Προσγείωση στην... κανονικότητα για τα σούπερ μάρκετ

Στοιχεία της IRI δείχνουν αύξηση της τιμής ανά μονάδα 2,2% στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών. Ανάπτυξη 1,8% στα τυποποιημένα τρόφιμα, με πτώση του όγκου πωλήσεων 0,5%.

Προσγείωση στην... κανονικότητα για τα σούπερ μάρκετ

Στην εποχή της κανονικότητας επιστρέφουν σταδιακά τα super market, με ανάπτυξη 1,3% στο πρώτο τετράμηνο του 2021, που σημαίνει προσγείωση του ρυθμού στα τυποποιημένα τρόφιμα σε 1,8% από ανάπτυξη 14,1% στο αντίστοιχο διάστημα του 2020 και στα χύμα και αυτά που θέλουν ζύγισμα αύξηση 0,1% από 9,5% αντίστοιχα.

Μάλιστα στοιχεία της IRI για την εξέλιξη των τιμών αλλά και του όγκου της αγοράς οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το θετικό πρόσημο στην αξία των πωλήσεων συντηρείται αποκλειστικά από τις ανατιμήσεις. Ειδικά στα τυποποιημένα προϊόντα σημειώνεται άνοδος σε αξία πωλήσεων 1,8% και πτώση 0,5% του όγκου πωλήσεων. Έτσι, η επεξεργασία των στοιχείων δίνει μια αύξηση 2,2% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG), η οποία ειδικότερα στα τρόφιμα φτάνει το 3,6%.

Στοιχεία της IRI δείχνουν επίσης αναδυόμενες καταναλωτικές τάσεις, όπως η μεγάλη ζήτηση στα ψάρια, που βρέθηκαν ψηλά στη λίστα του super market το πρώτο τετράμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 16,2%, «συνοδευόμενα» από τις σαλάτες, στη δεύτερη θέση, με αύξηση 9,8%. Την ίδια ώρα, τα γαλακτοκομικά, η μεγαλύτερη κατηγορία στα επί ζυγίω προϊόντα, με μερίδιο 26,6%, έμειναν σχεδόν στάσιμα (0,3%), όπως και το σύνολο της κατηγορίας.

Οι πωλήσεις στο κρέας (με μερίδιο 19%) ενισχύθηκαν μόλις κατά 1,6% ενώ πτώση σημείωσαν άλλες μεγάλες κατηγορίες όπως τα λαχανικά (με μερίδιο 24,5%), με επιβράδυνση 5,8% και το κρέας (μερίδιο 19%) με πτώση 1,6%.

Συνολικά τα χύμα και επί ζυγίω προϊόντα, περίπου 25% του τζίρου των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs), ενισχύθηκαν οριακά ενώ τα τυποποιημένα είναι αυτά που ευνόησαν τη συνολική επίδοση της αγοράς των FMCGs, που σημείωσε ανάπτυξη 1,3%, στα 2,746 δισ. ευρώ στο τετράμηνο. Πάντως τον Απρίλιο, λόγω του πασχαλινού τραπεζιού, η αγορά κινήθηκε πιο έντονα ανοδικά, με ρυθμό 5,5%, μετά από έναν πτωτικό Μάρτιο (-8,5%) κι έναν Φεβρουάριο ήπιας ζήτησης (+0,5%).

Στο τετράμηνο του 2021 διαπιστώνεται επίσης κάμψη σε μεγάλες κατηγορίες, πλην τροφίμων, όπως στα καθαριστικά και είδη οικιακής φροντίδας, όπου η πτώση ανέρχεται σε 5,8% στην αξία πωλήσεων και στα είδη προσωπικής περιποίησης και φροντίδας με πτώση 8% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, που επικράτησαν ακραίες συνθήκες εξαιτίας του πρώτου lockdown.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας περιορίζεται στο τετράμηνο κατά 5,3% και διαμορφώνεται σε 14,9% από 15,3% το 2020 και 15,6% το 2019.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v