Η αναβάθμιση και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό της κυβέρνησης, υποστήριξε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού δρομολογίου Αθήνας - Θεσσαλονίκης, σε πλήρως ηλεκτροκινούμενη γραμμή με τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ηδη δρομολογείται η κατασκευή δύο νέων σταθμών, με τον πρώτο, στο Κρυονέρι, να εξυπηρετεί τη γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα και τον δεύτερο, στον Γέρακα, τη γραμμή προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Στο Κρυονέρι έχει ήδη ολοκληρωθεί η μελέτη για το νέο σταθμό και αναμένεται η δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό περί το 1.000.000 ευρώ και χρόνο ολοκλήρωσης εντός ενός έτους από την έναρξη των εργασιών. Στον Γέρακα, είχε προβλεφθεί η κατασκευή του σταθμού από το 2004, χωρίς να προχωρήσει το έργο. Η κατασκευή του σταθμού χαρακτηρίζεται εύκολη, γιατί μπορούν να μετατοπιστούν οι γραμμές χωρίς διακοπή της λειτουργίας του δρομολογίου. Σημειώνεται πως χαρακτηριστικό της εγκατάλειψης του προαστιακού σιδηροδρόμου είναι το γεγονός πως ο ΟΣΕ τον παρέλαβε επισήμως το 2016, αν και λειτουργεί από το 2004!
Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως «από το 2015 ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε τα έργα στο τμήμα Αθήνα-Πειραιάς, για να λειτουργήσει η γραμμή Πειραιάς-Αεροδρόμιο, στην οποία δεν υπήρχε ηλεκτροκίνηση και συστήματα. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει μεγάλη σημασία, γιατί ενώνει το λιμάνι, το κέντρο της Αθήνας και το Ελ. Βενιζέλος». Ο υπουργός Υποδομών είπε πως προχωρά η αναδιάρθρωση των αστικών δρομολογίων σε μετρό και λεωφορεία, τόσο σε Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη. Χαρακτηριστικό των προβλημάτων είναι το γεγονός πως το δρομολόγιο του Προαστιακού Αθήνα - Χαλκίδα δεν μπορούσε να γίνει πυκνότερο (ανά 30 λεπτά της ώρας) γιατί δεν μπορούσε να λειτουργήσει το σύστημα σηματοδότησης καθώς ένα τμήμα του εξοπλισμού είχε κλαπεί, ενώ δεν μπορούσε να αναπληρωθεί καθώς ο προμηθευτής είχε αποχωρήσει από την Ελλάδα. Το υλικό βρέθηκε με παρέμβαση του υπουργείου.
Για τον Σταθμό Λαρίσης, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως «το 2015 ήταν σε κακή κατάσταση, υπήρχε μία εργολαβία που έτρεχε για 11 χρόνια, ο ΟΣΕ είχε κολλήσει το έργο για λόγους ήσσονος σημασίας και παρά τις εμπλοκές έγινε με πρωτοβουλία του υπουργείου καταγραφή υλικών για να μην υπάρχει πρόβλημα». Η πρώτη φάση των έργων στον σταθμό ολοκληρώθηκε και μέσα στο καλοκαίρι προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τη δεύτερη φάση, ύψους 80 εκατ. ευρώ, η οποία περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής των υπόλοιπων αποβαθρών, την υπόγεια σύνδεση με το μετρό και κάποια άλλα συμπληρωματικά έργα.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες και εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει παράλληλα με τη Σήραγγα Σεπολίων, αν και η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων στο συγκεκριμένο έργο θεωρείται μεγάλη πρόκληση. Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως δίνουν μεγάλη έμφαση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και εντός της Αττικής, χαρακτηρίζοντας μεγάλης σημασίας τα έργα για την υπογειοποίηση Σεπολίων, που είναι ήδη σε κατασκευή, αλλά και μία νέα σήραγγα 800 μέτρων στο Μενίδι. Η συγκεκριμένη σήραγγα θα άρει την απομόνωση της περιοχής από την υπόλοιπη Αθήνα και παράλληλα θα εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές μεταφορές, θα μειώσει τους χρόνους και θα ολοκληρώσει τα έργα που έχουν γίνει στο παρελθόν. Σήμερα υπάρχουν τρεις τυφλές γραμμές από το 2001. Η σχετική μελέτη έχει ολοκληρωθεί και είναι έτοιμος ο φάκελος για την αίτηση χρηματοδότησης του έργου.