Σε αυξημένη ετοιμότητα βρίσκεται ήδη το τεχνικό προσωπικό του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών που πυροδοτεί τόσο τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας όσο και τους κινδύνους πυρκαγιών.
Την παραπάνω επισήμανση κάνουν στελέχη της διοίκησης του ΔΕΔΔΗΕ μιλώντας στο Euro2day.gr, υποστηρίζοντας παράλληλα πως «οι βλάβες που σημειώθηκαν τις προηγούμενες μέρες και ιδίως μέσα στο περασμένο Σαββατοκύριακο δεν ήταν αυξημένες σε σχέση με άλλες χρονιές σε αντίστοιχες περιόδους».
Τα ίδια στελέχη επίσης αναγνωρίζουν τα προβλήματα σε ελλείψεις εργαζομένων, λέγοντας πως μόνο πέρυσι έχουν αποχωρήσει από την εταιρεία 700 άτομα, χωρίς αυτά να αντικατασταθούν. Πάντως, παρά τα προβλήματα στελέχωσης, οι αρμόδιες διευθύνσεις του Διαχειριστή έχουν προγραμματίσει διπλές βάρδιες προσωπικού ιδίως τις μέρες κατά τις οποίες υπάρχει αυξημένος κίνδυνος πυρκαγιάς. Ανάλογες προσαρμογές γίνονται και στην τεχνική λειτουργία του δικτύου της μέσης και της χαμηλής τάσης ηλεκτροδότησης.
Σε ερώτηση για το αν η συντήρηση του δικτύου διανομής έχει επηρεαστεί από τις περικοπές δαπανών του ομίλου της ΔEH, εξαιτίας των προβλημάτων ρευστότητας, η απάντηση που δίνουν οι ίδιες πηγές στο Euro2day.gr είναι πως «οι επενδύσεις του ΔΕΔΔΗΕ τα τελευταία χρόνια διατηρούνται στα επίπεδα των 150-160 εκατ. ευρώ». Αν και βέβαια, από το 2013 έως το 2018, οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις δείχνουν μία μείωση της τάξης του 39% στις επενδύσεις του δικτύου διανομής.
Επιπλέον, από τα ίδια στοιχεία προκύπτει και αύξηση του χρόνου εξυπηρέτησης των πελατών του Διαχειριστή (αιτήματα συνδέσεων κ.λπ.). Για παράδειγμα το 2018 ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης (μελετών - κατασκευών) για απλές νέες συνδέσεις αυξήθηκε κατά 140% σε σχέση με το 2013. Τότε απαιτούνταν 14 μέρες και πέρυσι χρειάζονταν 34 ημέρες. Για συνδέσεις που απαιτούν δίκτυο, ο χρόνος έχει εκτιναχθεί στις 72 ημέρες από 30 μέρες και για εργασίες παραλλαγών, το αντίστοιχο διάστημα εξυπηρέτησης ανέβηκε στις 56 από 35 μέρες το 2013.
Αξίζει να προστεθεί στα προαναφερόμενα και η επισήμανση των συνδικαλιστών του ΔΕΔΔΗΕ (ΕΤΕ ΔΕH) για ελλείψεις υλικών και φυσικά και προσωπικού, που έχουν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης.