Το σύνθημα για το νέο διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού, όπως έχει γράψει εδώ και εβδομάδες το Euro2day.gr, έδωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, με δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha.
Από τις δηλώσεις Κ. Καραμανλή προκύπτει πως δύσκολα μπορεί να προχωρήσει ο εν εξελίξει διαγωνισμός του Ταμείου Ιδιωτικοποίησης (ΤΑΙΠΕΔ) που βασίζεται σε συγκεκριμένο μοντέλο εσόδων από διόδια και αντίστοιχο μοντέλο συντήρησης.
Οπως υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών, «η κυβέρνηση του Σαμαρά 2012-15 είχε συμφωνήσει με την τρόικα στη λειτουργία 18 σταθμών διοδίων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδόν τους διπλασίασε και μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να έχουν κατασκευαστεί σταθμοί διοδίων, αλλά παίζαμε το κρυφτούλι με τους θεσμούς και ενώ τους κατασκευάζαμε τους σταθμούς διοδίων, ενώ είχαμε υπογράψει τις ΚΥΑ, τελικά οι σταθμοί διοδίων ποτέ δεν λειτούργησαν. Και ρίξαμε το μπαλάκι 5 μέτρα πιο μπροστά στην επόμενη κυβέρνηση».
Η κυβέρνηση ενημέρωσε, πάντως, τους δανειστές κατά τις πρόσφατες συναντήσεις πως θέλει μεν να προχωρήσει στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά πως αυτό «πρέπει να γίνει με όρους διαφάνειας και όρους οι οποίοι είναι λογικοί και έχουν κάποια ορθολογικότητα. Δηλαδή δεν μπορούμε ξαφνικά έναν αυτοκινητόδρομο που έχει τα προβλήματα που έχει, που έχει να συντηρηθεί πάρα πολλά χρόνια, που δεν έχει ΣΕΑ, να πάμε και να διπλασιάσουμε ξαφνικά το κόστος των διοδίων. Θα βάλουμε τα διόδια, αλλά η αύξηση θα είναι ορθολογική. Και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μία τέτοια διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ και με την καινούργια ηγεσία της Εγνατία Οδός ΑΕ».