βάση η KPMG στην Ελλάδα.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν διευθυντικά στελέχη της KPMG από διαφορετικά τμήματα της εταιρείας και CEOs από κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες του ιδιωτικού τομέα.
Ο Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing & Communications Manager, KPMG στην Ελλάδα, παρουσίασε και συντόνισε την εκδήλωση, σημειώνοντας ότι ο σκοπός της εκδήλωσης είναι να αναδείξει τα συμπεράσματα της ετήσιας έκθεσης της KPMG, μέσω της ανασκόπησης της αγοράς, που αποτελεί και το εφαλτήριο για συζητήσεις που αφορούν τις τάσεις, τους κινδύνους και τις προοπτικές του κλάδου όπως ο μετασχηματισμός και τα δομικά ζητήματα του κλάδου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό από τον Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο, Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, ο οποίος επικεντρώθηκε στα σημαντικά βήματα της πολιτείας προς την κατεύθυνση του μετασχηματισμού. Ειδικότερα σημείωσε ότι τα θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού είναι προτεραιότητα για την εξέλιξη της χώρας και χωρίς τη συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα δεν θα μπορούσε να είναι τόσο αποτελεσματικά. Στο σημείο αυτό στάλθηκε σαφές μήνυμα ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό για συζήτηση ή και συνεργασία με τους φορείς της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Στη συνέχεια, ο Φίλιππος Κάσσος, Γενικός Διευθυντής, Ελεγκτικών Υπηρεσιών της KPMG στην Ελλάδα, παρουσίασε τα κύρια σημεία της ετήσιας έρευνας της KPMG για την ιδιωτική ασφαλιστική αγορά. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η μέση κερδοφορία παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα σε 13 εκατ. (2018: 15 εκατ.) για μία ακόμη χρονιά. Επίσης ο δείκτης απόδοσης κεφαλαίου (ROE), σε προ-φόρων επίπεδο, έχει προσγειωθεί στο 10% από 16% το 2014 και αντίστοιχα σε 6% μετά φόρων με συνεχή και σταδιακή πτώση σε κάθε έτος. Η διατήρηση υψηλών κεφαλαίων σε σχέση με το ύψος της δραστηριότητας των επιχειρήσεων εξασφαλίζει σταθερότητα και παρέχει εγγυήσεις σε καταναλωτές και εποπτεία αλλά ωστόσο δεν βοηθά στην βελτίωση των δεικτών απόδοσης κεφαλαίων που βρίσκονται σημαντικά χαμηλότερα των διεθνών αποδεκτών επιπέδων. Τέλος σε ερώτηση για το πως προβλέπει τη μεγαλύτερη αλλαγή που θα εμφανιστεί τα αμέσως επόμενα έτη απαντά πως υπό το πρίσμα της πανδημίας οι επενδύσεις σε τεχνολογία θα αποτυπωθούν καθαρά στη χρηματοπιστωτική εικόνα των Εταιρειών.
Στη συνέχεια, ο Αναστάσιος Πάντος, Director, Consulting της KPMG στην Ελλάδα, συζήτησε μαζί με τον Kami Zargar, Director, Risk & Regulatory, Head Forensic της KPMG στο Βέλγιο για θέματα τεχνολογίας, Blockchain, confidential computing και πώς μπορούν να διασφαλιστούν τα δεδομένα μας και η ασφάλειά τους χρησιμοποιώντας αυτές τις τεχνολογίες, ενώ συζήτησαν για πρακτική λύση Blockchain για την αντιμετώπιση απάτης (anti-fraud detection mechanism) στο κλάδο αυτοκινήτου που προσέλκυσε το ενδιαφέρον για εν δυνάμει εφαρμογή και στην Ελλάδα.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον Νίκο Δημάκο, Γενικό Διευθυντή και Επικεφαλής Consulting της KPMG στην Ελλάδα, να συντονίζει το πάνελ των CEOs, οι οποίοι ανέλυσαν το ψηφιακό μέλλον για την ελληνική ιδιωτική ασφαλιστική αγορά. Στο πάνελ συμμετείχαν (με αλφαβητική σειρά) ο κ. Νίκος Αντιμησάρης, CEO, ERGO, ο κ. Σταύρος Κωνσταντάς, CEO, Εθνική Ασφαλιστική και η κα Φιλίππα Μιχάλη, CEO, Allianz Ελλάδος. Οι συμμετέχοντες συζήτησαν για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στις Ασφαλιστικές Εταιρείες, το Digital Customer Experience καθώς και το Cyber Insurance.
Συγκεκριμένα, η κα Φιλίππα Μιχάλη τόνισε ότι «η ψηφιοποίηση δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Αλλά ένα μέσο που θα μπορέσει να μας πάει όλους κάπου παραπέρα, δηλαδή οι πελάτες να έχουν καλυτέρα προϊόντα και υπηρεσίες, οι διαμεσολαβητές να έχουν περισσότερα εργαλεία για να αξιοποιήσουν το χρόνο τους με τους ασφαλισμένους πιο αποδοτικά, οι εργαζόμενοι να παίρνουν μεγαλύτερη ευχαρίστηση από τη δουλειά τους γιατί θα προσθέτουν αξία όπου μέσα από την αλυσίδα αυτή οι εταιρείες να μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω. Η παγίδα που πρέπει να αποφύγουμε είναι να μην δούμε την πανδημία που μας προκάλεσε να πάμε πιο γρήγορα στην ψηφιοποίηση ως μια συνθήκη όπου ήρθε και εφόσον φεύγει να επιστρέψουμε πάλι στην προηγούμενη λογική μας».
Ο κ. Νίκος Αντιμησάρης υπογράμμισε την σημασία του customer experience και ανέφερε ότι οι insurtechs και Big Techs θα μπορούν να έχουν μία παρουσία στον ασφαλιστικό κλάδο μέσω της διαμεσολάβησης ή των τεχνολογικών λύσεων αλλά δεν θα αποτελέσουν ουσιαστική απειλή στο χώρο λόγω των ισχυρών κεφαλαιακών απαιτήσεων που έχει ο κλάδος και επομένως δεν βλέπει ότι κάποιος μεγάλος κολοσσός (π.χ. Amazon Care) θα δημιουργήσει μία ασφαλιστική εταιρεία.
Τέλος, ο κ. Σταύρος Κωνσταντάς υπογράμμισε ότι «ο Έλληνας καταναλωτής έχει πλέον μεγαλύτερη ψηφιακή ωριμότητα και αυτό είναι μια άριστη ευκαιρία να σχεδιάσουμε όχι απλά τις διαδικασίες που θα βελτιστοποιήσουν το όφελος για τον πελάτη και για τις εταιρείες, αλλά να ξαναδούμε τα προϊόντα, τους κινδύνους και πώς μπορούμε να τα καλύψουμε».