Σε θέσεις «stand by» παραμένουν οι ξενοδόχοι και οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις κάθε είδους που συνεργάζονταν με τον χρεοκοπημένο ταξιδιωτικό κολοσσό Thomas Cook Group. Η αγορά αναμένει άμεσα εξελίξεις, καθώς εντείνεται η κινητικότητα στο μέτωπο επανασύστασης -υπό κάποια μορφή- του γερμανικού βραχίονα (Thomas Cook Touristik GmbH) του ομίλου.
Κορυφαίοι παράγοντες της ελληνικής αγοράς ερμηνεύουν ως «εύγλωττη» την πλήρη απουσία του ονόματος «Neckermann» από κάθε αναφορά στις εξελίξεις στον χρεοκοπημένο όμιλο. Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, η φάση στην οποία έχουν εισέλθει οι εξελίξεις στην προσπάθεια δημιουργίας διάδοχου σχήματος απαιτεί λεπτούς χειρισμούς. Πάνω απ’ όλα, δεν θα πρέπει να συνδεθεί με οποιονδήποτε τρόπο το νέο σχήμα με τον χρεοκοπημένο Thomas Cook. Θα πρέπει, όπως υποστηρίζουν, να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρχει νομική σύνδεση του νέου «οχήματος» με το παλιό, ώστε να αποκλειστεί ο κίνδυνος να στραφούν εναντίον του οι πιστωτές του TC ζητώντας αποζημιώσεις.
Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, «ζωτικές» δραστηριότητες του γερμανικού βραχίονα θα γίνει προσπάθεια να επαναλειτουργήσουν από άλλες εταιρείες και στη συνέχεια να συγκροτήσουν ένα νέο όμιλο, με έδρα τη Γερμανία, ο οποίος θα δραστηριοποιείται σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Τότε, εξηγούν, οι ίδιες πηγές αναμένεται να έρθει στο προσκήνιο το όνομα Neckermann, που θεωρείται ως το επικρατέστερο brand για να αποτελέσει την επώνυμη «ομπρέλα» του νέου σχήματος.
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, οι εξελίξεις που καταγράφονται τις τελευταίες ώρες στη γερμανική αγορά μάλλον συνηγορούν υπέρ ενός τέτοιου σεναρίου. Η πρώτη εξέλιξη αφορά τον αεροπορικό κλάδο που θα μπορούσε να ελέγχει το νέο σχήμα -απαραίτητο «εργαλείο» ενός ισχυρού ταξιδιωτικού ομίλου. Στην κατεύθυνση αυτή η αεροπορική εταιρεία Condor αναμένει με… αναμμένους κινητήρες, καθώς εξασφάλισε το πράσινο φως της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Κομισιόν για τη χρηματοδοτική γραμμή στήριξης ύψους 380 εκατ. ευρώ, που εξασφάλισε από την κυβέρνηση του ομόσπονδου γερμανικού κρατιδίου της Έσσης.
Η δεύτερη εξέλιξη αφορά την προσπάθεια επαναλειτουργίας του δικτύου λιανικής του Thomas Cook στη Γερμανία, το οποίο αριθμούσε σχεδόν 700 σημεία πώλησης. Τη λειτουργία των καταστημάτων αναλαμβάνει η RTK, η οποία ήταν μέτοχος του Thomas Cook στη δημιουργία και διαχείριση του εν λόγω δικτύου.
Από την αγορά της Γαλλίας εκπέμπονται, την ίδια στιγμή, μηνύματα που ενισχύουν περαιτέρω το σενάριο που προαναφέρθηκε. Το θέμα αφορά τον γαλλικό τουρ οπερέιτορ Jet Tour, ο οποίος ανήκε στον γαλλικό βραχίονα του Thomas Cook. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του Euro2day.gr, η Jet Tour απέστειλε προχθές επιστολή στους ξενοδόχους με τους οποίους είχε συνάψει συμβάσεις για το 2020 να μην ακυρώσουν τα συμβόλαια και να αναμένουν εξελίξεις «για λίγο ακόμα».
Η διατήρηση του μεγαλύτερου μέρους των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων, άλλωστε, θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το όποιο εγχείρημα συγκρότησης διάδοχου σχήματος του Thomas Cook με έδρα τη Γερμανία. Εγχείρημα, πάντως, το οποίο δυσχεραίνει όσο περνούν ημέρες καθώς οι ανταγωνιστές του (TUI, Der Touristik, Alltours, FTI, Schauinsland Reisen) επιχειρούν να πείσουν τους ξενοδόχους να αλλάξουν στρατόπεδο και να ενταχθούν στα δικά τους δίκτυα.
Επί βρετανικού εδάφους, την ίδια στιγμή, η μάχη αναμένεται να δοθεί για τα slots (σ.σ. χρόνοι απογείωσης και προσγείωσης) που διαθέτει ο όμιλος στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου και αποτελούν, ίσως, το σημαντικότερο περιουσιακό του στοιχείο.
Αεροπορικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ήδη ενδιαφέρον να αποκτήσουν slot είτε κατά τη διαδικασία εκποίησης περιουσιακών στοιχείων του TC, που θα γίνει από τους εκκαθαριστές, είτε σε επόμενη φάση, εφόσον κάποια από αυτά επιστρέψουν στη «δεξαμενή» των ελεύθερων slot.
Virgin Atlantic, British Airways, Wizz Air έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους. Την ίδια στιγμή, η EasyJet φέρεται να τηρεί στάση αναμονής, στοχεύοντας να αποσπάσει τη μερίδα του λέοντος ενώ η Jet2fly φέρεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τα slot του Thomas Cook προς τις Κυκλάδες και τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου.