Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τραπεζικοί «πόντοι» και κουπόνια αλλάζουν τον χάρτη σε εμπόριο-υπηρεσίες

Ολο και σημαντικότερο ρόλο στον ανταγωνισμό πολλών κλάδων του εμπορίου και των υπηρεσιών παίζουν τα προωθητικά κίνητρα των τραπεζών. Οι «πόντοι», τα κουπόνια και οι γνωστοί επιχειρηματικοί όμιλοι.

Τραπεζικοί «πόντοι» και κουπόνια αλλάζουν τον χάρτη σε εμπόριο-υπηρεσίες

Η σχετική τραπεζική διείσδυση έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, ωστόσο εντείνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου, καθώς:

• Αυξάνει με ταχείς ρυθμούς ο αριθμός των εταιρειών που εντάσσονται στα προωθητικά προγράμματα των τραπεζών. Ήδη σήμερα, συγκαταλέγονται πολλές δεκάδες «γνωστά ονόματα» της αγοράς.

• Διευρύνεται σταδιακά η γκάμα των δραστηριοτήτων των συνεργαζόμενων εταιρειών, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των προϊόντων και των υπηρεσιών: Από γνωστότατα super markets έως και είδη τεχνολογίας, ασφαλιστικές καλύψεις, τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, πρατήρια καυσίμων, εταιρείες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, πολυκαταστήματα, αθλητικά είδη, έπιπλα, αλυσίδες εστίασης, ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα, παιχνίδια, ξενοδοχεία, είδη σπιτιού, αεροπορικά εισιτήρια και ακτοπλοϊκές μεταφορές, κινηματογράφοι, είδη αυτοκινήτου, καταστήματα οπτικών, χαλιά και μοκέτες, καλλυντικά, φαρμακεία, ιδιωτικά ΚΤΕΟ, παιδικά ενδύματα και είδη εγκυμοσύνης.

• Πολλές επιχειρήσεις συνεργάζονται με τις τράπεζες σε επιθετικές πολιτικές μάρκετινγκ που υλοποιούν, όπως μεγαλύτερες εκπτώσεις, κληρώσεις ή/και διευρυμένες περιόδους πίστωσης: α) σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους (π.χ. γιορτές, ή Σεπτέμβριος πριν το άνοιγμα των σχολείων), β) σε συγκεκριμένα προϊόντα ή τέλος, γ) σε επιμέρους καταστήματα κάθε αλυσίδας.

Οι τράπεζες με τη σειρά τους επωφελούνται από τις συγκεκριμένες κινήσεις, καθώς καθιστούν ελκυστικότερες στους πελάτες τους τόσο τις πιστωτικές τους κάρτες (είσπραξη συνδρομών και προμηθειών επί των συναλλαγών από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις), όσο και τα αποταμιευτικά τους προϊόντα (συνήθως οι προθεσμιακές καταθέσεις που προσφέρουν κουπόνια και εκπτώσεις έχουν χαμηλότερο επιτόκιο από τις υπόλοιπες).

Τέλος, οι πελάτες-αποταμιευτές των τραπεζών επωφελούνται σε μια περίοδο οριακών επιτοκίων καθώς τα εκπτωτικά κουπόνια και οι «πόντοι» των καταθέσεων είναι αφορολόγητα, ενώ αντίθετα οι τόκοι των καταθέσεων επιβαρύνονται με 15% στην πηγή και στη συνέχεια με εισφορά αλληλεγγύης.

Γνωστά «ονόματα» εταιρειών

Οι λίστες των επιχειρήσεων που συνεργάζονται με τις τράπεζες περιλαμβάνουν πολλά από τα γνωστότερα ονόματα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο και στις υπηρεσίες.

Ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε:

Στις τηλεπικοινωνίες και στα είδη τεχνολογίας, Cosmote, Wind, Vodafone, Γερμανός, Public, Πλαίσιο, Κωτσόβολος.

Στα super markets, Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, Χαλκιαδάκης.

Στα αθλητικά είδη, Intersport, PUMA, Adidas.

Στις αλυσίδες εμπορίας πετρελαιοειδών, Shell, EKO, BP, ΕΛΙΝ, Aegean Oil.

Στην ενέργεια, Ήρων και Φυσικό Αέριο.

Στα πολυκαταστήματα, Attica Stores, Hondos Center, Marks & Spencer, Notos.

Στον κλάδο της ιδιωτικής υγείας, ΥΓΕΙΑ, Ερρίκος Ντυνάν, Affidea, Νέα Διάγνωση.

Στις ασφαλιστικές εταιρείες, ΑΧΑ και Ατλαντική Ένωση.

Στις ενοικιάσεις οχημάτων, η Heartz.

Στις μεταφορές, Aegean Airlines, ΤΡΕΝΟΣΕ και Μινωικές Γραμμές.

Άλλες πολύ γνωστές εταιρείες όπως, για παράδειγμα, JUMBO, Μουστάκας, ΙΚΕΑ, Village Cinemas, ODEON, Max Stores, Sephora, Pet City και ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v