Τις συνεχείς καθυστερήσεις στην υπογραφή συμβάσεων ή στην προώθηση των διαγωνισμών σε σειρά νέων έργων, όπως η γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, το τμήμα Ακτιο - Αμβρακία και η προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καθυστερήσεις οφείλονται μεταξύ άλλων στις παράλογα υψηλές εκπτώσεις και στις περιορισμένες δυνατότητες των κατασκευαστών! Στην αγορά κατασκευών προσπαθούν να καταλάβουν πώς έφτασαν στις Βρυξέλλες στο συμπέρασμα πως οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες δεν μπορούν να εκτελέσουν τα έργα, όταν είναι γνωστό πως οι καθυστερήσεις οφείλονται στο θέμα που έχει προκύψει με τις προσφυγές.
Στην έκθεση επισημαίνεται, επίσης, πως η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση σχεδίων κινητικότητας εντός των μεγάλων αστικών κέντρων καθώς έτσι θα ενισχυθούν οι επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα των μεταφορών. Τονίζουν πως δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος στην προσβασιμότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Το τελευταίο, όπως επισημαίνουν, ιδιωτικοποιήθηκε και έχει μεγάλες προοπτικές ώστε να αποτελέσει πύλη προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, αλλά η προσπάθεια τορπιλίζεται από την απουσία σιδηροδρομικής και οδικής σύνδεσης με την ενδοχώρα.
Στον τομέα των logistics, επισημαίνονται τα προβλήματα στους διαγωνισμούς παραχώρησης του εμπορευματικού συγκροτήματος στο Θριάσιο, που παραμένει αναξιοποίητο εδώ και δεκαετίες. Όπως αναφέρεται, όταν υλοποιηθεί η επένδυση, θα υπάρξει σημαντική ώθηση στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και στη συνολική ανταγωνιστικότητα της χώρας. Όμως, ούτε η σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου έχει ενεργοποιηθεί, μετά από παρέμβαση της Κομισιόν, ούτε ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της υπόλοιπης έκτασης του συγκροτήματος προχωράει. Η έκθεση έχει και μια δυσάρεστη είδηση: πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τη διαδικασία ανάκτησης, περίπου 180 εκατ. ευρώ, κοινοτικών κονδυλίων, με τα οποία είχε χρηματοδοτήσει τα έργα στο Θριάσιο υπό την προϋπόθεση πως θα παραχωρηθεί μέχρι τον περασμένο Μάρτιο σε ιδιώτη επενδυτή. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη.
Στο στόχαστρο των κοινοτικών υπηρεσιών βρίσκεται και η κατάσταση του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρεται, μετά την κρατικοποίηση της εταιρείας το 2017, ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν περιορίστηκε στο μισό (από 550 σε 215 ημερησίως), ενώ όλα τα λεωφορεία είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, με την ποιότητα των υπηρεσιών να είναι αρνητική. Το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης προέβλεπε πως μέχρι τα τέλη του 2019 θα είχε δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία, κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Επισημαίνεται πως ο ΟΑΣΘ είχε το 2019 έσοδα 24 εκατ. ευρώ ενώ μόνο οι δαπάνες μισθοδοσίας είναι 66 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται, πάντως, η πρόθεση της σημερινής κυβέρνησης για εκπόνηση σχεδίου αναδιάρθρωσης.