Τι κρατά στον «πάγο» τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Παρά τις σαφείς επισημάνσεις παραγόντων της αγοράς και την τάση ανάκαμψης της κυκλοφοριακής κίνησης στους ελληνικούς δρόμους, οι ασφαλιστικές εταιρείες περιορίζονται μόνο σε κινήσεις παραμετρικού χαρακτήρα. Τι γίνεται με τα ακάλυπτα οχήματα.

Τι κρατά στον «πάγο» τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Παρά τις συχνές προειδοποιήσεις παραγόντων της αγοράς ότι από φέτος θα έπρεπε να υπάρξουν σημαντικές ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα του κλάδου οχημάτων, οι ασφαλιστικές εταιρείες εξακολουθούν να είναι απρόθυμες στο να υιοθετήσουν τέτοιες πολιτικές.

Έχοντας ήδη διανύσει το μισό του έτους, στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου μιλούν για τιμολόγια που σε γενικές γραμμές βρίσκονται πολύ κοντά στα αντίστοιχα περυσινά, χωρίς να αποκλείεται μάλιστα να έχει υπάρξει και μια μεσοσταθμική μικρή περαιτέρω υποχώρηση.

Γενικότερα, οι εταιρείες δεν ακολουθούν ενιαία στάση, καθώς κάθε μία προχωρεί σε αυξομειώσεις τιμών παραμετρικού χαρακτήρα, ψαλιδίζοντας τα ασφάλιστρα σε περιφέρειες της χώρας που δεν έχουν μεγάλο μερίδιο και επιθυμούν να αναπτυχθούν, ή σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών (π.χ. ανάλογα με το επάγγελμα), στις οποίες θέλουν να διεισδύσουν. Και όλα αυτά, ανεξάρτητα από τις πολύ συνηθισμένες εκπτώσεις που παρέχονται σε οδηγούς που δεν έχουν προκαλέσει ατυχήματα, που έχουν ασφαλισμένα περισσότερα του ενός οχήματα, ή που διαθέτουν περισσότερα συμβόλαια διαφόρων κλάδων στην ίδια ασφαλιστική εταιρεία.

Επιβεβαιωτικό της απροθυμίας για αυξήσεις τιμολογίων είναι το ότι με βάση την πρόσφατη μελέτη της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η παραγωγή του κλάδου οχημάτων υποχώρησε το πρώτο τετράμηνο του 2019 κατά 3,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η εξέλιξη αυτή πιθανολογείται από παράγοντες του κλάδου πως δεν επηρεάζεται μόνο από το ύψος των τιμολογίων, αλλά και από την αύξηση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων (η ΑΑΔΕ -παρά τις αρχικές προσδοκίες, ίσως και λόγω του ουσιαστικά πολύμηνου προεκλογικού κλίματος όπως λέγεται- δεν έχει προχωρήσει φέτος σε ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό ακάλυπτων οδηγών).

Το ανησυχητικό για τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι ότι η κυκλοφοριακή κίνηση στους ελληνικούς δρόμους φαίνεται να ανακάμπτει, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και τις ζημίες που καλούνται να αποζημιώσουν. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, η εγχώρια ζήτηση για καύσιμα κίνησης υποχώρησε κατά περίπου 4% το πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς, αλλά από τότε τα πράγματα δείχνουν να διαφοροποιούνται.

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών ΕΛΙΝΟΙΛ Γιάννης Αληγιζάκης: «Μετά από μια πρωτόγνωρη πτώση κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, το πρώτο τετράμηνο του 2019 ξεκίνησε για τα καύσιμα κίνησης με μια νέα υποχώρηση, της τάξεως του 4% σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου τα πράγματα άρχισαν να βελτιώνονται και ο Ιούλιος ξεκίνησε σαφώς αυξητικά. Να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στη συνέχεια».

Και συνέχισε ο κ. Αληγιζάκης: «Θέλω να πιστεύω ότι από το δεύτερο εξάμηνο θα βελτιωθεί η ψυχολογία στην οικονομία και κάτι τέτοιο θα μπορούσε π.χ. να γίνει μέσα από μια εξέλιξη στην υπόθεση του Ελληνικού (αν γίνει κάτι τέτοιο, θα επηρεαστεί προφανώς θετικά και η ζήτηση για καύσιμα κίνησης). Πέραν αυτού, η δρομολογούμενη ψήφιση μέτρων για την αποκλιμάκωση της φορολογίας (έχει εξαγγελθεί η μείωση του ΦΠΑ) σίγουρα θα βοηθήσει. Εμείς από την πλευρά μας στην ΕΛΙΝΟΙΛ έχουμε κάνει ήδη σωστές κινήσεις, προκειμένου να εκμεταλλευθούμε μια βελτίωση του κλίματος στην αγορά μέσα στο δεύτερο εξάμηνο».

Ένα άλλο αξιοσημείωτο γεγονός στην ασφαλιστική αγορά του αυτοκινήτου είναι η μεγαλύτερη πίεση που φαίνεται να ασκείται σε εγχώριους brokers, προκειμένου να είναι περισσότερο «προσεκτικοί» για την ποιότητα και την αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών του εξωτερικού με τις οποίες συνεργάζονται, ιδίως όταν αυτές λειτουργούν στη χώρα μας με τη μορφή των ΕΠΥ (εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v