Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επ. Ανταγωνισμού: Τι εμποδίζει τους προμηθευτές να μπουν στα σούπερ μάρκετ

Δημοσιεύθηκαν τα προκαταρκτικά στοιχεία της ανάλυσης που έχει ξεκινήσει από το 2011. Δημόσια διαβούλευση για την παροχή νέων στοιχείων. Οι επιμέρους κλάδοι που μπήκαν στο στόχαστρο και τα προβλήματα που διαπιστώνονται.

Επ. Ανταγωνισμού: Τι εμποδίζει τους προμηθευτές να μπουν στα σούπερ μάρκετ

Στο τέλος Ιουλίου θα παρουσιασθεί, σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού η τελική έκθεσή της για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ και τη διακίνηση συγκεκριμένων καταναλωτικών προϊόντων, η οποία εκπονείται από το 2011.

Η κλαδική έρευνα, τα προκαταρκτικά συμπεράσματα, ανακοινώθηκαν στις 30 Μαρτίου και τα «ενδιάμεσα» σήμερα, επικεντρώθηκε σε δείγμα 11 κατηγοριών προϊόντων, και συγκεκριμένα: (1) αλλαντικά, (2) αναψυκτικά – έτοιμο τσάι – ενεργειακά ποτά – σόδες, (3) απορρυπαντικά ρούχων σε σκόνη, (4) γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού, (5) δημητριακά για πρωινό, (6) ζυμαρικά, (7) καφές, (8) όσπρια, (9) τυρί φέτα, (10) χαρτί υγείας και (11) ψωμί συσκευασμένο για τοστ και έχει ως σκοπό τη σκιαγράφηση της λειτουργίας αγορών/κλάδων βασικών καταναλωτικών προϊόντων καθημερινής χρήσης που πωλούνται μέσω των σούπερ-μάρκετ.

Στο πλαίσιο της έκθεσης, εξετάστηκαν:

* Η διάρθρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας των σούπερ μάρκετ για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας,

* Οι ενδεχόμενες αλλαγές που θα επιφέρει η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των νεών τεχνολογιών,

* Συγκεκριμένες πρακτικές εκπτώσεων,

* Η διαχείριση προϊόντων κατά κατηγορία (category management),

* Ζητήματα σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας,

* Οι αγοραστικές συμμαχίες για συγκεκριμένα βασικά καταναλωτικά προϊόντα και ιδίως είδη διατροφής, καθώς και

* διαπραγματευτική δύναμη (προμηθευτών και σούπερ μάρκετ).

Σε ό,τι αφορά τα βασικά εμπόδια εισόδου των προμηθευτών στο ράφι η έκθεση εντοπίζει τα εξής:

- Δυσκολία καθιέρωσης δικτύου διανομής σε πανελλαδικό επίπεδο, λόγω της έλλειψης οικονομικά φερέγγυων και εμπορικά βιώσιμων συνεργατών, της ύπαρξης αποκλειστικών αντιπροσώπων σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά και λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της χώρας (π.χ. μεγάλος αριθμός νησιών).

- Υψηλό κόστος εισόδου στα ράφια των σούπερ μάρκετ (listing/entrancefees) καθώς και το περιορισμένο χώρο στο ράφι λόγω των "musthave" προϊόντων (συμφωνίες για πλανογράμματα στην κατηγορία αναψυκτικών), αλλά και λόγω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

- Υψηλή διαφημιστική δαπάνη ειδικά στις κατηγορίες όπου υπάρχουν ηγέτιδες εταιρίες και "musthave" σήματα.

Στο πλαίσιο της επικαιροποίησης της εν λόγω κλαδικής έρευνας, η Επιτροπή κηρύσσει την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης, προσκαλώντας κάθε ενδιαφερόμενο μέρος να εκθέσει τα σχόλια και τις θέσεις του αναφορικά με τις συνθήκες του ανταγωνισμού στον κλάδο παραγωγής, διανομής και εμπορίας βασικών καταναλωτικών ειδών και ιδίως ειδών διατροφής, καθώς και ειδών καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής.

 

* Δείτε την έκθεση στη στήλη συνοδευτικό υλικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v