Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε πόσους τράβηξαν την πρίζα οι προμηθευτές ρεύματος

Χωρίς ρεύμα λόγω απλήρωτων λογαριασμών ή λόγω οικειοθελούς διακοπής ηλεκτροδότησης 116.120 καταναλωτές. Αποκαλυπτικά στοιχεία της ΡΑΕ για τις εντολές αποσύνδεσης στον ΔΕΔΔΗΕ. Βροχή και εντολών παύσης εκπροσώπησης.

Σε πόσους τράβηξαν την πρίζα οι προμηθευτές ρεύματος

Καταιγισμό εντολών από τις εταιρίες παροχής ενέργειας για αποσυνδέσεις ρεύματος σε πελάτες – οφειλέτες τους καθώς και για παύση εκπροσώπησης δέχτηκε ο ΔΕΔΔΗΕ. Τα στοιχεία της έκθεσης πεπραγμένων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για το 2019 αναφορικά με τις διακοπές ηλεκτροδότησης κυρίως σε στρατηγικούς κακοπληρωτές είναι αποκαλυπτικά αναφορικά με τη στρατηγική που επέλεξε η αγορά να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα των απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος.

Έτσι την περασμένη χρονιά ο ΔΕΔΔΗΕ δέχτηκε από τους προμηθευτές ρεύματος 360.644 εντολές αποσύνδεσης των παροχών πελατών τους κι εκτέλεσε 227.418. Από αυτούς επανασυνδέθηκαν, δηλαδή πλήρωσαν τις οφειλές τους όταν τους κόπηκε το ρεύμα 111.298.

Το 2019, όπως προκύπτει από την διαφορά εντολών αποσύνδεσης και επανασύνδεσης έμειναν χωρίς ρεύμα 116.120!

Το μέγεθος αυτό προκαλεί σοκ. Oπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς περιλαμβάνει όσους δεν έκαναν ή δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν τις οφειλές τους, αλλά κι εκείνους που οικειοθελώς ζήτησαν τη διακοπή ηλεκτροδότησης κάποιου ακινήτου τους. Συνήθως πρόκειται για ξενοίκιαστα καταστήματα ή εξοχικές κατοικίες. Η ΡΑΕ στα στοιχεία που δημοσιεύει στην έκθεση πεπραγμένων δεν αποσαφηνίζει ποιες από τις αποσυνδέσεις αφορούσαν σε ληξιπρόθεσμες οφειλές και ποιες σε άλλους λόγους.

Ο σχετικός πίνακας με τις εντολές αποσύνδεσης και επανασύνδεσης είναι ο ακόλουθος:

Η παύση εκπροσώπησης

Οι προμηθευτές ρεύματος, όμως, ακολούθησαν τη χρονιά που πέρασε και άλλη μία στρατηγική απέναντι στους συστηματικούς οφειλέτες: Αυτή της παύσης εκπροσώπησης. Με πιο απλά λόγια της καταγγελίας της σύμβασης με τους συγκεκριμένους πελάτες. Όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, οι εντολές που δίνονται στον ΔΕΔΔΗΕ για παύση εκπροσώπησης ακολουθούν εκείνες των εντολών αποσύνδεσης και εκδίδονται συνήθως όταν ο Διαχειριστής καθυστερεί στην αποκοπή των παροχών.

Με τον τρόπο αυτό οι εταιρείες ηλεκτρικού ρεύματος επιδιώκουν να φρενάρουν την αύξηση των οφειλών στέλνοντας ταυτόχρονα τους πελάτες τους στην υπηρεσία καθολικής υπηρεσίας. Σε αυτήν συνεχίζουν να ηλεκτροδοτούνται αλλά με «τσουχτερά» τιμολόγια.

Το πρόβλημα των απλήρωτων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος αποτελεί το νούμερο ένα για τις εταιρίες παροχής ενέργειας, οι οποίες πέραν των προαναφερόμενων μέτρων επιδιώκουν μέσα από τα προϊόντα που διαθέτουν να επιβραβεύουν με μεγάλες εκπτώσεις τους συνεπείς πελάτες τους.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΡΑΕ και του ΔΕΔΔΗΕ, για το 2019 οι εντολές παύσης εκπροσώπησης που δόθηκαν από τους προμηθευτές στον Διαχειριστή ανήλθαν σε 310.333 και εκτελέστηκαν οι 280.962. Ο σχετικός πίνακας με τις εντολές παύσης εκπροσώπησης όπως δημοσιεύεται στην έκθεση των πεπραγμένων της ΡΑΕ για το 2019 είναι ο ακόλουθος:

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v