Συνέχεια στον διαγωνισμό για τη μεγαλύτερη παραχώρηση των τελευταίων ετών δίνει πλέον το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς μετά την απορριπτική απόφαση του ΣτΕ έναντι των ασφαλιστικών μέτρων εκ μέρους της Άκτωρ Παραχωρήσεις, απεμπλέκεται η διαδικασία.
Στο πλαίσιο αυτό, η διαδικασία ελέγχου των νομιμοποιητικών εγγράφων βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση για αποσφράγιση των υφιστάμενων προσφορών των κοινοπραξιών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Egis Projects και Vinci - Μυτιληναίoς - ΑΒΑΞ, αναμένεται να ληφθεί στο προσεχές διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου.
Η διαδικασία -εφόσον δεν υπάρξουν νέα εμπόδια- προβλέπει την πρόσκληση εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ για βελτιωτικές προσφορές εκ μέρους των δύο σχημάτων, πριν την ανάδειξη του τελικού πλειοδότη του έργου.
Κατόπιν, η σύμβαση μεταφέρεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για την επικύρωση της ορθότητας και νομιμότητάς της και εν συνεχεία οφείλει να κυρωθεί από τη βουλή, καθώς πρόκειται για παραχώρηση. Εφόσον ολοκληρωθεί η αλυσίδα των παραπάνω σταδίων, τότε έρχεται και το οριστικό κλείσιμο της οικονομικής συμφωνίας, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις, μπορεί να λάβει χώρα έως το τέλος του 2021.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Εγνατίας Οδού αφορά σε οδικό άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτής και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, που μένει να επιβεβαιωθούν, κατά το άνοιγμα των προσφορών, το έργο αναμένεται να κυμανθεί έως και στο 1,5 δισ. ευρώ. Μέρος του ποσού αφορά σε έργα βελτίωσης και συντήρησης τμημάτων της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων αυτής (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας), ενώ το υπόλοιπο αφορά την προσφορά προς το ΤΑΙΠΕΔ για την εκχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης.