Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές: Πόλεμος τιμών στον κλάδο αυτοκινήτου

Οι τρεις λόγοι που ερμηνεύουν το νέο -8,5% της παραγωγής στα ασφάλιστρα οχημάτων τον Ιανουάριο. Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν παράγοντες της αγοράς για τις εξελίξεις. «Ανάσα» για τον κλάδο από τα αποταμιευτικά-επενδυτικά προϊόντα.

Ασφαλιστικές: Πόλεμος τιμών στον κλάδο αυτοκινήτου

Μετά το -5,7% που κατέγραψε η ασφαλιστική παραγωγή του κλάδου οχημάτων το 2020, ο πρώτος μήνας της φετινής χρονιάς ξεκίνησε με το εντυπωσιακό -8,5%, οδηγώντας στελέχη του κλάδου να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς φοβούνται την εκδήλωση παρενεργειών σε μεσομακροπρόθεσμη βάση.

Σύμφωνα με γνωστό στέλεχος της αγοράς, τρεις είναι οι κυριότεροι λόγοι που οδήγησαν στη βύθιση της ασφαλιστικής παραγωγής οχημάτων κατά τον πρώτο μήνα του 2021:

  • Πρώτον, οι εκπτώσεις τιμολογίων στις οποίες προχώρησαν ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες το φθινόπωρο του 2020, όταν είχαν επιβληθεί τα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown. Γενικότερα, η μεσοσταθμική έκπτωση στο σύνολο του 2020 διαμορφώθηκε γύρω στο 8% με 10%.
  • Δεύτερον, η νέα αύξηση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων, που σε κάποιο βαθμό επαναλήφθηκε και κατά την περίοδο του δεύτερου lockdown (βλέπε σχετικό δημοσίευμα του Euro2day.gr στις 26/2). Ενδεικτική είναι η εκτίμηση του μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Δημήτρη Ζορμπά, ότι (με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων των αρχών μέσα στο 2020) ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων προσεγγίζει ή και υπερβαίνει τις 550.000 και
  • τρίτον, ο συνεχιζόμενος «πόλεμος τιμών» στον κλάδο, στον οποίο μετέχουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται μέσω του διαδικτύου, οι ΕΠΥ, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις και οι ασφαλιστικοί Όμιλοι που δραστηριοποιούνται μέσω φυσικών δικτύων.

«Τα τιμολόγια του κλάδου έχουν υποχωρήσει πάνω από 50% μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Κάποιος βέβαια μπορεί να ισχυριστεί ότι κατά τη συγκεκριμένη περίοδο μειώθηκε η κυκλοφοριακή κίνηση, ότι βελτιώθηκε η ασφάλεια ορισμένων οδικών αξόνων, ή ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας περιορίστηκε ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων. Όλα αυτά ισχύουν, ωστόσο η πτώση των τιμολογίων είναι δυσανάλογα υψηλή, προκαλώντας ανησυχία για την κατάσταση σε μεσομακροπρόθεσμη βάση» δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστό στέλεχος της αγοράς, συμπληρώνοντας:

«Η μείωση των ατυχημάτων δεν ήταν τόσο μεγάλη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε σχέση με τις αρχικές μας προσδοκίες (βλέπε σχετικό δημοσίευμα του Euro2day.gr στις 6 Μαρτίου). Επίσης, η άρση των περιοριστικών μέτρων εκτιμάται ότι είναι θέμα ενός ή δύο ακόμη μηνών. Μετά ο κόσμος θα ξεχυθεί στους δρόμους. Εκτιμώ πως με την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, θα είναι πολύ δύσκολο στις ασφαλιστικές εταιρείες να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμολογίων, υφιστάμενες έτσι μέσα στο 2021 μια σημαντική συρρίκνωση των όποιων ενδεχόμενων περιθωρίων κέρδους είχαν. Στο marketing είναι γνωστό πως εύκολα μειώνεις τις τιμές, αλλά πολύ δυσκολότερα τις ανεβάζεις».

Από την άλλη πλευρά, η ασφαλιστική παραγωγή του Ιανουαρίου έκλεισε στο +8,2%, τροφοδοτούμενη από το +22,7% του κλάδου ζωής και ειδικότερα από το +65,2% στις καλύψεις του κλάδου ζωής που είναι συνδεδεμένες με επενδύσεις.

H εξέλιξη αυτή οφείλεται στο περιβάλλον των μηδενικών επιτοκίων, στην αύξηση των καταθέσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και στην προσπάθεια των ασφαλιστικών εταιρειών να καρπωθούν ένα τμήμα των αποταμιεύσεων των νοικοκυριών που «λιμνάζει» στις τράπεζες (βλέπε δημοσίευμα του Euro2day.gr στις 24 Ιανουαρίου με τίτλο «Επίθεση στις τραπεζικές καταθέσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες»).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v