Αρειος Πάγος σε Χρυσοχοΐδη: Ετσι θα αντιμετωπιστεί το οργανωμένο έγκλημα

Η απάντηση αυτή του κ. Πλιώτα προς τον κ. Χρυσοχοΐδη έρχεται μετά την επίσκεψη του τελευταίου στον Αρειο Πάγο, κατά τη διάρκεια της οποίας παρέδωσε δύο φακέλους με στοιχεία σχετικά με τον τρόπο δράσης του οργανωμένου εγκλήματος και των ανθρώπων της «νύχτας».

Αρειος Πάγος σε Χρυσοχοΐδη: Ετσι θα αντιμετωπιστεί το οργανωμένο έγκλημα

Την αναγκαιότητα εγρήγορσης των προανακριτικών, ανακριτικών και εισαγγελικών αρχών καθώς και την κατά προετεραιότητα διερεύνησης των υποθέσεων που άπτονται του οργανωμένου εγκλήματος επισημαίνει σε απάντησή του προς τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βασίλης Πλιώτας.

Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός κοινοποίησε την απάντησή του και στους προϊσταμένους των Εισαγγελιών Εφετών της χώρας με την εντολή ενημέρωσης και των Εισαγγελιών Πρωτοδικών.

Η απάντηση αυτή του κ. Πλιώτα προς τον κ. Χρυσοχοΐδη έρχεται μετά την επίσκεψη του τελευταίου στον Αρειο Πάγο, κατά τη διάρκεια της οποίας παρέδωσε δύο φακέλους με στοιχεία σχετικά με τον τρόπο δράσης του οργανωμένου εγκλήματος και των ανθρώπων της «νύχτας», όπως και για τα συμβόλαια θανάτου, υποθέσεις διακίνησης ναρκωτικών, κ.λπ. Ο υπουργός παρέδωσε επίσης κατάλογο με 500 ονόματα ατόμων που δραστηριοποιούνται στον χώρο του οργανωμένου εγκλήματος, της εκβίασης, των πληρωμένων συμβολαίων θανάτου, κ.λπ.

Στο έγγραφό του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου υπογραμμίζει την αναγκαιότητα αξιοποίησης από την πλευρά των αστυνομικών αρχών των «Εισαγγελέων Ειδικών Καθηκόντων», όπως:

- ο εισαγγελέας Εφετών, που έχει οριστεί να εποπτεύει και να καθοδηγεί στη Διεύθυνση Ασφαλείας Αττικής το έργο των αρχών ασφαλείας στη δίωξη του οργανωμένου εγκλήματος.

- το Επιστημονικό Συμβουλίο Ανάλυσης, Έρευνας και Προγραμματισμού, που έχει συσταθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, του οποίου προεδρεύει Εισαγγελέας Εφετών.

Η αποστολή του συμβουλίου εντάσσεται στο πλαίσιο καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος και μπορεί να συνεργάζεται με όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες, την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ), το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και το Λιμενικό Σώμα, ενώ παράλληλα έχει τη δυνατότητα να αντλεί πληροφορίες από τις δημόσιες αρχές.

Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός επισημαίνει ότι για την καταπολέμηση του εγκλήματος στο πεδίο διακίνησης ναρκωτικών, η προκαταρκτική εξέταση και η προανάκριση τελεί σε καθεστώς ειδικής νομοθετικής ρύθμισης (άρθρο 44 ν. 4139/2013), υπό την άμεση εποπτεία και καθοδήγηση του κατά νόμο αρμόδιου Εισαγγελέα Εφετών.

Σχετικά με τις υποβαλλόμενες συναφείς δικογραφίες κατά του οργανωμένου εγκλήματος, σημειώνει ο κ. Πλιώτας υπογραμμίζει οτι, «γίνεται ιδιαίτερη μέριμνα και ζητείται από τις Εθνικές Αρχές Ασφαλείας, που υποβάλλουν αυτεπαγγέλτως σχηματισθείσες ποινικές δικογραφίες, να κοινοποιούν αντίγραφο της υποβλητικής αναφοράς και στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, για να αξιολογείται κάθε φορά από εισαγγελικό λειτουργό της υπηρεσίας μας και να διατάσσεται, εξαιρετικώς, υπό τους όρους του άρθρου 32 Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, η άμεση επίσπευση της προδικασίας και η κατά προτεραιότητα εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο και να εξετάζεται, ακόμη, η δυνατότητα να επιληφθεί η Ολομέλεια του Εφετείου σε Συμβούλιο για την κίνηση της ποινικής δίωξης και την ανάθεση της ανάκρισης σε έμπειρο εφέτη ανακριτή, όπως εσχάτως πολλές φορές έχει επισυμβεί».

Δεν παραλείπει ο κ. Πλιώτας να επισημάνει ότι «οι αστυνομικοί μόνον ως γενικοί ανακριτικοί υπάλληλοι υπόκεινται στην Εισαγγελική αρχή, κατ’ εξοχήν εποπτική του ανακριτικού έργου τους, ενώ ως έμμεσα διοικητικά όργανα του κράτους, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη δημόσια ειρήνη, ευταξία και απρόσκοπτη κοινωνική διαβίωση των πολιτών δραστηριοποιούνται υπό την ευθύνη της πολιτικής τους ηγεσίας (εκτελεστικής εξουσίας)».

Κλείνοντας, ο κ. Πλιώτας αναφέρει ότι «οι εισαγγελείς, ως ισόβιοι δικαστικοί λειτουργοί, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, εφαρμόζουν το Σύνταγμα και τους νόμους και δεν εμπλέκουν τη δικαστική εξουσία στις αρμοδιότητες των άλλων λειτουργών της Πολιτείας (του άρθρου 26 του Συντάγματος), ούτε, πράγμα αδιανόητο άλλωστε, μπορούν να αξιώνουν υποκατάσταση της νομοθετικής ή εκτελεστικής εξουσίας με υπόδειξη ή καθ’ οιονδήποτε τρόπο προώθηση είτε νομοθετικών ρυθμίσεων είτε διοικητικών επιλογών της σκοπιμότερης λύσης».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v