Ποιες αεροπορικές βάζουν τώρα πλάτη για τον ελληνικό τουρισμό

Μικρή ανάκαμψη σε επίπεδο επιβατών και πτήσεων τον Μάιο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες του 2021. Ποιες εταιρείες δίνουν φέτος το παρών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Ποιες αεροπορικές βάζουν τώρα πλάτη για τον ελληνικό τουρισμό

Μικρά σημάδια ανάκαμψης κατέγραψαν τον Μάιο σε επίπεδο επιβατικής κίνησης τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece (Άκτιο, Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Χανιά) σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες του 2021.

Θετικές συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν οι επιδόσεις των 14 αεροδρομίων, τα οποία κατέγραψαν άνοδο σε ποσοστό 853,7% στον αριθμό των διακινηθέντων επιβατών. Ποσοστό, ωστόσο, που δεν είναι ενδεικτικό, καθώς τον Μάιο του 2020 η χώρα βρισκόταν σε καθεστώς lockdown. Η επιβατική κίνηση εσωτερικού κατέγραψε αύξηση κατά 361,4%, ενώ η διεθνής κίνηση σημείωσε… ιλιγγιώδη άνοδο σε ποσοστό 43.186,1%, με δεδομένο ότι τον Μάιο του 2020 ταξίδεψαν στην Ελλάδα μόλις... 570 ταξιδιώτες.

Σε επίπεδο πενταμήνου, πάντως, τα στατιστικά στοιχεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αποτύπωσαν για έναν ακόμη μήνα τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει επιφέρει η πανδημία της νόσου Covid-19 στις αερομεταφορές, με τη συνολική πτώση σε επίπεδο επιβατικής κίνησης να ανέρχεται σε ποσοστό 39,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε επίπεδο εσωτερικής κίνησης σημειώθηκε μείωση κατά 37,7%, ενώ σε επίπεδο διεθνούς κίνησης, η πτώση έφτασε το 41,8%.

Βέβαια, η πτώση τόσο σε επίπεδο πτήσεων όσο και σε επίπεδο επιβατών εξακολούθησε να είναι μεγάλη σε σχέση με το 2019, ξεπερνώντας ακόμη και το 80%.

Η εικόνα των αεροδρομίων

Τα αεροδρόμια που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη κινητικότητα ήταν εκείνα της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κω, της Κέρκυρας, της Μυκόνου, των Χανίων και της Σαντορίνης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μάλιστα, οι περισσότεροι τουρίστες ήρθαν από τη Γερμανία, ακολούθησαν οι ταξιδιώτες από την Πολωνία και τη Γαλλία, ενώ την πεντάδα συμπλήρωσαν οι Βέλγοι και οι Ολλανδοί, με τους Ελβετούς, τους Κύπριους, τους Ισραηλινούς, τους Αυστριακούς και τους Βρετανούς να έπονται.

Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι βάσει των στοιχείων προγραμματισμού πτήσεων, η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών προσφέρει δρομολόγια μέχρι και τον Οκτώβριο και σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου, κάτι το οποίο θα μπορούσε να αντισταθμίσει μέρος της απώλειας του πτητικού έργου που έχει καταγραφεί από την αρχή της καλοκαιρινής περιόδου μέχρι σήμερα.

Την ίδια στιγμή, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η πανδημία έχει αλλάξει άρδην τις ταξιδιωτικές συνήθειες, καθώς πλέον οι τουρίστες επιλέγουν προορισμούς που βρίσκονται σε μία μέση απόσταση 3-4 ωρών από τη χώρα τους.

Ποιες εταιρείες δίνουν το «παρών»

Ήδη από τα τέλη Μαΐου, το «παρών» στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece έχουν δώσει νέες αεροπορικές εταιρείες, προσθέτοντας καινούργια δρομολόγια, αλλά και επιπλέον συχνότητες στα ήδη υπάρχοντα.

Οι ισχυροί παίκτες των αερομεταφορών όπως η Lufthansa, η Air France, η British Airways και η Swiss ενισχύουν φέτος σημαντικά την παρουσία τους στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ενώ η Aegean, η οποία δημιούργησε 3 νέες βάσεις σε Κέρκυρα, Μύκονο και Ρόδο, προσθέτει για το φετινό καλοκαίρι 26 νέα δρομολόγια σε 4 αεροδρόμια της Fraport. Τρεις νέες βάσεις δημιούργησε για φέτος και η Ryanair σε Κέρκυρα, Ρόδο και Χανιά, προσφέροντας συνολικά 89 νέα δρομολόγια σε 10 αεροδρόμια. Αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη που παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι η Wizz Air, με 46 νέα δρομολόγια σε 8 από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Εκτός των ευρωπαϊκών συνόρων

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί φέτος και στη διασύνδεση της Ελλάδας με προορισμούς εκτός της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Qatar Airways, η οποία επαναφέρει τα δρομολόγια από την Ντόχα προς τη Μύκονο, και της Gulf Air, που ξεκινάει νέα δρομολόγια από το Μπαχρέιν προς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Στην ίδια κατεύθυνση, η Wizz Air έχει ήδη εγκαινιάσει τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ενώ ξεκινά και νέες πτήσεις από το Αμπου Ντάμπι με προορισμό τη Σαντορίνη. Την ίδια στιγμή, η Flydubai επενδύει στη Μύκονο, εκκινώντας νέα δρομολόγια και η S7 έχει ήδη ξεκινήσει απευθείας πτήσεις από τη Μόσχα προς τη Θεσσαλονίκη, ενώ αναμένεται και η διασύνδεση της Μόσχας με το αεροδρόμιο των Χανίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v