Για μια ακόμη χρονιά φαίνεται να μην επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις των παραγόντων της ασφαλιστικής αγοράς, οι οποίοι μιλούσαν για σημαντική αύξηση στα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου, μετά από μια πολυετή πτώση που είχε προηγηθεί κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης (υπολογίζεται σωρευτικά γύρω στο 40%).
Χαρακτηριστικό είναι ότι στις αρχές του 2019, στελέχη της αγοράς θεωρούσαν αναγκαία μια άνοδο των τιμολογίων κατά περίπου 10%, όταν παράλληλα προέβλεπαν για πέρυσι αύξηση της τάξεως του 3% έως 5%.
Τελικά διαψεύσθηκαν, καθώς κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2019 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) η παραγωγή αστικής ευθύνης οχημάτων υποχώρησε κατά 2,7%, παρά το ότι ο αριθμός των ασφαλισμένων αυτοκινήτων ακολούθησε ανοδική πορεία (από 6.150.879 στις 31/12/2018 στα 6.386.233 στις 31/8/2019, ή +3,8%).
Κατά τους τελευταίους μήνες του 2019, υπήρξαν και πάλι προβλέψεις από στελέχη της αγοράς πως τα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου θα ακολουθούσαν ανοδική πορεία, η οποία θα γινόταν εμφανής μέσα στο 2020. Οι προβλέψεις αυτές βασίστηκαν πάνω σε κινήσεις συγκεκριμένων εταιρειών, οι οποίες είχαν αρχίσει να ανεβάζουν τα τιμολόγιά τους, τουλάχιστον σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών (κινήσεις παραμετρικού χαρακτήρα).
Επίσης, ένας ακόμη λόγος για τον οποίο τα στελέχη αυτά προέβλεπαν αύξηση τιμολογίων ήταν η εμφανής πλέον άνοδος της κυκλοφοριακής κίνησης των οχημάτων κατά το δεύτερο μισό του 2019, εκτίμηση που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών σχετικά με την εγχώρια ζήτηση των σχετικών καυσίμων.
Με δεδομένο ότι η αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης επηρεάζει τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και τις σχετικές αποζημιώσεις που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, μια αύξηση των τιμολογίων θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια αναμενόμενη κίνηση.
Παρ' όλα αυτά, οι μέχρι τώρα εξελίξεις δεν φαίνεται να κινούνται προς την προαναφερόμενη κατεύθυνση.
Ειδικότερα, χαρακτηριστικά είναι τα όσα δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της αγοράς: «Στον κλάδο αυτοκινήτου παρατηρούμε πορεία τριών ταχυτήτων. Κάποιες εταιρείες άρχισαν από πέρυσι να ανεβάζουν σε κάποιο βαθμό τα τιμολόγιά τους. Ωστόσο, οι περισσότεροι ανταγωνιστές τους δεν έχουν ακολουθήσει μέχρι σήμερα, διατηρώντας τις περυσινές τιμές, ενώ ορισμένοι άλλοι επέλεξαν να δράσουν επιθετικά, με νέες αξιοσημείωτες μειώσεις. Στους τελευταίους, συγκαταλέγονται εταιρείες όλων των μεγεθών».
Στο ερώτημα για τους λόγους που οδηγούν ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες να μειώνουν περαιτέρω τα τιμολόγιά τους, το ίδιο στέλεχος απαντά:
«Αντιλαμβάνομαι ότι κάθε εταιρεία δρα με βάση τα δικά της κριτήρια. Άλλες για παράδειγμα έχουν θέσει ως στρατηγικό στόχο τη διεύρυνση του μεριδίου τους στον συγκεκριμένο κλάδο και αποφασίζουν ίσως να θυσιάσουν γι' αυτό ένα τμήμα των αποθεματικών τους, που πλεονάζουν. Κάποιες άλλες ακούγεται ότι επιδιώκουν να αυξήσουν τα νούμερά τους προκειμένου να μπορέσουν να προσελκύσουν ευκολότερα και έναντι υψηλότερου τιμήματος, είτε αγοραστή είτε στρατηγικό επενδυτή. Θεωρούν λοιπόν σημαντικό παράγοντα σε μια αποτίμηση που θα μπορούσε να προκύψει είτε φέτος είτε μέσα στην επόμενη διετία-τριετία, την κατοχή ενός σημαντικού μεριδίου σε έναν καυτό ασφαλιστικό κλάδο».