Σε οκτώ προορισμούς στην Ελλάδα η Cyprus Airways

Αναπτυξιακό στοίχημα της κυπριακής εταιρείας, με κορμό τα δρομολόγια προς Ελλάδα. Έκτη σημαντικότερη αγορά του αεροδρομίου της Αθήνας η Κύπρος.

Σε οκτώ προορισμούς στην Ελλάδα η Cyprus Airways

Σε κύρια αγορά και εφαλτήριο για τη μελλοντική της ανάπτυξη έχει εξελιχθεί η Ελλάδα για την κυπριακή αεροπορική εταιρεία (ρωσικών συμφερόντων) Cyprus Airways.

Είναι χαρακτηριστικό πως από τις περίπου 400.000 επιβάτες που μετέφερε συνολικά η εταιρεία το 2019, οι 185.000 διακινήθηκαν στα δρομολόγια μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. Η γραμμή-φιλέτο της Cyprus Airways το 2019 ήταν το δρομολόγιο Λάρνακα-Αθήνα-Λάρνακα στο οποίο διακινήθηκαν τη χρονιά που πέρασε 112.000 ταξιδιώτες. Με αυτά τα δεδομένα, η Ελλάδα αντιπροσωπεύει την κύρια αγορά της εταιρείας, η οποία διανύει ακόμα την παιδική της ηλικία αφού ξεκίνησε επίσημα πτήσεις τον Ιούνιο του 2017.

Η διάδοχος του άλλοτε εθνικού αερομεταφορέα της Κύπρου δημιουργήθηκε εκ του μηδενός, μετά το λουκέτο στις Κυπριακές Αερογραμμές σε μια περίπτωση που θυμίζει σε πολλά σημεία την περίπτωση της Ολυμπιακής.

Η (πλήρως ιδιωτική πλέον) Cyprus Airways ελέγχεται από την Charlie Airlines (κυπριακή εταιρεία η οποία βασίζεται σε ρωσικά κεφάλαια) και τη ρωσική αεροπορική εταιρεία Air7.

Η επανίδρυση της εταιρείας ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2016, όταν η εγγεγραμμένη στην Κύπρο εταιρεία Charlie Airlines κέρδισε τον διαγωνισμό της Κυπριακής κυβέρνησης για το δικαίωμα χρήσης του εμπορικού σήματος «Cyprus Airways» για περίοδο δέκα ετών.

Οι πτήσεις ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2017 κι ένα χρόνο αργότερα η εταιρεία πέρασε τα τεστ ασφάλειας πτήσεων IOSA και από τον Οκτώβριο του 2018 έγινε μέλος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).

Σήμερα ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 2 αεροπλάνα Airbus A319, 144 θέσεων και απασχολεί 115 εργαζόμενους.

Στο φετινό χειμερινό πρόγραμμά της η κυπριακή εταιρεία πετάει από την Κύπρο προς Αθήνα, Θεσ/νίκη και Ηράκλειο στην Ελλάδα καθώς και προς Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Πράγα.

Το καλοκαίρι του 2020 ίσως αποδειχθεί κομβικό για τη μελλοντική πορεία της εταιρείας καθώς προσθέτει ένα τρίτο αεροπλάνο Α318 στο στόλο της και αυξάνει σημαντικά το δίκτυο δρομολογίων της αναλογικά με το μέγεθός της. Τα δρομολόγια προς Ελλάδα θα αποτελέσουν τον κορμό του δικτύου της το καλοκαίρι καθώς θα πετά συνολικά σε 8 ελληνικούς προορισμούς (Αθήνα, Θεσ/νίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Κέρκυρα, Πρέβεζα, Σαντορίνη και Σκιάθο).

Ταυτόχρονα, αυξάνει το δίκτυο προορισμών της σε ευρωπαϊκές αγορές καθώς θα πετά από τη Λάρνακα προς Ζυρίχη, Γενεύη, Μπρατιστσλάβα, Κόζιτσε, Πράγα, (Ρώμη και Βερόνα). Παράλληλα, θα πραγματοποιεί δρομολόγια προς Τελ Αβίβ και Βηρυτό ενώ προστίθεται και το Κάϊρο. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν πως η προσθήκη του Καΐρου συνδέεται όχι μόνο με την υψηλή ζήτηση στη γραμμή αλλά και το γεγονός πως η Αίγυπτος έχει ενταχθεί, πλέον, στο καθεστώς Open Skies με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν περιορισμοί για τις αεροπορικές εταιρείες με βάση τις διμερείς διακρατικές συμφωνίες που απαιτούνταν μέχρι πρόσφατα.

Επιπλέον η Cyprus Airways θα πετά το φετινό καλοκαίρι από Μπρατισλάβα προς Ρόδο και Κέρκυρα για τέσσερις μήνες στο πλαίσιο συμφωνιών που έχει υπογράψει με τουρ οπερέϊτορ της Σλοβακίας. Ταυτόχρονα θα πετά από Πάφο προς Αθήνα και Τελ Αβίβ.

Από Αθήνα θα πραγματοποιεί πτήσεις προς Λάρνακα και Πάφο ενώ από τον Ιούνιο θα «δοκιμάσει» το δρομολόγιο Αθήνα-Τελ Αβίβ με, κατ’ αρχήν, 1 πτήση την εβδομάδα.

Προς Αθήνα η κυπριακή εταιρεία θα πετά καθημερινά από Λάρνακα και τρεις φορές τη βδομάδα από Πάφο που θα αποτελέσει το νέο της δρομολόγιο προς την ελληνική πρωτεύουσα.

Αν η ελληνική αγορά αποδείχθηκε ο κυριότερος αιμοδότης της Cyprus Airways, η κυπριακή αγορά αναδείχθηκε σε μια από τις κύριες του αεροδρομίου της Αθήνας.

Είναι χαρακτηριστικό πως το 2019 η Κύπρος αναδείχθηκε έκτη σημαντικότερη αγορά του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) καταγράφοντας αύξηση 6% των ξένων επιβατών που διακινήθηκαν στη γραμμή Λάρνακα-Αθήνα-Λάρνακα.

Η κυπριακή αγορά χαρακτηρίζεται «ανθεκτική και υγιής» από τα στελέχη του ΔΑΑ καθώς η συνολική επιβατική κίνηση το 2019 μειώθηκε 2%, αν και οι διαθέσιμες θέσεις ελαττώθηκαν 10%. Ένδειξη της ισχυρής ζήτησης που υπάρχει στις γραμμές Ελλάδας-Κύπρου.

Τα στελέχη του ΔΑΑ χαρακτηρίζουν ισορροπημένη την κυπριακή αγορά καθώς το 23% των επιβατών ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους, το 39% για διακοπές και το 32% για να επισκεφθεί συγγενείς και φίλους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v