Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στη φορολογία... σκόνταψε η ελληνική συνδρομητική TV

Σε επίπεδα... βενζίνης η φορολογία στις τηλεπικοινωνίες, με βαρύ τίμημα για την ανάπτυξη της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης. Για «αθέμιτο ανταγωνισμό» από τους διεθνείς ομίλους μιλούν οι διοικήσεις των ελληνικών εταιρειών.

Στη φορολογία... σκόνταψε η ελληνική συνδρομητική TV

Την ίδια στιγμή που μπαίνουν στην ελληνική αγορά ολοένα και περισσότεροι διεθνείς όμιλοι στον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης, με τελευταία είσοδο την Apple TV+ και αναμενόμενη είσοδο από την Disney+ μέσα στους επόμενους μήνες, η φορολογία συμπιέζει τους εγχώριους «παίκτες».

Οι συνδρομητές των επιχειρήσεων τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης με έδρα την Ελλάδα επιβαρύνονται με φόρο 10%, που επεβλήθη από τον Ιούλιο του 2016. Ο ίδιος φόρος επιβαρύνεται με ΦΠΑ 24%, πρόκειται δηλαδή για φόρο στον φόρο.

Αντίθετα, δεν καταβάλλουν τον ίδιο φόρο οι συνδρομητές διεθνών πλατφορμών συνδρομητικής τηλεόρασης, όπως η Netflix και η Apple TV+, με τις διοικήσεις των ελληνικών εταιρειών να μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό. Το ερώτημα είναι, βέβαια, με ποιον τρόπο μπορεί η πολιτεία να αντιμετωπίσει τους ισχυρούς διεθνείς ομίλους που προωθούν υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω του Διαδικτύου, με βάση και τα Δίκτυα Νέας Γενιάς που αναπτύσσουν οι εγχώριοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι.

Οπως υποστηρίζουν οι διοικήσεις των τελευταίων, εξαιτίας της φορολόγησης, στην ουσία «πάγωσε» η ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς συνδρομητικής TV. Ο εκτιμώμενος κύκλος εργασιών των ελληνικών εταιρειών συνδρομητικής τηλεόρασης έχει μειωθεί από 265 εκατ. ευρώ το 2016, σε 245 εκατ. ευρώ το 2019. Ετσι, σήμερα τα εκτιμώμενα ετήσια έσοδα του ελληνικού δημοσίου από τον φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης ανέρχονται περίπου στο ύψος των 25 εκατ. ευρώ.

Αν στο «τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης» προστεθεί το «τέλος κινητής τηλεφωνίας» και το «τέλος σταθερής τηλεφωνίας», τότε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% του ποσού ενός μηνιαίου λογαριασμού τηλεπικοινωνιών αντιστοιχεί σε φόρους και επιβαρύνσεις! Οι διοικήσεις των εταιρειών επαναλαμβάνουν πως για κάθε 100 ευρώ που εισπράττουν, αποδίδουν σε φόρους και τέλη περίπου τα 40 ευρώ!

Η υπερφορολόγηση του κλάδου της συνδρομητικής τηλεόρασης και οι συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που διαμορφώνονται σε σχέση με πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του Pay TV έχουν συμβάλει σημαντικά στην επιβράδυνση της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχουν ανοδικές τάσεις. Μέχρι το 2016, η ελληνική αγορά κινούνταν με ανοδικό ρυθμό που έφτανε το 20% ετησίως.

Οσοι μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό από τις διεθνείς «πλατφόρμες» Pay TV, προσθέτουν πως «ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αποδίδουν στην Πολιτεία ετήσιο αντάλλαγμα έως και 3% επί των εσόδων τους για την άδεια δορυφορικής εκπομπής, ενώ «καταβάλλουν όλους τους προβλεπόμενους φόρους επί των διαφημίσεων που προβάλλουν».

Επίσης, «αποδίδουν ποσοστιαίες εισφορές της τάξεως αθροιστικά του 2% επί του τζίρου τους υπέρ των Κέντρων Αποκατάστασης και Εκπαίδευσης Τυφλών, υπέρ ελληνικών κινηματογραφικών παραγωγών και καταβάλλουν πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα υπέρ των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων».

Επιπλέον, «πριν από λίγους μήνες, επεβλήθη μια νέα επιβάρυνση υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, του ασφαλιστικού φορέα των δημοσιογράφων, ύψους 2% επί των συνολικών εσόδων της συνδρομητικής τηλεόρασης (και όχι μόνο επί των διαφημιστικών τους εσόδων)». Οι διοικήσεις είχαν αντιταχθεί στο μέτρο, υποστηρίζοντας πως «οι δημοσιογράφοι και το προσωπικό που ασφαλίζεται στον ΕΔΟΕΑΠ δεν υπερβαίνει το 3% του ανθρώπινου δυναμικού τους».

Πρόκειται για εισφορές, που σύμφωνα με τις διοικήσεις των ελληνικών εταιρειών «δημιουργούν επαχθέστατες συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού υπέρ των επιχειρήσεων συνδρομητικής τηλεόρασης που δεν δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, καθώς σε αυτές δεν επιβάλλονται οι προαναφερόμενοι φόροι και εισφορές, γεγονός που τους δίνει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Γι’ αυτό θεωρούν πως «η μείωση της φορολογίας στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης αλλά και η ενίσχυση του ανταγωνισμού θα πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την ελληνική πολιτεία, σε μια περίοδο που σχεδιάζεται η ανάπτυξη των δικτύων πέμπτης γενιάς (5G).

1. Το ετήσιο αντάλλαγμα για την άδεια δορυφορικής συνδρομητικής εκπομπής ξεκινά με 0,5% για τα πρώτα 2 χρόνια από την έναρξη ισχύος της άδειας και αυξάνεται κατά ποσοστό 0,5% ανά διετία ισχύος της άδειας με ανώτατο ποσοστό το 3%
2. Έσοδα από Συνδρομές και διαφημιστικά έσοδα

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v