«Προθερμαίνεται» το λιανεμπόριο για την Black Friday

Ξεκίνησαν οι καμπάνιες αλυσίδων για τις προσφορές της 29ης Νοεμβρίου. Αυξημένη αναμένεται η συμμετοχή επιχειρήσεων. Δεδομένη η επέκταση των προσφορών πέραν της Παρασκευής. Στον «χορό» και τα σούπερ μάρκετ.

«Προθερμαίνεται» το λιανεμπόριο για την Black Friday

Η ανάγκη των καταναλωτών, η «εκπαίδευσή» τους στην αναζήτηση των ευκαιριών, αλλά και η αυξημένη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου -και άρα της αναζήτησης τιμών και προϊόντων- έχει πλέον επιβάλει το καθεστώς των προσφορών στην ελληνική αγορά, με αποκορύφωμα την Black Friday.

Αν και πολλοί προέβλεπαν ότι ο θεσμός των «ακραίων» προσφορών θα «ξεφουσκώσει», ήδη οι έμποροι προθερμαίνονται για την παρουσίαση της πρότασής τους την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, πριν ακόμη ολοκληρωθεί το δεκαπενθήμερο των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεων.

Σύμφωνα δε με εκτιμήσεις, η Black Friday θα λάβει και φέτος διαστάσεις και θα επεκταθεί τόσο χρονικά (πιθανότατα έως και τη Δευτέρα, που κατά το εμπορικό έθιμο επέρχεται η Cyber Monday, ενώ δεν αποκλείεται να ξεκινήσουν από την Πέμπτη) όσο και προϊοντικά, καθώς πλέον κάθε κατηγορία λιανεμπορικής επιχείρησης επιδιώκει να καρπωθεί μερίδιο από το καταναλωτικό εισόδημα.

Αν και τον θεσμό της Black Friday εισήγαγε στην ελληνική αγορά η Public, ακολουθούμενη από τις μεγάλες αλυσίδες τεχνολογίας και ηλεκτρικών (Πλαίσιο, Κωτσοβολος), την πρακτική υιοθέτησε πλήθος τόσο οργανωμένων όσο και μεμονωμένων επιχειρήσεων.

Ακολουθώντας μάλιστα τη μέθοδο της Amazon, η ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, Skroutz.gr έχει ήδη δημιουργήσει ειδική σελίδα παρακολούθησης της πτώσης τιμών που προσφέρουν τα συνεργαζόμενα καταστήματα, οι οποίες αναμένεται να κορυφωθούν όσο πλησιάζει η 29η Νοεμβρίου.

Οι μεγάλες αλυσίδες έχουν ήδη ειδικές ειδοποιήσεις (Πλαίσιο, Praktiker κ.ά.) στα online καταστήματά τους, όπου οι καταναλωτές καλούνται να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν, ώστε να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες ή ώρες πριν για τις σχετικές προσφορές. Η συγκεκριμένη τακτική αφενός εξυπηρετεί την άγρα πελατών, αλλά και προετοιμάζει το σύστημα κάθε επιχείρησης, έτσι ώστε να αντεπεξέλθει στον εφοδιασμό καταστημάτων αλλά και του συστήματος παραδόσεων.

Το μερίδιό τους στην Black Friday θα διεκδικήσουν φέτος και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η Σκλαβενίτης (με προσφορές σε είδη οικιακής χρήσης και έπιπλα) και η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσω του συστήματος συλλογής πόντων, που θα προσφέρει στους καταναλωτές που θα επιλέξουν συγκεκριμένους συνδυασμούς προϊόντων.

Παράλληλα, τα online καταστήματα φιρμών ένδυσης αλλά και τα φυσικά δίκτυα (Zara, H&M) όπως και τα καταστήματα καλλυντικών θα προσφέρουν νέες εκπτώσεις στο πλαίσιο της Black Friday.

Τέλος, ο διεθνής ανταγωνισμός -που έχει προφανώς προετοιμαστεί για τη Μαύρη Παρασκευή- αναμένεται να «κλέψει» μερίδιο της εγχώριας ζήτησης.

Οι προσδοκίες

Αν και δεν υπάρχουν συνολικά στατιστικά στοιχεία για την επίδοση της αγοράς κατά την Black Friday, εντούτοις οι ενδείξεις υπογραμμίζουν πως ο θεσμός λειτουργεί. Είναι ενδεικτικό -σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου- ότι ποσοστό 10% των συμμετεχόντων δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην Black Friday.

Επιπλέον, και σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Κωτσόβολος Γιάννη Βασιλάκο, τα βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2018 αποδίδονται εν μέρει και στις αυξημένες πωλήσεις κατά 20% κατά την Black Friday.

Πάντως σύμφωνα με στοιχεία του Skroutz.gr για το 2018, συνολικά από όλα τα προϊόντα που αγοράστηκαν την Black Friday στο Skroutz, μόνο το 15% είχε ουσιαστικά σημαντική έκπτωση σε σχέση με προηγούμενες περιόδους και περίπου 1,5% παρουσίασε αύξηση στην τιμή. Το υπόλοιπο 83,5% των προϊόντων αγοράστηκαν σε παρόμοια τιμή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v