To λιανεμπόριο αντεπιτίθεται με offline πωλήσεις σε επαγγελματίες

Bypass στη συμφόρηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες από την ενεργοποίηση των φυσικών καταστημάτων λιανικής, για την εξυπηρέτηση επαγγελματιών. Πώς όσοι έχουν εδραιωμένη omnichannel παρουσία κερδίζουν στη συγκυρία.

To λιανεμπόριο αντεπιτίθεται με offline πωλήσεις σε επαγγελματίες

Ανάσα στην πεπερασμένη δυνατότητα εξυπηρέτησης των online παραγγελιών αναμένεται να φέρει η ενεργοποίηση των φυσικών δικτύων καταστημάτων, καθώς η μία μετά την άλλη οι αλυσίδες λιανικής ανοίγουν τα καταστήματά τους, αξιοποιώντας το «παράθυρο» της τελευταίας ΚΥΑ, που εξασφαλίζει offline πωλήσεις, τουλάχιστον σε επιτηδευματίες.

Όπως ήδη έχει αναφέρει το Euro2day.gr, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις εξασφάλισαν το δικαίωμα να πωλούν προϊόντα χονδρικής, δυνατότητα που αξιοποιείται πλέον στο έπακρο, μια και το σύστημα διανομής έχει φτάσει στα όριά του. Μετά τις Leroy Merlin και Praktiker για το σύνολο του δικτύου τους, χονδρικές πωλήσεις -με φυσική παρουσία του πελάτη στα καταστήματα- πραγματοποιούν επίσης στο σύνολό τους οι γνωστές αλυσίδες λιανικής. Η Κωτσόβολος θα εξυπηρετεί από αύριο πωλήσεις σε επαγγελματίες. Αντίστοιχα, η Πλαίσιο ανοίγει 12 καταστήματα του δικτύου της για την υποδοχή επαγγελματιών πελατών, ενώ από την Τετάρτη τόσο το δίκτυο Public όσο και το ομόσταβλο της MediaMarkt ξεκινά δια ζώσης πωλήσεις.

Παραμένει ερώτημα ποιες κατηγορίες προϊόντων μπορούν να πωλούν με τιμολόγιο στα φυσικά καταστήματα οι αλυσίδες, μια και το προϊοντικό τους μείγμα είναι διευρυμένο, ωστόσο, η δυνατότητα πώλησης για τις κύριες κατηγορίες είναι εξασφαλισμένη. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είτε online είτε offline, οι σειρές προϊόντων που σχετίζονται με την τεχνολογία ξεπουλάνε, ενώ είναι ισχυρότατη η ζήτηση για service επισκευών. 

Για τις δευτερεύουσες κατηγορίες, που θεωρητικώς δεν επιτρέπεται η πώλησή τους στα φυσικά καταστήματα, δεν υπάρχει καμιά απαγόρευση για online πωλήσεις, οπότε φέτος, κάποιες αλυσίδες θα καρπωθούν μερίδιο της αγοράς παιχνιδιών, εξαιτίας της δυνατότητάς τους να εξακολουθούν να πωλούν μέσω των εν λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων τους και των αλυσίδων διανομής (από τα σούπερ μάρκετ έως και την Πλαίσιο).

Σημειώνεται πως «παράθυρο» στις δια ζώσης αγορές προσφέρουν επίσης τα cash&carry δίκτυα πώλησης τροφίμων και οικιακών ειδών, την ώρα που τα λιανικά δίκτυα συνεχίζουν να κερδίζουν τζίρο, αλλά να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις εξ αποστάσεως αγορές. Είναι ενδεικτικό πως πλατφόρμες speed delivery (εντός διώρου), θέτουν πλέον ως όριο το 24ωρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v