Για τον Σεπτέμβριο πήγε, όπως ήταν αναμενόμενο καθώς είχε παραχωρηθεί ελάχιστο περιθώριο στους ενδιαφερόμενους ομίλους, η ημερομηνία υποβολής προσφορών στον μεγάλο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 461 εκατ. ευρώ, του υπουργείου Υποδομών για την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ. Αρχικά είχε οριστεί ως ημερομηνία κατάθεσης προσφορών η 1η Ιουλίου.
Με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, η καταληκτική ημερομηνία «υποβολής προσφορών του διαγωνισμού για την επιλογή Αναδόχου για την προμήθεια λεωφορείων, των παρελκομένων τους καθώς και τη συντήρηση - επισκευή αυτών, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισθείσας δαπάνης 461.094.000,00 ευρώ» μετατίθεται για τις 17 Σεπτεμβρίου.
Αντικείμενο του διαγωνισμού «είναι η προμήθεια Αστικών Λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η προμήθεια παρελκομένων (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) αυτών και η συντήρηση - επισκευή των αστικών λεωφορείων και των παρελκομένων τους» για χρονική περίοδο 15 ετών. Με την ανάθεση της συντήρησης στους ιδιώτες που θα προμηθεύσουν τα λεωφορεία αντιμετωπίζεται και το γνωστό πρόβλημα με τις τεχνικές υπηρεσίες των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών, το οποίο έχει επισημάνει πολλές φορές ο κ. Σπίρτζης.
Ο διαγωνισμός αφορά την «προμήθεια 100 πετρελαιοκίνητων αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18 μέτρων (m), κατηγορίας EURO VI, 200 απλών αστικών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330, 190 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12 m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320». Ο μειοδότης θα προχωρήσει, επίσης στην «προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι 190 σταθερών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία».
Επιπλέον θα αναλάβει την «εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων "ως κατασκευάσθη" (as built)» και την «προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, τη λειτουργία, τη συντήρηση, τη γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών, καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος».
Το σχήμα που θα προμηθεύσει τα λεωφορεία θα αναλάβει, με βάση την ίδια σύμβαση, και «τη συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου».