Εναν σημαντικό σκόπελο πέρασε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) στο μετρό της Αθήνας καθώς, κατά πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε τρεις προσφυγές που είχαν κατατεθεί.
Η εξέλιξη του διαγωνισμού, προϋπολογισμού περί το 1,8 δισ. ευρώ, συνδέεται στενά με το τι θα πράξουν οι δύο κοινοπραξίες που έχουν μείνει στο παιχνίδι, υπό τις ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Στην περίπτωση που υπάρξουν νέες προσφυγές, τότε θα δούμε νέες καθυστερήσεις. Σε διαφορετική περίπτωση η διοίκηση της Αττικό Μετρό μπορεί να προχωρήσει στην επόμενη φάση με την αξιολόγηση των δύο προσφορών ώστε να επιλεγεί και ανάδοχος σε ένα έργο που σχεδιάζεται για περισσότερο από μία δεκαετία.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.