Πώς θα γίνει το ελληνικό «Cruise ReStart»

Η Royal Caribbean έτοιμη να δρομολογήσει κρουαζιερόπλοιο από τη Χάιφα του Ισραήλ με προορισμό την Κύπρο και ελληνικά νησιά. Το έντονο ενδιαφέρον από τους παγκόσμιους κολοσσούς και το σχέδιο «πέντε σημείων».

Πώς θα γίνει το ελληνικό «Cruise ReStart»

Η κινητικότητα που παρουσιάζεται το τελευταίο διάστημα σε σχέση με το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας για την Ελλάδα και παρουσιάσθηκε από το euro2day.gr σε ρεπορτάζ το προηγούμενο Σάββατο, επιβεβαιώθηκε δύο μέρες μετά με ανακοίνωση της Royal Caribbean ότι είναι έτοιμη να δρομολογήσει για πρώτη φορά από τη Χάιφα του Ισραήλ κρουαζιερόπλοιο με προορισμό την Κύπρο και ελληνικά νησιά.

Ειδικότερα η Royal Caribbean International ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει ταξίδια από το Ισραήλ για πρώτη φορά τον προσεχή Μάιο με το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο Odyssey of the Seas. Το ταξίδι θα ξεκινά από τη Χάιφα και με ένα συνδυασμό τριών έως επτά διανυκτερεύσεων θα επισκέπτεται ελληνικά νησιά όπως τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, θα φτάνει μέχρι τον Πειραιά και θα πιάνει και Λεμεσό. Το αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί στις 7 Μαρτίου και βέβαια όλα είναι υπό την αίρεση της βελτίωσης της κατάστασης σε σχέση με την πανδημία.

Επισημαίνεται, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ότι το Υπουργείο Τουρισμού έχει γίνει αποδέκτης πολλών επιστολών υποστήριξης από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου παγκοσμίως, που δηλώνουν την πρόθεσή τους να επανεκκινήσουν ταξίδια κρουαζιέρας, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκε άλλωστε και η συνάντηση μετά από αίτημα των εταιρειών με τον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη και την ομάδα του, όπου έγινε ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και συζητήθηκαν τα περαιτέρω βήματα μέχρι την επανέναρξη των ταξιδιών κρουαζιέρας.

Το ενδιαφέρον, μάλιστα, ήταν τόσο μεγάλο που στη συνάντηση εκπροσωπήθηκε το 84,7% της παγκόσμιας κρουαζιέρας, με τις εταιρείες που έδωσαν το «παρών» να έχουν 214 πλοία στο ενεργητικό τους. Από τα γραφεία στις έδρες τους στην τηλεδιάσκεψη με τον κ. Θεοχάρη συμμετείχαν οι εκπρόσωποι εταιρειών κολοσσών όπως είναι οι Carnival Group, Celebrity Cruises/Royal Caribbean, Celestyal Cruises, Costa Cruises, Marella Cruises, MSC Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Ponant, Royal Caribbean Group, Silversea Cruises, TUI Cruises.

Ο στόχος των εταιρειών είναι το ξεκίνημα στην Ανατολική Μεσόγειο να γίνει το παράδειγμα και για άλλα σημεία του πλανήτη, όπου για διάφορους λόγους η διαδικασία είναι ακόμα πίσω. Μάλιστα, πρόθεση των τριών μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου είναι να φέρουν πλοία στην περιοχή που, υπό διαφορετικές συνθήκες, θα τα βλέπαμε χρόνια μετά αλλά και να αξιοποιήσουν τον ήπιο καιρό του φθινοπώρου και να πραγματοποιήσουν ταξίδια ενδεχομένως και όλο τον επόμενο χειμώνα.

Οι ελληνικοί προορισμοί πρέπει να εναρμονίσουν τα πρωτόκολλά τους με το «tool kit» από το «EU Healthy Gateways» και να προετοιμαστούν κατάλληλα με το σχέδιο έκτακτης ανάγκης, τα σχέδια επικοινωνίας αλλά και όλες τις υπόλοιπες διαδικασίες που χρειάζονται.

Ειδικότερα, όπως έγραψε το Εuro2day.gr, οι εταιρείες κρουαζιέρας και ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού συζήτησαν την υλοποίηση ενός σχεδίου «πέντε σημείων», που αποσκοπεί στο να δημιουργηθεί ένας ασφαλής και υγιής θαλάσσιος διάδρομος που θα περιλαμβάνει για αρχή τις χώρες Ιταλία, Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ, χώρες που μπορούν να έχουν κοινή αντιμετώπιση στα θέματα κρουαζιέρας, προκειμένου μόλις το επιτρέψουν οι επιδημιολογικές συνθήκες, να ανοίξουν και πάλι τα ταξίδια.

Η επίτευξη του σχεδίου αυτού θα έχει σαν αποτέλεσμα η Ελλάδα να γίνει φέτος home port, από πολλές εταιρείες οι οποίες μέχρι τώρα δεν είχαν σκεφθεί αυτή την προοπτική. Αυτό σημαίνει ότι εάν το σχέδιο επιτύχει, το Home porting μπορεί να αποκτήσει πιο μόνιμο χαρακτήρα.

Τα πέντε σημεία-κλειδιά που συζήτησαν Θεοχάρης και εκπρόσωποι του κλάδου είναι:

  • η ανάγκη ύπαρξης ενός ακριβούς χρονοδιαγράμματος από πλευράς της κυβέρνησης σχετικά με το πώς και πότε θα ανοίξει την ελληνική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εταιρείες θέλουν και 45-60 ημέρες για να προετοιμάσουν τα ταξίδια (να χαράξουν δρομολόγια, να εκδώσουν εισιτήρια, κ.λπ.).
  • αναλυτική κατάσταση με το ποια λιμάνια μπορεί να είναι έτοιμα από άποψη υποδομών για να υποδεχθούν κρουαζιερόπλοια. Πέρυσι τα λιμάνια εισόδου στη χώρα ήταν έξι, φέτος πόσα θα είναι;
  • η κατάρτιση ενός σχεδίου έκτακτης ανάγκης σε συνεργασία με τις εταιρείες και τις αρμόδιες αρχές σε κάθε λιμάνι και κεντρικά. Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει και τα covid hotel σε κάθε περιοχή.
  • πώς θα υλοποιηθεί η πολιτική των tests. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα θα πρέπει να κινείται σύμφωνα με την οδηγία EU HEALTHY GATEWAYS.
  • ανάπτυξη συνεργιών με γειτονικές χώρες όπως είναι οι Ιταλία, Κύπρος, Ισραήλ. Οι εταιρείες θέλουν τη συνεργασία γειτονικών χωρών, προκειμένου να απλοποιηθούν οι διαδικασίες αλλά και να παραμείνει ασφαλές για επιβάτες και πλήρωμα το πέρασμα από τη μια χώρα στην άλλη.

Για όλα αυτά τα θέματα και ειδικότερα για τα θέματα των λιμανιών, οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ζητήσει συνάντηση και με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

Τέλος, να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Τουρισμού και ο ίδιος ο υπουργός κ. Χάρης Θεοχάρης έχει θέσει ψηλά στην ατζέντα του το θέμα «Cruise ReStart», καθώς η κρουαζιέρα έχει τη δυνατότητα να ανατροφοδοτεί με επισκέπτες, σε μελλοντικό χρόνο, έναν προορισμό σε ποσοστό άνω του 65%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v