Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στην ομηρία του… click το 60% του λιανεμπορίου

Υπονομεύεται το θετικό momentum των εκπτώσεων, εκτιμούν στην αγορά μετά την εφαρμογή των συστημάτων click away και click inside στην πρωτεύουσα. Σε νέα μέτρα στήριξης προσβλέπουν οι επαγγελματίες.

Στην ομηρία του… click το 60% του λιανεμπορίου

Στην «κόκκινη» κατηγορία κινδύνου, όπως και η Αττική, θα παραμείνουν χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις που προσδοκούσαν από τις εκπτώσεις αυτής της περιόδου να τονώσουν τα «στεγνά» από ρευστότητα ταμεία τους, καθώς τα υβριδικά μοντέλα συναλλαγών (click away και click inside), όπως έχει δείξει η εμπειρία του Δεκεμβρίου, δεν τους φέρνουν ικανοποιητικό τζίρο.

Μικρό όμως είναι το καλάθι προσδοκιών στο σύνολο της αγοράς του λιανεμπορίου, μετά τις ανακοινώσεις των περιοριστικών μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ από σήμερα. Η μετάβαση της Αττικής στην «κόκκινη» κατηγορία και τα μέτρα που ενεργοποιεί, εξανεμίζουν τις προσδοκίες της αγοράς που βάδιζε με στόχο το 50% του περσινού εκπτωτικού τζίρου, ήτοι 2,5 δισ. ευρώ.

Τα δεδομένα αλλάζουν άρδην στον σύνολο της αγοράς, καθώς τα περιοριστικά μέτρα αφορούν χιλιάδες καταστήματα στην περιοχή της Αττικής, που καλύπτει μερίδιο σχεδόν στο 60% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου. Αν και οι επιχειρηματίες ελπίζουν αυτή τη φορά τα μέτρα να αποδώσουν ώστε να επανέλθει σε κανονική λειτουργία η αγορά πριν τελειώσει η εκπτωτική περίοδος (κλείνει στα τέλη Φεβρουαρίου) πολλοί μιλούν για «φρούδες ελπίδες» προεξοφλώντας κλιμάκωση και όχι χαλάρωση των μέτρων τις επόμενες εβδομάδες.

Η αγορά φαίνεται να χάνει το momentum που την οδηγούσε σε ένα καλό σκορ -τηρουμένων των αναλογιών- στο κλείσιμο του Ιανουαρίου, ήτοι πτώση περί το 45% με 50% συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ τα τελευταία εικοσιτετράωρα φουντώνουν οι αντιδράσεις και οι καταγγελίες για στοχοποίηση του κλάδου.

Σημειώνεται επίσης ότι η εμπειρία του περασμένου Δεκεμβρίου με το μοντέλο λειτουργίας της αγοράς μέσω e-shop ή τηλεφωνικά και «παράδοσης εκτός» των καταστημάτων (click away) δεν απέδωσε τα αναμενόμενα για μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων αν και περιέσωσε τζίρο. Αντίθετα το μοντέλο λειτουργίας με ραντεβού (click in shop), το οποίο ισχύει πλέον στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και τα βιβλιοχαρτοπωλεία της Αττικής και των άλλων «κόκκινων» περιοχών χαρακτηρίζεται πιο λειτουργικό, ενώ εφαρμόζεται και στα καταστήματα αισθητικής, μανικιούρ-πεντικιούρ και στα ΚΤΕΟ.

Το ενδιαφέρον τώρα εστιάζεται στα επιπλέον μέτρα στήριξης που διεκδικούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να αντέξουν στους νέους περιορισμούς ενώ οι επιχειρηματικές ενώσεις απευθύνουν έκκληση στα μέλη τους ώστε να συνεχίσουν να τηρούν τα μέτρα υγειονομικής προστασίας και να ενισχύσουν τις συστάσεις στους πελάτες τους για αυτοέλεγχο ώστε αυτά τηρούνται και εκτός των καταστημάτων. Με αυτό τον τρόπο είναι πιθανό να περιοριστεί η μετάδοση της νόσου Covid-19 και να φέρουν αποτέλεσμα τα μέτρα πρόληψης του 3ου κύματος της πανδημίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v