Εντυπωσιακές αλλαγές έφερε στην καθημερινότητα η πανδημία η οποία το τελευταίο χρόνο με τους περιορισμούς που εφαρμόστηκαν άλλαξα τον τρόπο που οι χρήστες στην Ελλάδα διδάσκουν και διδάσκονται, αγοράζουν αγαθά, πληρώνουν λογαριασμούς αλλά και διασκεδάζουν.
Η χρήση internet στα παιδιά από 5 έως 12 είναι συνεχώς αυξανόμενη και από 71% το 2016 σκαρφάλωσε στο 85% τα 2020. Μόνο μέσα στο lockdown σημειώθηκε αύξηση 7% και από 80% έφτασε το 85%.
Ειδικότερα στις ηλικίες 5-6 ετών η πρόσβαση το 2020 διαμορφώθηκε στο 72% ενώ στις ηλικίες 7 – 9 φτάνει το 85%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο παιδικό κοινό σημειώθηκε σχεδόν καθολική χρήση στην ηλικία 10-12 ετών (94%), κάτι που ήταν αναμενόμενο λόγω της τηλεκπαίδευσης των παιδιών.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα της Focus Bari που δείχνει ότι η χρήση internet στην Ελλάδα εκτοξεύθηκε κατά την πανδημία.
Στο internet και οι μεγάλες ηλικίες
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία της ΕΕ σύμφωνα με τα οποία η «silent generation» -ήσυχη γενιά- που αποτελεί την γενιά του Μεσοπολέμου και είναι σήμερα άνω των 75 ετών λόγω του κορωνοϊού έχουν μυηθεί στο … διαδίκτυο.
Στην Ελλάδα η κατοχή smartphone στους ανθρώπους άνω των 75 ετών εκτοξεύθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι σήμερα κατά 200%. Σήμερα, σε όλο τον κόσμο, το 81% των ατόμων άνω των 75 ετών έχει πλέον smartphone. Όταν το αντίστοιχο ποσοστό πριν από την πανδημία ήταν μόλις 61%. Μάλιστα, ένας στους δύο (45%) χρησιμοποίησε την τεχνολογία για πρώτη φορά στη ζωή του.
Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, στις ηλικίες, 65-74 ετών, την περίοδο της πανδημίας, καταγράφηκε αύξηση της χρήσης του Internet κατά 19%. Πλέον, τα δύο τρίτα (71%) των χρηστών, που ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο.
Αλλά και στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών η χρήση του Διαδικτύου φτάνει πλέον το 88%, από 81% πριν από την εμφάνιση του Covid-19.
Επίσης σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της KPMG οι παππούδες και οι γιαγιάδες στη χώρα μας δεν πήραν απλά ένα smartphone αλλά άρχισαν να το χρησιμοποιούν όχι μόνο για να επικοινωνούν μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και βιντεοκλήσεων αλλά και για να ψωνίζουν.
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα, το online shopping στην Ελλάδα από ανθρώπους ηλικίας άνω των 75 ετών αυξήθηκε κατά 65% από την εμφάνιση του Covid-19 στη ζωή μας μέχρι σήμερα.