Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προχωρούν τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Τι σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών για τον οδικό άξονα. Τα σενάρια για τους διαγωνισμούς με τους οποίους θα προκηρυχθούν τα νέα έργα. Στο δημόσιο χρέος το έσοδο από τη νέα σύμβαση για την Αττική Οδό.

Προχωρούν τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Σχέδιο για προώθηση τριών ξεχωριστών διαγωνισμών για αντίστοιχες επεκτάσεις της Αττικής Οδού επεξεργάζονται στο υπουργείο Υποδομών, αλλά στην σημερινή, πρώτη, άτυπη ενημέρωση των δημοσιογράφων από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ελάχιστοι κατάλαβαν πως ακριβώς θα προχωρήσει.

Κατ’ αρχήν έγινε γνωστό πως ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού (η υφιστάμενη λήγει το 2024) θα προκηρυχθεί από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) και τα έσοδα θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Υπενθυμίζεται πως το υπουργείο ετοιμάζεται να προσλάβει σύμβουλο ο οποίος θα αναλάβει να κλείσει τις εκκρεμότητες με την Αττική Οδό ΑΕ που διαχειρίζεται σήμερα τον οδικό άξονα, να συμφωνήσει στην τελική ημερομηνία ολοκλήρωσης της παραχώρησης κ.ά.

Από τη σημερινή ενημέρωση προκύπτει, επίσης, πως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού παραμένουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών, δεν μεταβιβάζονται δηλαδή και αυτές στο ΤΑΙΠΕΔ. Όπως υποστήριξε η ηγεσία του υπουργείου, θα προχωρήσουν άμεσα τρεις επεκτάσεις, με συνολικό κόστος περί το ένα δισ. ευρώ και συγκεκριμένα η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, η επέκταση προς την Ραφήνα και η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης με υπόγεια αστική σήραγγα (με σχέδιο για αναβάθμιση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο, όπως και η Αττική Οδός).

Όπως αναφέρθηκε, οι επεκτάσεις θα προχωρήσουν αρχικά ως δημόσια έργα με τη δημοπράτηση της πρώτης (της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης) να προγραμματίζεται στις αρχές του 2021 και της δεύτερης (προς τη Ραφήνα) στις αρχές του 2022.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε πως «σίγουρα η πρώτη θα προκηρυχθεί ως δημόσιο έργο» ενώ για τις άλλες δύο εργολαβίες επεκτάσεων ακούστηκε από την ηγεσία του υπουργείου πως ενδέχεται να γίνουν και με «καινοτόμες προτάσεις».

Πρόκειται για νέο σύστημα υλοποίησης έργων, που αναμένεται να θεσμοθετήσει η κυβέρνηση σύντομα, όπου ένας ιδιώτης προτείνει ένα έργο, το ωριμάζει μελετητικά και έχει μπόνους στο διαγωνισμό που προωθεί στη συνέχεια το δημόσιο. Προς το παρόν δεν είναι σαφές πως ακριβώς τα έργα που θα προκηρυχθούν μέσω παραδοσιακού διαγωνισμού θα ενταχθούν στη συνέχεια σε κάποια παραχώρηση. Μάλιστα η συγκεκριμένη παραχώρηση δεν μπορεί να είναι αυτή της Αττικής Οδού γιατί τότε τα έσοδα θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v