Μέτρα ώστε να επιταχυνθεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους ζητούν οι δανειστές, όπως επισημαίνεται στη σημερινή, τρίτη, έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας. Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκονται οι ιδιωτικοποιήσεις των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), η πώληση του 30% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καθώς και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Για το θέμα των νέων διοικήσεων στις ΔΕΚΟ που ελέγχει το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) επαναλαμβάνεται, για άλλη μια φορά, πως απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, ώστε να αυξηθούν οι απολαβές των συγκεκριμένων στελεχών. Στην έκθεση επισημαίνεται, επίσης, πως ήδη καταγράφονται νομοθετικές παρεμβάσεις ή άλλες πρωτοβουλίες που ανατρέπουν τον σχεδιασμό του υπερταμείου, όπως συμβαίνει με την περίπτωση των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, καταγράφεται καθυστέρηση στον σχεδιασμό του Ταμείου Ιδιωτικοποίησης (ΤΑΙΠΕΔ) για την αξιοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων, σύμφωνα με το Asset Development Plan (ADP), καθώς η όποια πρόοδος σε ορισμένους διαγωνισμούς συνοδεύεται από προβλήματα σε κάποιους άλλους. Για τη μαρίνα Αλίμου αναφέρεται πως ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε αλλά η συμφωνία με τον επενδυτή (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) δεν αναμένεται πριν από τα τέλη του έτους. Για τα EΛΠE, επισημαίνεται πως το ΤΑΙΠΕΔ διερευνά όλες τις λύσεις, μετά την αποτυχία του πρώτου διαγωνισμού.
Για τη ΔΑΑ (διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»), τονίζεται πως η διαδικασία έχει μπλοκαριστεί λόγω διαφωνιών μεταξύ του καναδικού ομίλου PSP που ελέγχει το 40% και του ελληνικού δημοσίου. Η διαφωνία εστιάζεται στα δικαιώματα του κάθε μετόχου μετά την πώληση του 30% που ελέγχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ. Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε, πάντως, να βρει γρήγορα λύση, ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός μέχρι τα τέλη Ιουνίου, πράγμα αδύνατο μετά την προκήρυξη των εκλογών. Για μετά τις εκλογές πάει και ο διαγωνισμός πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Οσο για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, εμφανίζεται ως ο διαγωνισμός με τις περισσότερες εκκρεμότητες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η εκκίνηση των εργασιών κατασκευής των σταθμών διοδίων, η αδειοδότηση των σηράγγων από την αρμόδια αρχή, ο έλεγχος των γεφυρών ώστε να εξακριβωθούν τα έργα βαριάς συντήρησης που απαιτούνται. Τονίζεται, μάλιστα, πως τον περασμένο Μάρτιο, ορισμένες γέφυρες της Εγνατίας Οδού επισημάνθηκαν ως «πιθανά επικίνδυνες»! Εκκρεμεί, επίσης, η έγκριση της τιμολογιακής πολιτικής διοδίων από την Κομισιόν, καθώς και θέματα που συνδέονται με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).
Για τα περιφερειακά λιμάνια επισημαίνεται πως υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά καθυστερεί η κοινή υπουργική απόφαση που θα προβλέπει τις δραστηριότητες που θα παραχωρηθούν στα δύο πρώτα λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα) καθώς και τα τέλη που θα πληρώνουν οι ιδιώτες διαχειριστές στους τοπικούς οργανισμούς λιμένων.
Για τα ακίνητα που ελέγχει η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), στην έκθεση επισημαίνεται πως η αναδιοργάνωση της εταιρείας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για αξιοποίησή τους σε μεσοπρόθεσμη βάση. Η αποδοτικότητα του μηχανισμού της ΕΤΑΔ αναμένεται να δοκιμαστεί τους επόμενους μήνες μέσω των πρώτων διαγωνισμών πώλησης ή παραχώρησης ακινήτων. Για τα ΕΛΤΑ, αναφέρεται πως το πρόγραμμα εξυγίανσης που έχει εκπονήσει η νέα διοίκηση είναι ακόμα υπό επεξεργασία. Για τον οργανισμό του Ολυμπιακού Σταδίου (ΟΑΚΑ), οι συντάκτες της έκθεσης παραδέχονται πως η μεταφορά στο υπερταμείο αποδείχθηκε περισσότερο πολύπλοκη σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο η διαδικασία για να εντοπιστούν τα έργα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων, ώστε να μεταφερθούν στο υπερταμείο σε καλύτερη κατάσταση. Οσο για το Ελληνικό, επαναλαμβάνονται τα γνωστά ευχολόγια.