Νέο φρένο στα σχέδια των Κινέζων να αναπτύξουν ναυπηγείο στο Πέραμα βάζει αυτή τη φορά η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, με απόφαση που έλαβε στην τελευταία συνεδρίασή της.
Ειδικότερα εξετάζοντας την «Αναφορά - Καταγγελία του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος σχετικά με σχεδιαζόμενη από την Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε δημιουργία ναυπηγείου», η ΡΑΛ συνήγαγε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα ερμηνευτικά συμπεράσματα:
Α) Η Σύμβαση Παραχώρησης θέτει σαφή όρια στην Ο.Λ.Π. Α.Ε. ως προς τη δημιουργία ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις ναυπήγησης μέσω του άρθρου 11.1 (β). Τα όρια αυτά προστατεύουν την παρούσα μορφή των υφιστάμενων Ναυπηγείων.
Β) Η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει τη μη κατασκευή εγκαταστάσεων στην περιοχή της Δραπετσώνας, ανταγωνιστικών των ναυπηγείων Περάματος.
Γ) Η Σύμβαση Παραχώρησης δεν επιτρέπει στην Ο.Λ.Π. Α.Ε. να αναλάβει η ίδια τη Λειτουργία τυχόν «Νέων Ναυπηγείων», με την έννοια του άρθρου 11.1 (β).
Για τους παραπάνω λόγους η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων ομόφωνα σε φανερή ψηφοφορία αποφάσισε:
α) Τη θέση στο αρχείο της από 30ής Ιουλίου 2018 διαμαρτυρίας του Συνδέσμου, αναφορικά με την ίδρυση ναυπηγείου στον Μώλο Δραπετσώνας.
β) Την αναβολή για την κρίση της επί του Αιτήματος Έγκρισης Ίδρυσης Ναυπηγείου έναντι της πόλεως Περάματος.
γ) Επί του ζητήματος ερμηνείας της Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με τις υποχρεώσεις της Ο.Λ.Π. Α.Ε. έναντι των ήδη εν λειτουργία εγκαταστάσεων ναυπήγησης, έχει τη γνώμη, συγκεκριμένα, ότι:
- Η Σύμβαση Παραχώρησης θέτει σαφή όρια στην Ο.Λ.Π. Α.Ε. ως προς τη δημιουργία ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις ναυπήγησης μέσω του άρθρου 11.1 (β). Τα όρια αυτά προστατεύουν την παρούσα μορφή των υφιστάμενων Ναυπηγείων.
- Η Σύμβαση Παραχώρησης δεν επιτρέπει στην Ο.Λ.Π. Α.Ε. να αναλάβει η ίδια τη Λειτουργία τυχόν «Νέων Ναυπηγείων», με την έννοια του άρθρου 11.1 (β).