Μετά το κείμενο της Παρασκευής στο Euro2day.gr με τίτλο «Υπόθεση Praxia: Πού πήγαν τα λεφτά;» η τράπεζα εδέησε να σπάσει την ηχηρή… σιωπή της. Ωστόσο, η ανακοίνωση που εξέδωσε θα ήταν κωμική, αν δεν υπήρχαν στη μέση οι εργαζόμενοι, που θα μείνουν χωρίς δουλειά μέσα στις γιορτές, γεγονός που καθιστά την όλη κατάσταση μάλλον τραγική, τουλάχιστον για εκείνους.
Στη μακροσκελή ανακοίνωσή της, η τράπεζα δεν αναφέρει ούτε ένα (1) αριθμητικό στοιχείο σχετιζόμενο με τη λειτουργία της. Ούτε για τις καταθέσεις, ούτε για τις χορηγήσεις που έχει κάνει, ούτε για τα λειτουργικά της έξοδα. Τίποτε. Κουβέντα!
Κι από την άλλη, υποστηρίζει με πάθος ότι είναι όντως μια «ψηφιακή τράπεζα», παρότι όποιος επισκεφθεί το site της ακόμη και σήμερα, θα δει ότι όχι απλώς δεν υπάρχει πρόσβαση για e-banking αλλά ότι οι μεν επιχειρηματικοί πελάτες καλούνται να στείλουν email για… συνάντηση, ενώ οι ιδιώτες πελάτες, να… «κρατήσουν επαφή» δίνοντας το email τους!
Περαιτέρω κάνει μια εντυπωσιακή αναφορά στους διεθνείς προμηθευτές των συστημάτων της, ξεκινώντας από την Temenos, κάτι που ουδείς αμφισβητεί, δεδομένου ότι φέρεται να έχει δαπανήσει περί τα 30 εκατ. ευρώ σε τέτοιου είδους συστήματα, πλην όμως χωρίς απτές αποδείξεις ότι εντέλει είναι πλήρως ενσωματωμένα και λειτουργούν.
Αίσθηση επίσης προκαλεί η αναφορά της σε δραστηριοποίηση «σε ένα κύκλο "Friends & Family πελατών"». Δεν γνωρίζουμε αν ίσως πρόκειται για… φίλους και γνωστούς στελεχών της ή την ευρύτερη οικογένειά τους, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι δεν υπάρχει κάποια σχετική αναφορά στο site της τράπεζας (που είναι και ψηφιακή βεβαίως), αλλά και ότι βάζοντας στο google «Friends & family Praxia Bank», δεν βρήκαμε κανένα αποτέλεσμα, πλην των αναπαραγωγών της… προχθεσινής ανακοίνωσης!
Τα «ελαφρά» όμως τελειώνουν κάπου εδώ, καθώς στο τέλος γίνεται και η αναφορά στην… ταμπακιέρα:
«Στην παρούσα φάση, η AMC αξιολογεί τις επιλογές της και θεωρεί απαραίτητο να προβεί σε συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της Praxia bank. Από τις 19 Δεκεμβρίου 2019, η Praxia bank θα λειτουργεί με μία λιτή δομή, η οποία προϋποθέτει τη λύση των συμβάσεων εργασίας. Έχοντας τους ανθρώπους στο επίκεντρο, η Διοίκηση της Praxia bank εξασφάλισε συμφωνία με τον μέτοχο, ώστε η μεταβολή αυτή να γίνει με τους καλύτερους δυνατούς όρους για όλους τους εργαζομένους που από την αρχή στήριξαν και συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία της πρώτης ψηφιακής τράπεζας στην Ελλάδα».
Δεν ξέρουμε αν το 90% των εργαζόμενων που απασχολούνταν στην τράπεζα και φέρονται πλέον υπό απόλυση (σχετικό θέμα του Euro2day.gr για την αύξηση κατά 20 εκατ. ευρώ που θα απαιτήσει η κάλυψη των γενικών υποχρεώσεων της τράπεζας εδώ) θα ευχαριστήσει την κ. Νατάσσα Σακελαρίου ως διοίκηση και τον κ. Bob Diamond, ως μεγαλομέτοχο, για την... καλοσύνη τους, αλλά καλές γιορτές σίγουρα δεν θα κάνουν.
Αν όμως κρίνουμε από τις παχυλές αποζημιώσεις που έλαβαν στο πρόσφατο παρελθόν κάποιοι υψηλόβαθμοι αποχωρήσαντες για τον… κόπο τους, αλλά κι από τις πληροφορίες ότι ανώτατα στελέχη έχουν παχυλά πακέτα αποζημιώσεων τύπου “golden parachute”, κάποιοι ετοιμάζονται να αποδείξουν ότι ακόμη και η καραμπινάτη αποτυχία μπορεί να είναι αφόρητα… επικερδής!
Πώς το λένε να δεις; «Best practices», με μια δόση από σύγχρονα «ethics».